Right Dipped Beam Failure

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: Right Dipped Beam Failure

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Tarkoitan sitä osaa kun uuden lampun laittaa kantaan kiinni, sen päälle tulee vielä se metallinen kiinnike. Niin miten sen metallisen kiinnikkeen saa muulla tavalla pois kun kampeamalla se irti niistä kannan sivuilla olevista väkäsistä.
Turbo²
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Right Dipped Beam Failure

Viesti Kirjoittaja Ristom »

En tiedä, mutta jossain 06-08 välillä on tapahtunut tuotekehitystä umpion perän suojakannen tyypissä. Kumiläppä on vaihtunut kiertämällä avattavaan.
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: Right Dipped Beam Failure

Viesti Kirjoittaja tosu »

Muutettu varmaan -08 faceliftin yhteydessä, ainakin 2007 mallissa kuminen suoja. Muuten voisi todeta ettei ole kovin paha rasti vaihtaa polttimoita. On tullut jonkinverran jo harjoiteltua, Night Breaker kun kestää juuri ja juuri 4 kk pimeän talven yli, ja Biltema valoisan kesän 8 kk. Eli pari kertaa vuodessa, matkaa kestävät vastaavasti noin 6 tkm ja 14 tkm.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: Right Dipped Beam Failure

Viesti Kirjoittaja TTiD »

-08 on kierteellä oleva kovamuovinen kansi.
Turbo²
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: Right Dipped Beam Failure

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Pitääpä joku päivä ottaa kuva siitä polttimon kannan kohdasta joka minua askarruttaa. Jospa sitten saisin vastauksen ongelmaan.
Turbo²
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Right Dipped Beam Failure

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Ettet vaan yritä vääntää mustaa johtokappaletta irti siitä pellinpalasta?
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: Right Dipped Beam Failure

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Äläpäs vielä syyllistä ku otan sen kuvan ensin :D
Turbo²
Onetwo3d
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 15:08
Paikkakunta: Sipoo

Re: Right Dipped Beam Failure

Viesti Kirjoittaja Onetwo3d »

Oikealta paloi viikonloppuna, motonetistä polttimot ja molemmat puolet vaihtoon. '07:ssa on ainakin vaan kierteetön kuppi siinä edessä, aika nopea homma tuo oli vaikka ekaa kertaa olin vääntämässä, ei ollu ainakaan turhia esteitä tiellä mistä bonukset.
#3642
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Right Dipped Beam Failure

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Vajaan kymppitonnin jälkeen paloi taas oikea. Heitin hätävarana olleen käytetyn tilalle. Pitää paremmalla ajalla vaihtaa uudet molemille puolille. Se musta palikka, johon polttimo tulee kiinni, on kiinni eräänlaisessa kruunussa, josta se pienen kiertoliikkeen jälkeen lähtee vetämällä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Isosceles
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2011 20:31
Paikkakunta: Lahti

Re: Right Dipped Beam Failure

Viesti Kirjoittaja Isosceles »

Onko väliä millasen H7/55W tuonne tilalle asentaa? Ja olisiko joitain suosituksia ok valoteholla ja iällä?
ex: 9-3 1.8t Vector
glyzer
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ti Maalis 03, 2009 14:30

Re: Right Dipped Beam Failure

Viesti Kirjoittaja glyzer »

Osramin Night Breakereista ainakin on täällä kovasti valiteltu että eivät meinaa kestää, ja voin kyllä yhtyä siihen mielipiteeseen (katso http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 10&start=0)... oon viime ajat käyttänyt Osramin Silverstareja ja ne tuntuu kestävän jo huomattavasti paremmin. Muilta varmasti löytyy omia suosikkeja sitten :idea:
9³ SC 1.8t
Isosceles
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2011 20:31
Paikkakunta: Lahti

Re: Right Dipped Beam Failure

Viesti Kirjoittaja Isosceles »

Night breakereita tuli käytettyä edellisessä autossa jossa vaihto oli 2min homma, ei se vaikeaa tuossa saabissakaan ole(vähän vaikeampaa näköjään kuskin puolelta). Kestivät noin 6kk eli sopivasti syksyn ja talven, sillä ajomäärällä.

Käsitinkö oikein että ajovalot ja pitkät ovat molemmat H7 polttimoita? Ostin nyt jotkut Osramin peruspolttimot(long life mitkälie), niin ei tarvi toivottavasti muutaman kuukauden välein vaihtaa.
ex: 9-3 1.8t Vector
Saltsi
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 01:44

Re: Right Dipped Beam Failure

Viesti Kirjoittaja Saltsi »

Käytin kanssa mun -06 sport sedanissa ennen noita night breakereita, mutta niitä joutu vaihtamaan 3-4kk välein mun ajoilla (~23k vuodessa). Laitoin jotain perus osram long life lamppuja ja kestää paremmin.

"Hauskin" oli kun ajoin auton katsastusaseman pihaan katsastusta varten ja sammutin auton - lamput toimi tähän asti. Menin sisään viemään avaimet ja oottelin inssiä kertomaan tulokset niin oli lähivalon korjauskehotus lapussa. Oli sit just tolla startilla kun inssi ajo auton halliin lamppu palanut...noh uus oli peräluukussa ja laittelin sit katsastuskonttorin pihassa kiinni :)
Saab 9-3 SportCombi Aero XWD 2.0T 2009
Honkanen
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 20:18

Re: Right Dipped Beam Failure

Viesti Kirjoittaja Honkanen »

Itsellä olisi asiaan liittyvä ongelma, kun apukuskin puolella ei toimi lyhkäänen ollenkaa. Kuskin puolelta koitin jo vaihtaa polttimon ja sen mötikän mikä tulee lampun perään eikä siltikään toimi. Vissiin ei tule nyt virtaa lampulle ollenkaa. Mistähän vikaa pitäisi alkaa etsimään? Autohan on siis 2004 vuosimallia.
Vastaa Viestiin