Taitaa olla kallis tuo kyseinen huolto? Menee uusiksi remmit yms. kivaa
Merkkihuollossa varmaan hinta lähellä 1000 e, mutta pienemmälläkin asiantuntevalla Saab korjaamolla maksanee noin 500 ekeä vähintään...
Auto siis -03 vuoden ss.
Ehkä löytyy syy samalla tuohon kuskin ikkunan toimimattomuuteenkin. Se kun ei edelleenkään aukea, eikä mene lukkoon keskuslukituksen mukana. Eräälle Saab pajalle soittelin ja siellä kaveri epäili, ettei vikaa välttämättä näe mittareilla tai ainakin korjaus mahdotonta, muutoin kun maahantuojan kautta tai jotain sekavaa ja kallista ainakin... Kehui kyllä, että ss:t ovat olleen tällaisista ongelmista harvinaisen vapaita. No se ei paljoo lohduta, kun itse sitten omistaa poikkeuksen tekevän kaaran
Okram kirjoitti:Taitaa olla kallis tuo kyseinen huolto? Menee uusiksi remmit yms. kivaa
Merkkihuollossa varmaan hinta lähellä 1000 e, mutta pienemmälläkin asiantuntevalla Saab korjaamolla maksanee noin 500 ekeä vähintään...
Auto siis -03 vuoden ss.
Ehkä löytyy syy samalla tuohon kuskin ikkunan toimimattomuuteenkin. Se kun ei edelleenkään aukea, eikä mene lukkoon keskuslukituksen mukana. Eräälle Saab pajalle soittelin ja siellä kaveri epäili, ettei vikaa välttämättä näe mittareilla tai ainakin korjaus mahdotonta, muutoin kun maahantuojan kautta tai jotain sekavaa ja kallista ainakin... Kehui kyllä, että ss:t ovat olleen tällaisista ongelmista harvinaisen vapaita. No se ei paljoo lohduta, kun itse sitten omistaa poikkeuksen tekevän kaaran
Kokeile sitä oven liitintä vielä.
Hintahaarukat taitaa olla tuossa 120tkm:n huollossa n.400€-650€.
Metrossa kuulemma n.650€, tulpatkin kustantaa jo n. 80€ marmoritiskillä.
Meillä oli 03:ssa jotain sähköhäikkää kans kuskin ovessa joskus, muistaakseni ikkunoiden nappien valot eivät palaneet, eikä peräkontin avausnappi toiminut. CRC 5-56:ta laittelin silloin tuohon oven sähköliittimeen ja se oli sillä autettu. Siis avasin liittimen, ruiskutin ainetta ja laitoin kiinni.
Vastustan kaikenlaisten ruosteenirroitin aineiden suihkuttamista sähköisiin liittimiin.
Suhauttakaas johonkin sellaiseen paikkaan jossa huono kontakti ja reilumpi kuorma sekä enempi jännitettä
Ristom kirjoitti:Meillä oli 03:ssa jotain sähköhäikkää kans kuskin ovessa joskus, muistaakseni ikkunoiden nappien valot eivät palaneet, eikä peräkontin avausnappi toiminut. CRC 5-56:ta laittelin silloin tuohon oven sähköliittimeen ja se oli sillä autettu. Siis avasin liittimen, ruiskutin ainetta ja laitoin kiinni.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
kalle37 kirjoitti:Vastustan kaikenlaisten ruosteenirroitin aineiden suihkuttamista sähköisiin liittimiin.
Suhauttakaas johonkin sellaiseen paikkaan jossa huono kontakti ja reilumpi kuorma sekä enempi jännitettä.
Jotain haihtuvaa pudistus ainetta, mutta jos kontakti on huono on ainoa tapa korjata kontakti.
Eli vaihtaa liittimet uusiin. Ja jos on kiristettävä liitos aukaistaan puhdistetaan ja kiristetään.
