Käsijarrukahva 9-3 SS!
Käsijarrukahva 9-3 SS!
Eli tietääkö kukaan mistä näitä kahvoja saa edullisesti hommattua? Kun tuppaavat olemaan heikkoa laatua.
SAAB 9-3 SS Vector -03
Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!
Mikä siitä hajoaa?
Omassani kestänyt jo yli puolitoistasataatuhatta kilometriä ja käytetty aina pysäköitäessä, eikä mitään häiriöitä toiminnassa.
Omassani kestänyt jo yli puolitoistasataatuhatta kilometriä ja käytetty aina pysäköitäessä, eikä mitään häiriöitä toiminnassa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!
Varmaan saa osumaa, kun peukalo jää väliin. Tästä TM yritti varoittaa kuluttajia...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!
Tuota.. täytyy ihan kysyä, että miten sen saa hajoomaan??
Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!
Olikos se TM:n testi, jossa olivat saaneet SS:n käsijarrukahvan jumiin yläasentoon? Ja vielä pystysuoraan ylös?
Itsekin pitää kyllä kysyä, että mikä on mennyt rikki ja ilmeisesti useamman kerran kun kerran "tuppaavat".
Eiköhän noita purkuautoista saa suht edullisesti. www.varaosahaku.fi voi olla hyvä paikka aloittaa.
Itsekin pitää kyllä kysyä, että mikä on mennyt rikki ja ilmeisesti useamman kerran kun kerran "tuppaavat".
Eiköhän noita purkuautoista saa suht edullisesti. www.varaosahaku.fi voi olla hyvä paikka aloittaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!
Tuo tapahtui vuosimallin 2003 SS:ssä TM:n kestotestissä. VM03 autoissa oli vika, että käsijarrukahva pääsi nousemaan liian ylös ja jumiutui sitten siihen yläasentoonsa. Tämä vika korjattiin käsittääkseni kampanjalla jo tuolloin ja uudemmissa ei vikaa ole ollut.tsaarela kirjoitti:Olikos se TM:n testi, jossa olivat saaneet SS:n käsijarrukahvan jumiin yläasentoon? Ja vielä pystysuoraan ylös?
Mua kiinnostaisi myös, että mikä siinä käsijarrukahvassa nyt hajoaa? Ekana tulisi mieleen, että lähteekö siitä se muovipinnoite pois mitä on jostain muistakin ohjaamon pinnoista lähtenyt?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!
Mulla on kanssa se lehti, joutuivat viemään Saapin hinausautolla kun käsijarrunkahva nousi liian ylös ja jumittui yläasentoon.uusi93 kirjoitti:Tuo tapahtui vuosimallin 2003 SS:ssä TM:n kestotestissä. VM03 autoissa oli vika, että käsijarrukahva pääsi nousemaan liian ylös ja jumiutui sitten siihen yläasentoonsa. Tämä vika korjattiin käsittääkseni kampanjalla jo tuolloin ja uudemmissa ei vikaa ole ollut.tsaarela kirjoitti:Olikos se TM:n testi, jossa olivat saaneet SS:n käsijarrukahvan jumiin yläasentoon? Ja vielä pystysuoraan ylös?
Mua kiinnostaisi myös, että mikä siinä käsijarrukahvassa nyt hajoaa? Ekana tulisi mieleen, että lähteekö siitä se muovipinnoite pois mitä on jostain muistakin ohjaamon pinnoista lähtenyt?
Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!
^Käsijarrun voi vapauttaa konsolin alta, jos se olisi repäisty liian ylös kuten tuossa edellä kuvattiin - en lähtisi hinailemaan. Tuo ongelma ilmeni tosiaan tietyissä -03 mallin autoissa ja korjattiin tuolloin.
Mikähän se toistuva vika on... siihen ei vielä vastausta ole saatu?
Mikähän se toistuva vika on... siihen ei vielä vastausta ole saatu?
Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!
Trolli?Huikka kirjoitti:Eli tietääkö kukaan mistä näitä kahvoja saa edullisesti hommattua? Kun tuppaavat olemaan heikkoa laatua.
