V6 Aero vs. TTID Aero SC?
V6 Aero vs. TTID Aero SC?
Tervehdys!
Olen aikeissa palata jälleen muutaman "vieraissa" vietetyn vuoden jälkeen saabin omistajaksi ja aikeissani on hankkia joko 2.8 aero tai sitten TTID aero.
Kertokaas omia mielipiteitänne ko. autoista ja eroista, onko yms.?
Edellinen saab oli 9-3 ss bensa aero. Saabin dieselistä ei kokemusta.
Nyt tosin tarkoitus olisi hankkia farkku niin mahtuisi hieman tavaraakin kyytiin.
Kiitos!
Olen aikeissa palata jälleen muutaman "vieraissa" vietetyn vuoden jälkeen saabin omistajaksi ja aikeissani on hankkia joko 2.8 aero tai sitten TTID aero.
Kertokaas omia mielipiteitänne ko. autoista ja eroista, onko yms.?
Edellinen saab oli 9-3 ss bensa aero. Saabin dieselistä ei kokemusta.
Nyt tosin tarkoitus olisi hankkia farkku niin mahtuisi hieman tavaraakin kyytiin.
Kiitos!
Re: V6 Aero vs. TTID Aero SC?
Jos tuon hintaluokan Saabia olet hankimassa niin 2.0T (Aero) XWD on ehdottomasti ykkösvalinta. Suorituskyvyltään noiden kahden välistä. Ajettavuudessa eroa about valovuosi. Niistä toinen on nopea ja toinen tuntuu nopealta. Toinen kuluttaa 2X toisen kulutuksen verran.
Muista; ennen valintaa noiden kahden väliltä - lupaa käydä koeajamassa XWD. Et pety!
Ja sitten raskaasti IMO osastolle: 2.8V6T ei ole nykypäivää.
Muista; ennen valintaa noiden kahden väliltä - lupaa käydä koeajamassa XWD. Et pety!
Ja sitten raskaasti IMO osastolle: 2.8V6T ei ole nykypäivää.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: V6 Aero vs. TTID Aero SC?
- ääni myös 2.8:lle, paljon tehotonta ja janoista kuutiotilavuutta.
XWD pärryytin vaan alle niin kyllä hymyilyttää
XWD pärryytin vaan alle niin kyllä hymyilyttää
Re: V6 Aero vs. TTID Aero SC?
TTiD kuskina äänestän myös 2.8:a vastaan.
XWD 2.0T on erittäin mielenkiintoinen paketti. Bensatankki vaan on kooltaan vaatimaton, mutta 2.0T:lle varmaan kyllä riittää. 2.8:lle bensatankki on lapsellisen kokoinen, pitäisi olla mieluummin 80 litranen. Muuta minulla ei ole bensaa vastaan, onhan noita ajettu.
TTiD:n tankkausväli on ajosta (ja VAIHTEISTOSTA!!!!) riippuen 750-800-1200 km, 2.0T:n 550-700km, 2.8:n 450-550km - luulisin.
Suosittelen kokeilemaan kaikkia mainittuja vaihtoehtoja. (- ja skippaamaan automaatit...)
XWD 2.0T on erittäin mielenkiintoinen paketti. Bensatankki vaan on kooltaan vaatimaton, mutta 2.0T:lle varmaan kyllä riittää. 2.8:lle bensatankki on lapsellisen kokoinen, pitäisi olla mieluummin 80 litranen. Muuta minulla ei ole bensaa vastaan, onhan noita ajettu.
TTiD:n tankkausväli on ajosta (ja VAIHTEISTOSTA!!!!) riippuen 750-800-1200 km, 2.0T:n 550-700km, 2.8:n 450-550km - luulisin.
Suosittelen kokeilemaan kaikkia mainittuja vaihtoehtoja. (- ja skippaamaan automaatit...)
Re: V6 Aero vs. TTID Aero SC?
