Bensatankin koko 1.8t vm. 03

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Bensatankin koko 1.8t vm. 03

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

Moro! tuossa doc-power kyseli bsr-putkiston tilauksen yhteydessä bensatankin kokoa ja runkonumeroa. numero on kyllä, mutta mistä tiedän kumpi bensatankki mulla on: 57l vai 62l kuului kysymys. Ohjekirja? runkonumeron perusteella vai häh täh?? En nyt pääse katsomaan ohjekirjaa niin kyselen täältä ny eka...
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Bensatankin koko 1.8t vm. 03

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Eikös näissä ole ollut vain 58 litran mallia?

BioPower malleihin taisi olla pykälän isompaa. Tankki saisi olla 70 litrainen.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Bensatankin koko 1.8t vm. 03

Viesti Kirjoittaja Bob »

Molempia tankkeja 58 / 62 löytyy. Kumpi sinulla on selviää vilkaisemalla onko polttoaineletkussa erillinen suodatin tankin vieressä - jos on niin autossasi on 58 litran tankki.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bensatankin koko 1.8t vm. 03

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Muistaakseni ensimmäisissä vuosimalleissa oli 62 litran polttoainetankki. Sitten GM:n iso pomo Bob Lutz höyrysi, että miksi Saabissa käytetään omavalmistettuja osia, kuten polttoainetankki, ilmastointilaitteen kontrollipaneeli ja radio.

Polttoainetankki muuttui 58 litraiseksi ja vm. 2007 eteenpäin radio ja ilmastointilaitteen kontrollipaneeli GM -konsernituotteiksi. Vuoden 2008 faceliftissä ovenkahvatkin vaihdettiin Cadillac BLS:n / Opel Vectran kahvoiksi.

Vuosimallin 2009 Saab 9-3:iin pitäisi tulla kaikkiin malleihin iivarimallia lukuunottamatta 6 -lovinen manuaalilaatikko. Joten onko kellään mitään havaintoa, koska noiden vm. 2009 autojen toimitus alkaa? Olisi nimittäin kiikarissa tuollainen Saab 9-3 Sport Combi 1.8t Linear Business :wink:

Edit: ai niin, mitäs tuolla Doc Powerilla maksaa 1.8t:n steg 1? Onko niillä mitään klubialennuksia?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Bensatankin koko 1.8t vm. 03

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Vuosimallin 2009 Saab 9-3:iin pitäisi tulla kaikkiin malleihin iivarimallia lukuunottamatta 6 -lovinen manuaalilaatikko. Joten onko kellään mitään havaintoa, koska noiden vm. 2009 autojen toimitus alkaa? Olisi nimittäin kiikarissa tuollainen Saab 9-3 Sport Combi 1.8t Linear Business :wink:
Oma 9-3SC on vaihtumassa työsuhdeautoksi ja kyselin tarjouksia 9-3SC 1,9TTID Vectorista. Sanoivat toimitusajan olevan noin kaksi kuukautta ainakin tuolle tuplaturbolle ja nyt tilattavan auton olevan jokatapauksessa vuosimallia 2009. Saabin liikkeiden (Metro ja Länsiauto) tarjoukset omasta autosta PK-sudulla on niiiin syvältä, että mulla alkaa merkkiuskollisuus murentua. Pyysin tarjousta myös Audin uudesta A4 Avantista 2,0TDI koneella -> Hyvitys omsta paljon Saabin liikkeitä parempi!
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bensatankin koko 1.8t vm. 03

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Jyrki73 kirjoitti:Oma 9-3SC on vaihtumassa työsuhdeautoksi ja kyselin tarjouksia 9-3SC 1,9TTID Vectorista. Sanoivat toimitusajan olevan noin kaksi kuukautta ainakin tuolle tuplaturbolle ja nyt tilattavan auton olevan jokatapauksessa vuosimallia 2009. Saabin liikkeiden (Metro ja Länsiauto) tarjoukset omasta autosta PK-sudulla on niiiin syvältä, että mulla alkaa merkkiuskollisuus murentua. Pyysin tarjousta myös Audin uudesta A4 Avantista 2,0TDI koneella -> Hyvitys omsta paljon Saabin liikkeitä parempi!
TTiD:n toimitusaika on varmaan pidempi kuin muilla malleilla, sillä se taitaa tällä hetkellä olla Keski-Euroopan suosituin Saab -malli. Muita malleja saa varmaan noin 1,5 kuukauden toimitusaikaan.

Jos Länsiauto tai Metroauto eivät anna kohtuullisia hintoja, niin kannattaa kysyä esim. Hyvinkään Teltta (Delta) Autosta tai sitten Lohjan PP -autosta. Ei sitä kannata merkkiuskollisuudesta luopua parin jälleenmyyjän huonojen tarjouksien takia.

