Huomioita:
vm. 2006 Aeron ratti kävi autoon "heittämällä". Saman vuosimallin alumiinin väriset rattipainikkeiden kuoret sopivat myös vm. 2007-2009 autoihin. Ne voi irroittaa rattipainikkeista ja vaihtaa päikseen (kiinni kolmella pienellä torx -ruuvilla).
Selvennykseksi edelliseen asiaan: vm. 2003-2006 autoissa on kojelaudan päällä SID -näyttö, jota ohjataan kojelaudassa olevalla profiler -rotaatiokytkimellä. Vm. 2007 eteenpäin auton SID on sijoitettu osaksi mittaristoa, jolloin profiler -rotaatiokytkimestä ollaan luovuttu ja SIDin hallinta on siirretty ohjauspyörän rattipainikkeisiin. Eli painikkeet ovat erilaiset, mutta täysin saman muotoiset, joten kuoret voi vaihtaa päikseen.
Vm. 2006 Aeron kynnyslistat eivät sopineet suoraan vm. 2009 autoon, koska kiinnikkeet olivat erilaiset. Vaihtamalla kiinnikkeet päikseen sai kynnyslistat paikalleen ilman suurempaa vaivaa.
Sitten tärkein asia: jos sinulla on ollut aikaisemmin vm. 2003-2006 9-3 ja siinä on ollut TEL1 HF -valmius, niin älä jätä ostamaasi HF-välikaapelia autoon, jos olet vaihtamassa uudempaan 9-3:een.
Selvennyksenä: vm. 2003-2006 malleissa on vielä Saabin Clarionilla teettämä radioyksikkö, kun vm. 2007 eteenpäin autossa on ollut GM -"konsernimankka".
Vaikkakin varaosamyyjät voivat kertoa, että autossa olevan TEL1 HF -valmius liittimen varaosanumero EPC:ssä on muuttunut (en ole vielä itse ehtinyt katsoa), niin todellisuudessa liittimissä ei ole mitään eroa. Otin eilen illalla koko HF -paketin irti autosta liittimineen ja Magneetin varaosamyyjä kertoi, että liittimet eivät enää olisi yhteensopivia. Äsken oli sitten aikaa kokeilla liittimien yhteensopivuutta ja - jep, ne ovat täysin yhteensopivia. Sekä puhelimen lataus että HF -toiminto toimivat täysin moitteettomasti.
Semmoisia pikkujuttuja tässä. Nyt kun vielä löytäisi jostain sen radion käynnistysäänenvoimakkuuden rajoituksen, mutta sellaista ei ilmeisesti taida olla tuossa GM:n konsernimankassa
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)