2,0t BSR steg1

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
vniemist
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Huhti 03, 2009 10:19
Paikkakunta: Laukaa

2,0t BSR steg1

Viesti Kirjoittaja vniemist »

Tuota BSR:n ppc steg1 lastua löytyy monesta eri paikasta. Onko kellään tarkempaa tietoa miksi joissain paikoissa on eri lastu -03 ja -04-05 vuosimalleille? Esim. tällä hetkellä ylivoimaisesti halvin olisi tilata Elkpartsilta, joilla sama tuote -03->, mutta Speedpartsilla on eri hintainen -03 ja -04/-05 lastu. Mitä eroa näillä on, uskaltaako ottaa Elkpartsilta? Onko jollain kokemusta miten nopeasti ja mihin hintaan Elkparts on toimittanut?

Minulla alla viikko sitten Ruotsita tuotu 2,0t Vector -04. Heti alkoi houkuttamaan piristys... Kysyin myös lastun laittoa PCS:ltä, mutta itse laitolla säästäisi aika paljon, onko tiedossa jotain kokemuksia, missä voi mennä itsellä pieleen? Speedpartsin sivuilla ja tällä foorumilla jo aiemmin kehuttu helpoksi hommaksi.

Myöskin kiinnostaa, jos Steg1 on jollekin tällä mallilla aiheuttanut ongelmia.

Kiitos jo kommenteista etukäteen.
9-3 SC Vector TTiD M6 -08
EX
9-3 SS Vector 2,0t M5 -04
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: 2,0t BSR steg1

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

vniemist kirjoitti:Tuota BSR:n ppc steg1 lastua löytyy monesta eri paikasta. Onko kellään tarkempaa tietoa miksi joissain paikoissa on eri lastu -03 ja -04-05 vuosimalleille? Esim. tällä hetkellä ylivoimaisesti halvin olisi tilata Elkpartsilta, joilla sama tuote -03->, mutta Speedpartsilla on eri hintainen -03 ja -04/-05 lastu. Mitä eroa näillä on, uskaltaako ottaa Elkpartsilta? Onko jollain kokemusta miten nopeasti ja mihin hintaan Elkparts on toimittanut?
Tämä on nyt vain vahva arvaus, mutta joissain -03 malleissa (tod. näk. 2,0t - Aero) on toisioilmapumppu lambdalle, kun taas myöhemmissä malleissa ei sitä ole. Moottorinohjaussoftat on sen takia myös erit.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
tetsi
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 13:22
Paikkakunta: Nokia

Re: 2,0t BSR steg1

Viesti Kirjoittaja tetsi »

Niin kyseessähän ei ole varsinainen lastu, vaan uusi BSR PPC'llä moottorinohjausyksikköön ladattava softa/parametrisointi.

Itse tilasin PPC'ni partsforsaabs.com'ista, hinta jäi karvan verran alle 700e ja paketti oli noudettavissa kolmantena päivänä tilauksesta postista.
Ohjelmointi helppoa kuin heinänteko. Piuha PPC'stä auton OBD porttiin ja pari napin painallusta -> +50% tehoa&vääntöä keulalla.. :)
V90 CC D4 AWD
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: 2,0t BSR steg1

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Tämä samainen -03, 04-05 aiheutti itelle kysymyksiä. Bsr:n sivuilla kun on VIN decoder niin oma vini antaa oikeaksi virityspaketiksi vuoden 2004-2005 stegit. Itellä ei ole toisioilmapumppua ni selittää sitten ilmeisesti sen miksi -03 viri ei ole oikea. Mutta kaikissa mistä bsr:ää saa, taitaa olla tilauksen yhteydessä annettava VIN-koodi juuri sen takia että tulee oikea tuon pienen eron takia.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2,0t BSR steg1

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Ja vm. 2007 eteenpäin 1.8t:ssä ja 2.0t:ssä on Mitsun ahdin, ei enää Garrettia. Se on ilmeisesti yksi syy siihen, että uudemmille autoille luvataan enemmän tehoa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: 2,0t BSR steg1

Viesti Kirjoittaja Sportti »

Turbo Sensonic kirjoitti:Ja vm. 2007 eteenpäin 1.8t:ssä ja 2.0t:ssä on Mitsun ahdin, ei enää Garrettia. Se on ilmeisesti yksi syy siihen, että uudemmille autoille luvataan enemmän tehoa.
Taisi tulla jo 2006-malleihin
93SC TTiD
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 2,0t BSR steg1

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Turbo Sensonic kirjoitti:Ja vm. 2007 eteenpäin 1.8t:ssä ja 2.0t:ssä on Mitsun ahdin, ei enää Garrettia. Se on ilmeisesti yksi syy siihen, että uudemmille autoille luvataan enemmän tehoa.