Mullahan on ollut se tilanne, että kun sain tuon työsuhdeauton, niin en edes ajatellut luopuvani omasta autostani. Se oli mun käyttöauto kuten myös harrasteauto, joten eihän siitä voinut luopua. Sulla tuo asia voi olla toisin, jos tuo 9-3 SC:eesi on ollut ihan pelkkänä käyttöautona ja perheestä löytyy muitakin autoja (huom. autoja, ei Sebringejä :wink: ).

Meidän firman Jyväskylän aluepäällikkö otti muutama kuukausi sitten itselleen 9-3 SC 1.9 TiD Linear Busineksen. Hän kertoi minulle eilen, että Sampo Leasingilla on kuulemma eri hinnat noille autoille kuin henkilöillä, jotka menevät liikkeeseen ostamaan autoa. Em. auto paremmalla audiojärjestelmällä (150 W) ja peruutustutkalla maksoi kuulemma jonkun 32500 euroa. Vaikka aluepäällikkö suositteli muakin ottamaan tuon 1.9 TiD:n, niin en kyllä lämmennyt sille. Syynä on se, että ajan itse vuodesta riippuen 20000-32000 km vuodessa ja mulla on täysautoetu, eli dieselistä ei olisi mulle mitään hyötyä, kun tuo em. aluepäällikkö taas ajaa noin 50000 km vuodessa, joten firmakin katsoi aiheelliseksi hommata hänelle dieselin.

Nykyinen työsuhdeautoni on firman oma ja sen voi siis mahdollisessa myyntitilanteessa lunastaa itselleen autoliikkeen siitä tarjoamalla hinnalla. Uusi auto tulisi sitten olemaan leasingpeli.

Edit: unohtui kirjoittaa, että totta kai ne tarjosivat sinulle paremman hyvityksen Audi -liikkeestä, koska haluavat sinut asiakkaakseen ja näin ollen vaihtamaan automerkkiä. Mäkin olen saanut viime aikoina töihin postia BMW:ltä ja Audilta, mutta olen heittänyt ne suoraan roskikseen :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Bensatankin koko 1.8t vm. 03

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Jyrki73 kirjoitti: Jos Länsiauto tai Metroauto eivät anna kohtuullisia hintoja, niin kannattaa kysyä esim. Hyvinkään Teltta (Delta) Autosta tai sitten Lohjan PP -autosta. Ei sitä kannata merkkiuskollisuudesta luopua parin jälleenmyyjän huonojen tarjouksien takia.

Mullahan on ollut se tilanne, että kun sain tuon työsuhdeauton, niin en edes ajatellut luopuvani omasta autostani. Se oli mun käyttöauto kuten myös harrasteauto, joten eihän siitä voinut luopua. Sulla tuo asia voi olla toisin, jos tuo 9-3 SC:eesi on ollut ihan pelkkänä käyttöautona ja perheestä löytyy muitakin autoja (huom. autoja, ei Sebringejä :wink: ).

Meidän firman Jyväskylän aluepäällikkö otti muutama kuukausi sitten itselleen 9-3 SC 1.9 TiD Linear Busineksen. Hän kertoi minulle eilen, että Sampo Leasingilla on kuulemma eri hinnat noille autoille kuin henkilöillä, jotka menevät liikkeeseen ostamaan autoa. Em. auto paremmalla audiojärjestelmällä (150 W) ja peruutustutkalla maksoi kuulemma jonkun 32500 euroa. Vaikka aluepäällikkö suositteli muakin ottamaan tuon 1.9 TiD:n, niin en kyllä lämmennyt sille. Syynä on se, että ajan itse vuodesta riippuen 20000-32000 km vuodessa ja mulla on täysautoetu, eli dieselistä ei olisi mulle mitään hyötyä, kun tuo em. aluepäällikkö taas ajaa noin 50000 km vuodessa, joten firmakin katsoi aiheelliseksi hommata hänelle dieselin.
.
Ehkä täytyy vielä kokeilla maakuntien liikkeitä, jos saisi paremman hyvityshinnan. Hieman vaan masensi "oman merkin" liikkeiden hinnat. Olarin Länsiautoon on tullut kannettua rahaa jo toistakymmentä vuotta ja nyt se on loppu! Hyvin pitää Tuulilasin merkkitutkimus kutinsa; Saab hyvä tuote, myyntiverkosto paska (ikävä Scan Auton aikoja)... Firman politiikka käytännössä ohjaa dieseliin: Vapaan autoedun maksimiarvo 825 EUR/kk, jos diesel / 750 EUR/kk, jos bensakone --> TTID:n saa Vector busineksena ja vielä reippaasti varusteita päälle.