Mäkin komppaan täällä edellisiä. V6 Aero tulee kyseeseen vain ehdottomassa tehontarpeessa. Siinä se on kiistatta paras. Nyt kun Aero-varustelua saa muidenkin koneiden kanssa, on useita hyviä vaihtoehtoja hävittää 50 k€ .
Englantilaisella sisarfoorumilla http://www.saabcentral.com jenkit veivaa aika paljon 2.0T vs. 2.8T keskustelua. Sieltä saa jotain näkemystä koneen painosta, vedosta, tasaisuudesta jne. 2.0T lienee noista kolmesta kevein kone.
Englantilaisella sisarfoorumilla http://www.saabcentral.com jenkit veivaa aika paljon 2.0T vs. 2.8T keskustelua. Sieltä saa jotain näkemystä koneen painosta, vedosta, tasaisuudesta jne. 2.0T lienee noista kolmesta kevein kone.
Re: V6 Aero vs. TTID Aero SC?
Mä valitsisin myös tuon 2.0T XWD Aeron, jos mahdollisuus olisi. Siihen vielä Hirschin 240hp virityssarja päälle niin pitäisi riittää Suomen oloihin hienosti. Mun mielestä V6 Aero ja TTID Aero ei oikeastaan edes kilpaile keskenään samoista ostajista, tai ainakana itse en noita kahta vertaisi toisiinsa missään tilanteessa (kulutus/kulkupuoli ei ole lähelläkään toisiaan).
Re: V6 Aero vs. TTID Aero SC?
Samaa mieltä. Mutta saahan niitä toki verrata ja niillä myöskin spekuloida.uusi93 kirjoitti:Mun mielestä V6 Aero ja TTID Aero ei oikeastaan edes kilpaile keskenään samoista ostajista, tai ainakana itse en noita kahta vertaisi toisiinsa missään tilanteessa (kulutus/kulkupuoli ei ole lähelläkään toisiaan).
Autoissa on eroja ja kulutuksissa myös. ERoja jopa niin paljon, että vain omalla koeajolla saa kuvan mistä on kyse. TTiD on miellyttävä motti ja siitä riittää tehoja ns. normitarpeisiin todella hienosti. Ohitukset sujuu ilman suurempia numeroita (ihan kuten V6:lla tietty! ).
Noista kahdesta toteasin vielä ,että V6:a en haluaisi automaattina. TTiD taas on automaatin kera aika miellyttävä paketti. Mutta mutu juttujahan nämä.
ja sitä XWD:tä ei kannata jättää kokeilematta!!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: V6 Aero vs. TTID Aero SC?
n. 240hp on kyllä Sport-Sedanin korille aika passeli tehomäärä.uusi93 kirjoitti:Mä valitsisin myös tuon 2.0T XWD Aeron, jos mahdollisuus olisi. Siihen vielä Hirschin 240hp virityssarja päälle niin pitäisi riittää Suomen oloihin hienosti. Mun mielestä V6 Aero ja TTID Aero ei oikeastaan edes kilpaile keskenään samoista ostajista, tai ainakana itse en noita kahta vertaisi toisiinsa missään tilanteessa (kulutus/kulkupuoli ei ole lähelläkään toisiaan).
Joku kohta kuittaa, että alle 150hp/litra ei tule mihinkään kuuloon...
Re: V6 Aero vs. TTID Aero SC?
Niinpä, toki ainahan tehoa voisi/saisi olla enemmän ja kulutusta vähemmän, mutta kaikkea ei voi saada. Itselläni mulla on 9-3SC 195hp Hirschin sarjalla ja uskoisin että jos nelivedon lisämassa ja häviöt niin tuo 240hp XWD olisi juuri sopivasti rivakampi kuin nykyinen laite. Ja tietysti tuo nelivedon tuoma muu hauskuus.apu,apupoika kirjoitti:n. 240hp on kyllä Sport-Sedanin korille aika passeli tehomäärä.
Joku kohta kuittaa, että alle 150hp/litra ei tule mihinkään kuuloon...