Tuo work inf väittää että 07 vm kone tyyppi B207L:ssä on garret .8O

Pitäisköhän mennä pellin alle kytäämään jos jostain näkis ja vielä erottais kumpi on kyseessä.

Lisäys: Meni kirjaimet sekaisin B207E:ssä on Garret
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 2,0t BSR steg1

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

kalle37 kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:Ja vm. 2007 eteenpäin 1.8t:ssä ja 2.0t:ssä on Mitsun ahdin, ei enää Garrettia. Se on ilmeisesti yksi syy siihen, että uudemmille autoille luvataan enemmän tehoa.

Tuo work inf väittää että 07 vm kone tyyppi B207L:ssä on garret .8O

Pitäisköhän mennä pellin alle kytäämään jos jostain näkis ja vielä erottais kumpi on kyseessä.

Lisäys: Meni kirjaimet sekaisin B207E:ssä on Garret
Melkein vois vetoja lyödä, että sinun -07 autossa on se oikea ahdin.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 2,0t BSR steg1

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

apu,apupoika kirjoitti:
kalle37 kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:Ja vm. 2007 eteenpäin 1.8t:ssä ja 2.0t:ssä on Mitsun ahdin, ei enää Garrettia. Se on ilmeisesti yksi syy siihen, että uudemmille autoille luvataan enemmän tehoa.

Tuo work inf väittää että 07 vm kone tyyppi B207L:ssä on garret .8O

Pitäisköhän mennä pellin alle kytäämään jos jostain näkis ja vielä erottais kumpi on kyseessä.

Lisäys: Meni kirjaimet sekaisin B207E:ssä on Garret
Melkein vois vetoja lyödä, että sinun -07 autossa on se oikea ahdin.

Kävin kyttäämässä pellin alla.

Otin turbon päältä lämpökilvenkin irti, mutta ei siinä missään mitään lukenut :oops:

Ihan mielenkiinosta mistä sen tietää että ahdin on mitsun :?:


Näyttää muuten aika naurettavan pieneltä koko solmu :D
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 2,0t BSR steg1

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

No löytyihän se kun jaksoi peilillä kyylätä :D

TD04 yms siellä luki. Eli mitsun ahdin siellä on :D

Pitäis tietysti uskoa mitä as tuntiat sanoo, mutta pitäähän se itse nähdä.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 2,0t BSR steg1

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Tsekkasin myös mikä turbo siellä pellin alla on ja Mitsu löytyi. Vuosimalli 2006 ja valmistettu 2005 syksyllä. Taitaa olla siis kaikissa SC:ssa Mitsun turbo.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 2,0t BSR steg1

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

GARRETT + BSR Stage 1 150Hp/alunperin, kun antaa 204Hp,310Nm
tuntuu, jotta kovin enempään ei järkeä pelkällä etuvedolla.
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: 2,0t BSR steg1

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

ptpjok kirjoitti:GARRETT + BSR Stage 1 150Hp/alunperin, kun antaa 204Hp,310Nm
tuntuu, jotta kovin enempään ei järkeä pelkällä etuvedolla.
Höpöhöpö :lol:
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
hamilton69
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ti Syys 22, 2009 14:15

Re: 2,0t BSR steg1

Viesti Kirjoittaja hamilton69 »

Levottomat 3: Kun mikään ei riitä :D
9-3ss Vector 2.0t Aut. -03
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 2,0t BSR steg1

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Kyllä tuolla 1.8t:llä ehtii ihan hyvin ja 150hp on riittävä määrä tehoa. :)
Vastaa Viestiin