Onhan tuo SC:kin ollut harrasteauto, vaikka se käyttöauto onkin. Ainakin sitä on tullut pidettyä kuin kukkaa kämmenellä. Varsinainen harrasteauto on kuitenkin tuo Sonett ja autoharrastus on muutenkin jäänyt enemmän ja enemmän purjehduksen varjoon. Sebring on puhtaasti käyttöauto, mutta Saabista saa kuitenkin irrotettua enemmän pääomaa (saa veneeseen taas uusia varusteita)
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bensatankin koko 1.8t vm. 03

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Jyrki73 kirjoitti:Ehkä täytyy vielä kokeilla maakuntien liikkeitä, jos saisi paremman hyvityshinnan. Hieman vaan masensi "oman merkin" liikkeiden hinnat. Olarin Länsiautoon on tullut kannettua rahaa jo toistakymmentä vuotta ja nyt se on loppu! Hyvin pitää Tuulilasin merkkitutkimus kutinsa; Saab hyvä tuote, myyntiverkosto paska (ikävä Scan Auton aikoja)... Firman politiikka käytännössä ohjaa dieseliin: Vapaan autoedun maksimiarvo 825 EUR/kk, jos diesel / 750 EUR/kk, jos bensakone --> TTID:n saa Vector busineksena ja vielä reippaasti varusteita päälle.

Onhan tuo SC:kin ollut harrasteauto, vaikka se käyttöauto onkin. Ainakin sitä on tullut pidettyä kuin kukkaa kämmenellä. Varsinainen harrasteauto on kuitenkin tuo Sonett ja autoharrastus on muutenkin jäänyt enemmän ja enemmän purjehduksen varjoon. Sebring on puhtaasti käyttöauto, mutta Saabista saa kuitenkin irrotettua enemmän pääomaa (saa veneeseen taas uusia varusteita)
Niin, ja onhan sitten vielä olemassa Länkkärin Magneetti. Mutta miksi olet myymässä autoasi liikkeeseen? Mikset myy sitä itse, kun kuitenkin otat työsuhdeauton? Tuskinpa sitä saa omasta autosta liikkeeseen myydessään mitään "hyvää" tuohon työsuhdeautoon ja vaikkakin saisi, niin eihän se "hyvä" sitten loppupelissä tulisi sinulle, vaan leasingyhtiölle.

Edit: ai niin, siitä rahan kantamisesta Länkkäriin: en ole enää viiteen vuoteen käyttänyt omaa autoani Länkkärissä, vaan olen aina vienyt sen huoltoon Pro-Car Serviceen tai sitten Hyvinkäälle Vähämaan Autopalveluun. Halvemmat tuntiveloitushinnat, ystävällisempi palvelu ja auto saa todellakin huoltoa, eikä "valohoitoa".
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Bensatankin koko 1.8t vm. 03

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Turbo Sensonic kirjoitti:Niin, ja onhan sitten vielä olemassa Länkkärin Magneetti. Mutta miksi olet myymässä autoasi liikkeeseen? Mikset myy sitä itse, kun kuitenkin otat työsuhdeauton? Tuskinpa sitä saa omasta autosta liikkeeseen myydessään mitään "hyvää" tuohon työsuhdeautoon ja vaikkakin saisi, niin eihän se "hyvä" sitten loppupelissä tulisi sinulle, vaan leasingyhtiölle.
Olen pyytänyt tarjouksen myös Magneetista ja heidän tarjous oli huono. Olen myös yrittänyt myydä itse suoraan, ei minkäänlaista kiinnostusta (hinta pitäisi olla alle 20kEUR, että kiinnostaisi ostajia). Audilta saamani tarjous on näihin nähden OK ja koeajon perusteella autokin ihan OK (koneessa häviää hieman TTID:lle toki, mutta muuten hyvän oloinen peli).
Täytyy tosiaan pyytää vielä maakuntien Saab dealereilta tarjous ja sitten päättää, mitä tehdä. Auto pitäisi tilata kesä/heinäkuun vaihteessa.