Tai jos kyseinen henkilö on Boogie Mustonen, niin siinä tapauksessa voin uskoa käsijarrukahvan pettämisen...
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!
Ei mitään sen ihmeempää. Lukittui paukkupakkasella yläasentoon. Kiire töihin. Yritin varovasti avata kahvan jotta saisin vaijerin näkyviin ja NAPS! Klipsit hajalla. Pelittää edelleen mutta muljuaa kädessä kuin hullun miehen mulk*u.
Eli siis oma moka.
Eli siis oma moka.
apu,apupoika kirjoitti:Tuota.. täytyy ihan kysyä, että miten sen saa hajoomaan??
SAAB 9-3 SS Vector -03
Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!
Yläasentoon jumiutuneen kasijarrukahvan saa myös vapautettua ryömittämällä ykkösellä eteenpäin ja samalla käsijarrukahvaa nykien.
Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!
Morjenttes,
Onko käsijarrun korjaus https://webshop-fi.saabparts.com/9-3-ge ... ake-handle -sarjalla selvä, eikä muuta oikuttelevan hantaakin korjaukseen ole tarvetta haalia? Veljenpojan kulkineessa oli kahva juminut ylös ’03 ss:stä ja vähällä vaivalla olisi tarkoitus saattaa kulkine kuntoon.
Onko käsijarrun korjaus https://webshop-fi.saabparts.com/9-3-ge ... ake-handle -sarjalla selvä, eikä muuta oikuttelevan hantaakin korjaukseen ole tarvetta haalia? Veljenpojan kulkineessa oli kahva juminut ylös ’03 ss:stä ja vähällä vaivalla olisi tarkoitus saattaa kulkine kuntoon.
Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!
Kokeillaan vielä kerran ennen uuden ketjun avausta.
Eli korjaantuuko tuolla https://webshop-fi.saabparts.com/9-3-ge ... ake-handle satsilla kässärikahvan ylösjumimisvaiva vai onko hankittava muutakin, että hantaaki ei jää tuijottamaan kohti taivasta kun nykäisee sinkit tiukille? Ainakaan online-epc ei anna itse vipurungolle kuin yhden numeron, eli sillä perusteella voisi ajatella pelkällä korjaussarjalla selviävän?
Eli korjaantuuko tuolla https://webshop-fi.saabparts.com/9-3-ge ... ake-handle satsilla kässärikahvan ylösjumimisvaiva vai onko hankittava muutakin, että hantaaki ei jää tuijottamaan kohti taivasta kun nykäisee sinkit tiukille? Ainakaan online-epc ei anna itse vipurungolle kuin yhden numeron, eli sillä perusteella voisi ajatella pelkällä korjaussarjalla selviävän?
Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!
En tiedä nyt varmaksi tätä asiaa, mutta epäilen kyllä ongelman johtuvan vaijerin "automaattikiristäjästä" eikä kahvasta.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Käsijarrukahva 9-3 SS!
Kiitti,
Saattaa olla tomaattikiristimessä myös syy. Itse kun muutaman reissun koslalla ajoin niin käsijarru kyllä piti jo 3-4 napsun kohdalla ja jätin kiskomisen siihen, mutta nuori mies oli vetänyt kahvan tappiin saakka ja sinne jäi. Oli kuitenkin saanut kahvan purettua ja nykittyä vapautusvaijerista vivun ala-asentoon reissun päällä joulupyhinä. Kokeillaan siis uusia nuo muovinikaleet ja tarkistaa vaijerien säädöt sekä satuloilta vipujen liikkeet kunhan tässä ehtii.
Saattaa olla tomaattikiristimessä myös syy. Itse kun muutaman reissun koslalla ajoin niin käsijarru kyllä piti jo 3-4 napsun kohdalla ja jätin kiskomisen siihen, mutta nuori mies oli vetänyt kahvan tappiin saakka ja sinne jäi. Oli kuitenkin saanut kahvan purettua ja nykittyä vapautusvaijerista vivun ala-asentoon reissun päällä joulupyhinä. Kokeillaan siis uusia nuo muovinikaleet ja tarkistaa vaijerien säädöt sekä satuloilta vipujen liikkeet kunhan tässä ehtii.