Täytyy Marko A:ta kompata (taas) täysiä, tuo Saabin XWD on kyllä älyttömän hieno järjestelmä ja sellaista autoa kannattaa ehdottomasti kokeilla, jos siihen resurssit riittää (muuten, kuten mulla, harmittaa ettei riitä...). Tuosta V6:sta en ole henkilökohtaisesti koskaan älyttömästi pitänyt ja siksi odotankin miltä tuo 2.0T XWD nyt loppupeleissä tuntuu. Parin viikon sisään pitäisi päästä kunnolla koeajolle.Marko A kirjoitti:ja sitä XWD:tä ei kannata jättää kokeilematta!!
Re: V6 Aero vs. TTID Aero SC?
Alkuperäiseen kysymykseen (v6 vs. ttid) en osaa paljoakaan sanoa, minusta nuo tosiaan ovat aika erilaisia vaihtoehtoja. Samaa mieltä olen ketjun muiden kirjoittajien kanssa siitä, että jos on nyt ostamassa uutta 9-3:sta, niin xwd olisi hyvä valinta ja 2-litrainen malli monessa mielessä järkevämpi. Henkilökohtaisesti pidän kuitenkin paljon v6-koneesta: voimaa on tarjolla kaikilla kierrosalueilla ja turboviive on vähäinen. Suorituskykyero 2.0T:n verrattuna on suuri (ajoin kerran peräkkäin 250 hv:n v6 automaattia ja 210 hv:n manuaalia ja ero oli kyllä paljon isompi kuin numerot antavat ymmärtää). Kun keskustelussa viitattiin kulutus- ja painoeroihin, niin etsin valmistajan ruotsalaisilta sivuilta pari numerotietoa (vertailuautoina 2.0T XWD ja 2.8T XWD, molemmat farkkukorilla ja manuaaliaskilla):
- maantiekulutuksen ero 1,1 l/100 km (6,7 vs. 7,8)
- painoero 90 kg (tjänstevikt 1710 vs. 1800).
Jokainen voi itse punnita, minkä merkityksen noille antaa.
- maantiekulutuksen ero 1,1 l/100 km (6,7 vs. 7,8)
- painoero 90 kg (tjänstevikt 1710 vs. 1800).
Jokainen voi itse punnita, minkä merkityksen noille antaa.
Re: V6 Aero vs. TTID Aero SC?
Autotesteistä luetun perusteella noiden kahden välinen kulutusero on aika huomattavasti suurempi. Ja tuo lisäpaino tulee etuakselille pääasiassa. Sillä on merkitystä ajettavuuteen.saabbert kirjoitti: - maantiekulutuksen ero 1,1 l/100 km (6,7 vs. 7,8)
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: V6 Aero vs. TTID Aero SC?
Mites tuossa V6:ssa olikos siinä miten arvokas remminvaihto, eihän se ole ketjupeli?? (Ei jaksa kaivaa tietoa, kun V6 ei olis vaihtoehtona)
Tietysti tuo polttoaineenkulutus ero on kohtalainen, mutta esim. näillä n.20tkm vuosittaisilla ajoilla se nyt ei tekis hirveitä.
Tietysti tuo polttoaineenkulutus ero on kohtalainen, mutta esim. näillä n.20tkm vuosittaisilla ajoilla se nyt ei tekis hirveitä.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ke Kesä 04, 2008 10:32
- Paikkakunta: Oulunsalo
Re: V6 Aero vs. TTID Aero SC?
Pakko hiukan puolustella tuota v6:sta kun sellaisen omistan .
Oma perstuntumani kaikista turbo saabeista lähinnä aeroista, jotka meillä on ollut... on ollu 9-5:sta ja kahta eriä 9-3:sta.. aikaisempi oli 2,0t ja nykyinen on tuo 2,8t v6, niin on että kauhean vaikeassa on nuo alle kympin kulutukset!
Joten en mä järkevyydestä puhuis yhdenkään Aeron kohdalla.