No joo, aika kauas eksyttiin -03 tankin koosta eli pitänee lopetella löpinät ettei aihe rönsyile liikaa :wink:
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bensatankin koko 1.8t vm. 03

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Jyrki73 kirjoitti:Auto pitäisi tilata kesä/heinäkuun vaihteessa.
Joo, aika offtopiciksi meni, mutta sellainen juttu vielä, että voiko kesä-heinäkuussa jo tilata 2009 vuosimallin auton? Jos voi ja toimitukset ovat elo-syyskuun vaihteessa, niin täytyy alkaa työstämään asiaa...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Bensatankin koko 1.8t vm. 03

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Jyrki73 kirjoitti:Auto pitäisi tilata kesä/heinäkuun vaihteessa.
Joo, aika offtopiciksi meni, mutta sellainen juttu vielä, että voiko kesä-heinäkuussa jo tilata 2009 vuosimallin auton? Jos voi ja toimitukset ovat elo-syyskuun vaihteessa, niin täytyy alkaa työstämään asiaa...
Tämä nyt perustui ihan Magneetin myyjän antamaan arvioon eli kannattaa varmistaa vielä ennen tilausta. Ehkä tuohon vaikuttaa myös se, mitä mainitsit TTID koneiden suosioon Euroopassa.
Audin toimitusaika muuten on 3...4 kk tilauksesta. Sinällän mulle tosta ei ole haittaa, koska leasingyhtiö antaa lähinnä vastaavan auton siksi aikaa käyttöön.
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Bensatankin koko 1.8t vm. 03

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Jaa, mielestäni meillä on kaikissa SS malleissa ollut 58 litran tankki, mutta väittämään en ala..

TTiD tuli tilauksesta 8 viikon päästä autokaupan pihaan ja siitä vajaan parin viikon päästä se oli alla ajossa.
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bensatankin koko 1.8t vm. 03

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Turbo Sensonic kirjoitti:Joo, aika offtopiciksi meni, mutta sellainen juttu vielä, että voiko kesä-heinäkuussa jo tilata 2009 vuosimallin auton? Jos voi ja toimitukset ovat elo-syyskuun vaihteessa, niin täytyy alkaa työstämään asiaa...
Vaikka OT:tä ei pitäisi jatkaa... Käsittääkseni pelkästään VM09 autoja voi tällä hetkellä tilata ja ensimmäisten pitäisi olla Suomessa elokuun puolivälissä.
Jyrki73 kirjoitti:Olen myös yrittänyt myydä itse suoraan, ei minkäänlaista kiinnostusta (hinta pitäisi olla alle 20kEUR, että kiinnostaisi ostajia). Audilta saamani tarjous on näihin nähden OK ja koeajon perusteella autokin ihan OK (koneessa häviää hieman TTID:lle toki, mutta muuten hyvän oloinen peli).
Pari vuotta sitten kävin pyytämässä vaihtotarjouksen silloisesta SC:stä uuteen A4:ään ja hyvityshinta oli mielestäni lähinnä naurettava, ehkä asiat ovat muuttuneet tai Audi Centerissä Espoossa eivät pitäneet mua potentiaalisena asiakkaan... Itse sain juuri myytyä oman "vanhan" VM06 SS:n ja kyllä siitä ainakin sai yli 20k€, mielestäni itseasiassa ihan hyvän hinnan loppujenlopuksi. Toisaalta ei se myyminen helppoa tai etenkään nopeaa ollut. Ja seuraava auto on jo katsottuna... :D

Tarjousta mun mielestä kannattaa kysyä vielä Järvenpään Mäkelän Autosta, mulla on sieltä ainakin hyviä kokemuksia. Ja miksei Porvoon Delta-Autosta, siellä ovat myyneet Saabia pitkään (huomattavasti pidempään kuin esim. Hyvinkään Deltassa).

Ja mä uskoisin (vaikke ole uskon asia) myös että kaikissa mun 9-3:ssa (pari SS ja yksi SC) on ollut 58 litran tankki, myös VM03:ssa...
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bensatankin koko 1.8t vm. 03

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

uusi93 kirjoitti:Vaikka OT:tä ei pitäisi jatkaa... Käsittääkseni pelkästään VM09 autoja voi tällä hetkellä tilata ja ensimmäisten pitäisi olla Suomessa elokuun puolivälissä.
No itsekin syyllistyn tähän ainakin vielä kerran. Kävin äsken Magneetissa kyselemässä vm. 2009 tietoja. Parin viikon päästä pitäisi Länsiautoon tulla uudet hintalistat ja ensimmäisten autojen toimitus olisi kuulemma elo-syyskuun vaihteessa. Eli siihen tähdätään...

P.S. Antoivat muuten tosi hyvän leasinghintatarjouksen meikäläisen mahdolliseen tulevaan työsuhdeautoon. Siis tarkoitan, että leasingfirmalle auton hinta ja alennukset ovat ihan asiallisia.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Re: Bensatankin koko 1.8t vm. 03

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

"Ja mä uskoisin (vaikke ole uskon asia) myös että kaikissa mun 9-3:ssa (pari SS ja yksi SC) on ollut 58 litran tankki, myös VM03:ssa..."

Hmmm... katoin äske ohjekirjasta nii siel sanottii että 62l...? yritin kattoo myös auton alle bensatankkiin päin, nii en nähny siel mitää suodatintakaa...
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
Vastaa Viestiin