Venttiilien liimautuminen

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
H&M
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 15:58

Venttiilien liimautuminen

Viesti Kirjoittaja H&M »

Saabi hyyty la iltana. Oli vuorokauden ollut pakkasessa (n. -12) ja kun starttasin niin hörähti ja sammu samoin tein. Sahasin aikani, välillä hörähti mutta ei jaksanut jäädä käyntiin. Sitten ilmeisesti loppu virta tai meni johonkin vika tilaan, eli startatessa vain naksahti. No seuraavana päivänä, oltuaan yön lämpimässä, pyöritti mutta ei luvannutkaan. No hinnaus varikolle ja huollossa totesivat venttiilien liimaantuneen. Ne oli irronnut kyllä. Tulpat oli kuulemma huonot, vaihtoivat ne ja laittoivat jonkin polttoainejärjestelmän puhdistusaineen. Nyt toimii taas. Voi johtua kuulemma huonosta polttoaineesta. Oon ajellut abc pensalla ja huoltomies sanoi että sen pitäs olla ihan ok laatuista.
Että tämmöstä. Onko sattunut muille?
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Venttiilien liimautuminen

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Vuonna 1 ja 2 Teboilin Terralla oli samanlainen ominaisuus pakkasella.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Venttiilien liimautuminen

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

H&M kirjoitti:Saabi hyyty la iltana. Oli vuorokauden ollut pakkasessa (n. -12) ja kun starttasin niin hörähti ja sammu samoin tein. Sahasin aikani, välillä hörähti mutta ei jaksanut jäädä käyntiin. Sitten ilmeisesti loppu virta tai meni johonkin vika tilaan, eli startatessa vain naksahti. No seuraavana päivänä, oltuaan yön lämpimässä, pyöritti mutta ei luvannutkaan. No hinnaus varikolle ja huollossa totesivat venttiilien liimaantuneen. Ne oli irronnut kyllä. Tulpat oli kuulemma huonot, vaihtoivat ne ja laittoivat jonkin polttoainejärjestelmän puhdistusaineen. Nyt toimii taas. Voi johtua kuulemma huonosta polttoaineesta. Oon ajellut abc pensalla ja huoltomies sanoi että sen pitäs olla ihan ok laatuista.
Että tämmöstä. Onko sattunut muille?
Paljonko kilometrejä?
H&M
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 15:58

Re: Venttiilien liimautuminen

Viesti Kirjoittaja H&M »

163000. Onko se paljon vai vähän? :)
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Venttiilien liimautuminen

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Kiinnostaa vaan tuo tulppien huono kunto.
näyttivätkö huonoilta??
Milloin viimeksi vaihdettu?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Venttiilien liimautuminen

Viesti Kirjoittaja Eski »

ABC:n bensa voi olla tarraa (aka terraa).

Eski
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Venttiilien liimautuminen

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

potkuhousu kirjoitti:Vuonna 1 ja 2 Teboilin Terralla oli samanlainen ominaisuus pakkasella.

Niin oli :D Opelin 1,8 ohc tais olla tosi ongelmallinen tarra bensan kanssa :D
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
TST
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 19:07

Re: Venttiilien liimautuminen

Viesti Kirjoittaja TST »

Meillä aikanaan Mondeossa oli sellainen ominaisuus, että jos erehtyi kylmää autoa käyttämään hetken niin ettei moottori lämmennyt, seuraavalla käynnistyskerralla sai startata todella pitkään ja pyöritti erikoisen kevyesti. Joku venttiili tarttui siis kiinni. Nuo olivat hyvinkin tarkkoja öljylaadun suhteen. Ai niin, Fordit kuuluvat eri osatolle :oops: No onneksi ei enää ole tuon osaston autoa taloudessa...
Vastaa Viestiin