Itse olen hankintani tehnyt pelkästään tunnesyistä ja voin kyllä todeta 2,8 motin huomattavasti miehekkäämmällä väännöllä ja saundilla voittavan "vanhan aikaisen" 2,0 suhauksen satanolla...
En tiedä onko tuo moottori "tätä päivää" vai ei? Mutta minä kyllä suosittelen!! Ja jos vuotuinen ajomäärä jää tuohon alle 20tkm, en ainakaan taloudellista syytä näe hylätä noista vaihtoehdoista yhtäkään.
Ihan tosi.. yli 200hp saabit ja sana "järkevä" eivät kuulu samaan lauseeseen, kyllä näin on, mutta sehän meitä saabimiehiä kiinnosta.. eihän?
Oma perstuntumani kaikista turbo saabeista lähinnä aeroista, jotka meillä on ollut... on ollu 9-5:sta ja kahta eriä 9-3:sta.. aikaisempi oli 2,0t ja nykyinen on tuo 2,8t v6, niin on että kauhean vaikeassa on nuo alle kympin kulutukset!
Joten en mä järkevyydestä puhuis yhdenkään Aeron kohdalla.
Itse olen hankintani tehnyt pelkästään tunnesyistä ja voin kyllä todeta 2,8 motin huomattavasti miehekkäämmällä väännöllä ja saundilla voittavan "vanhan aikaisen" 2,0 suhauksen satanolla...
En tiedä onko tuo moottori "tätä päivää" vai ei? Mutta minä kyllä suosittelen!! Ja jos vuotuinen ajomäärä jää tuohon alle 20tkm, en ainakaan taloudellista syytä näe hylätä noista vaihtoehdoista yhtäkään.
Ihan tosi.. yli 200hp saabit ja sana "järkevä" eivät kuulu samaan lauseeseen, kyllä näin on, mutta sehän meitä saabimiehiä kiinnosta.. eihän?
Saab = Savolainen pornoauto.. suap eestä suap takkaa
Re: V6 Aero vs. TTID Aero SC?
Tuon voi allekirjoittaa aikalailla. Vaikka 2.0T onkin mun mielestä hieno motti, niin onhan se noinkin kuten sanoit. Jos kulutusta ei huomioida niin ajo ja teho-ominaisuuksiltaan 2.8v6t on loistava. Se oli mun kommentti tuo "tätä päivää", joten kolahti hieman. Liian kärkäs oli kyllä väitteeni. Lähinnä ajoin takaa, että nyt ainakin "pitäis" olla niin vihreä että. No, ainakin 2,8:n omistajan naapuri on Vihreä ...Green Devil kirjoitti: En tiedä onko tuo moottori "tätä päivää" vai ei? Mutta minä kyllä suosittelen!! Ja jos vuotuinen ajomäärä jää tuohon alle 20tkm, en ainakaan taloudellista syytä näe hylätä noista vaihtoehdoista yhtäkään.
Ihan tosi.. yli 200hp saabit ja sana "järkevä" eivät kuulu samaan lauseeseen, kyllä näin on, mutta sehän meitä saabimiehiä kiinnosta.. eihän?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: V6 Aero vs. TTID Aero SC?
Pakko kommentoida tuota kulutusta, itsellä 9-5 aero manuaalilla ja hirschin piristyksellä ja helposti pääsee alle 10l varsinkin kun ajelee tienpäällä enemmän niin alle 8 litran pyörii ja vaikka kaupunkiajoakin on paljon niin korkentaan 9 litraa keskikulutus ja kulutuksia on mitattu kohta 4 vuotta. Ehdottomasti yksi pieniruokaisimmista lähes 300 hv autoista markinoilla. Yksi syy varmaan nopeudet Suomessa ei juuri tarvi kaasupoljinta yli puolenvälin käyttää, tuntuma on, että muut pyörii edessä jatkuvasti normaali liikenteessä. Äänethän eivät ole niin hienot, mutta kulku on tärkeämpää ja itselle myös kulutus.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447