Olen omassa työssäni nähnyt nuo mitä tuhoa saa aikaan sopimattomilla suihkeilla väärässä paikassa
Ristom kirjoitti:
kalle37 kirjoitti:Vastustan kaikenlaisten ruosteenirroitin aineiden suihkuttamista sähköisiin liittimiin.
Suhauttakaas johonkin sellaiseen paikkaan jossa huono kontakti ja reilumpi kuorma sekä enempi jännitettä.
Mitä sinä suhauttaisit?
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Tänään irroitin liittimen ja suihkautin crc:tä, mutta eipä auttanut mitään. Myös sulakkeet 5 ja 15 kojetaulun päässä ovat ehjät.
Olisiko muita ehdotuksia vian löytämiseksi?
apu,apupoika kirjoitti:
Okram kirjoitti:Taitaa olla kallis tuo kyseinen huolto? Menee uusiksi remmit yms. kivaa
Merkkihuollossa varmaan hinta lähellä 1000 e, mutta pienemmälläkin asiantuntevalla Saab korjaamolla maksanee noin 500 ekeä vähintään...
Auto siis -03 vuoden ss.
Ehkä löytyy syy samalla tuohon kuskin ikkunan toimimattomuuteenkin. Se kun ei edelleenkään aukea, eikä mene lukkoon keskuslukituksen mukana. Eräälle Saab pajalle soittelin ja siellä kaveri epäili, ettei vikaa välttämättä näe mittareilla tai ainakin korjaus mahdotonta, muutoin kun maahantuojan kautta tai jotain sekavaa ja kallista ainakin... Kehui kyllä, että ss:t ovat olleen tällaisista ongelmista harvinaisen vapaita. No se ei paljoo lohduta, kun itse sitten omistaa poikkeuksen tekevän kaaran
Kokeile sitä oven liitintä vielä.
Hintahaarukat taitaa olla tuossa 120tkm:n huollossa n.400€-650€.
Metrossa kuulemma n.650€, tulpatkin kustantaa jo n. 80€ marmoritiskillä.
Okram kirjoitti:Tänään irroitin liittimen ja suihkautin crc:tä, mutta eipä auttanut mitään. Myös sulakkeet 5 ja 15 kojetaulun päässä ovat ehjät.
Olisiko muita ehdotuksia vian löytämiseksi?
apu,apupoika kirjoitti:
Okram kirjoitti:Taitaa olla kallis tuo kyseinen huolto? Menee uusiksi remmit yms. kivaa
Merkkihuollossa varmaan hinta lähellä 1000 e, mutta pienemmälläkin asiantuntevalla Saab korjaamolla maksanee noin 500 ekeä vähintään...
Auto siis -03 vuoden ss.
Ehkä löytyy syy samalla tuohon kuskin ikkunan toimimattomuuteenkin. Se kun ei edelleenkään aukea, eikä mene lukkoon keskuslukituksen mukana. Eräälle Saab pajalle soittelin ja siellä kaveri epäili, ettei vikaa välttämättä näe mittareilla tai ainakin korjaus mahdotonta, muutoin kun maahantuojan kautta tai jotain sekavaa ja kallista ainakin... Kehui kyllä, että ss:t ovat olleen tällaisista ongelmista harvinaisen vapaita. No se ei paljoo lohduta, kun itse sitten omistaa poikkeuksen tekevän kaaran
Kokeile sitä oven liitintä vielä.
Hintahaarukat taitaa olla tuossa 120tkm:n huollossa n.400€-650€.
Metrossa kuulemma n.650€, tulpatkin kustantaa jo n. 80€ marmoritiskillä.
Aikaisemmassa saman valmistajan tuotteessa törmäsin lähes (+ lukkokaan ei auennut) vastaavanlaisen toimimattomuuden yhteydessä sellaiseen, että pari johtoa oli katkennut siitä oven ja korin välisestä johtosarjasta sen kumisen haitarin sisältä. Hauska sattuma on se, että vaikka se auto ei ollut Saab, niin johtosarjassa luki Saab.
Johtosarja olisi ollut kallis, joten purin sen ja laitoin jatkot katkenneiden ja katkeamassa olevien paikalle. Kannattaa tietysti käyttää joustavaa ja pakkasen kestävää johtoa.
Holmbergillä käytin 120 tkm huollossa ja kaikki oli kunnossa. Hintaa kertyi vajaa 500 euroa ja siihen tuli ylimääräisenä uudet jarrunesteet. Auto oli pajalla aamusta iltapäivään, Töihin meni kai noin 4-5 h.
Kuskin lasin nostimen+kuskin oven kaukolukitukseen ei löytynyt vikaa. Täytyy varata aika sähkömiehelle.
Asia mikä erityisesti ilahdutti mieltä oli koemus Aeron väännöstä ja minun MapTun Stage1 Väännöstä. Tällä viikolla oli ollut kuulemma ajossa Aero ja nyt minun, niin oli helppo verrata.. Kuulemma meikäläisen vääntää alhaalta paremmin. Tosin erittäin tyytyväinen olen itsekin ollut MapTun-päivitykseen. Vääntö on kieltämättä miehekäs
Onkhan MapTun:ssa ja bertta sakari ristossa jotain eroa, kun ei tunnu että olis mitenkään erityiseti vääntöä
Vai eikö sitä muuten vaan enää tunne
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Okram kirjoitti:Holmbergillä käytin 120 tkm huollossa ja kaikki oli kunnossa. Hintaa kertyi vajaa 500 euroa ja siihen tuli ylimääräisenä uudet jarrunesteet. Auto oli pajalla aamusta iltapäivään, Töihin meni kai noin 4-5 h.
Kuskin lasin nostimen+kuskin oven kaukolukitukseen ei löytynyt vikaa. Täytyy varata aika sähkömiehelle.
Asia mikä erityisesti ilahdutti mieltä oli koemus Aeron väännöstä ja minun MapTun Stage1 Väännöstä. Tällä viikolla oli ollut kuulemma ajossa Aero ja nyt minun, niin oli helppo verrata.. Kuulemma meikäläisen vääntää alhaalta paremmin. Tosin erittäin tyytyväinen olen itsekin ollut MapTun-päivitykseen. Vääntö on kieltämättä miehekäs
kalle37 kirjoitti:Onkhan MapTun:ssa ja bertta sakari ristossa jotain eroa, kun ei tunnu että olis mitenkään erityiseti vääntöä
Vai eikö sitä muuten vaan enää tunne
Kyllähän se taitaa Garretti herätä vähän nopeemmin ihan normipyörityksessä ja eikös se ole niin, että voimaan tottuu.
Okram kirjoitti:Holmbergillä käytin 120 tkm huollossa ja kaikki oli kunnossa. Hintaa kertyi vajaa 500 euroa ja siihen tuli ylimääräisenä uudet jarrunesteet. Auto oli pajalla aamusta iltapäivään, Töihin meni kai noin 4-5 h.
Kuskin lasin nostimen+kuskin oven kaukolukitukseen ei löytynyt vikaa. Täytyy varata aika sähkömiehelle.
Asia mikä erityisesti ilahdutti mieltä oli koemus Aeron väännöstä ja minun MapTun Stage1 Väännöstä. Tällä viikolla oli ollut kuulemma ajossa Aero ja nyt minun, niin oli helppo verrata.. Kuulemma meikäläisen vääntää alhaalta paremmin. Tosin erittäin tyytyväinen olen itsekin ollut MapTun-päivitykseen. Vääntö on kieltämättä miehekäs
kalle37 kirjoitti:Onkhan MapTun:ssa ja bertta sakari ristossa jotain eroa, kun ei tunnu että olis mitenkään erityiseti vääntöä
Vai eikö sitä muuten vaan enää tunne
Kyllähän se taitaa Garretti herätä vähän nopeemmin ihan normipyörityksessä ja eikös se ole niin, että voimaan tottuu.
Ja minä jo aloin suunnittelemaan mäntien ja muitten tilpehöörien tilaamista, että pääsis tuntemaan voimaa
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.