2,0t BSR steg1
2,0t BSR steg1
Tuota BSR:n ppc steg1 lastua löytyy monesta eri paikasta. Onko kellään tarkempaa tietoa miksi joissain paikoissa on eri lastu -03 ja -04-05 vuosimalleille? Esim. tällä hetkellä ylivoimaisesti halvin olisi tilata Elkpartsilta, joilla sama tuote -03->, mutta Speedpartsilla on eri hintainen -03 ja -04/-05 lastu. Mitä eroa näillä on, uskaltaako ottaa Elkpartsilta? Onko jollain kokemusta miten nopeasti ja mihin hintaan Elkparts on toimittanut?
Minulla alla viikko sitten Ruotsita tuotu 2,0t Vector -04. Heti alkoi houkuttamaan piristys... Kysyin myös lastun laittoa PCS:ltä, mutta itse laitolla säästäisi aika paljon, onko tiedossa jotain kokemuksia, missä voi mennä itsellä pieleen? Speedpartsin sivuilla ja tällä foorumilla jo aiemmin kehuttu helpoksi hommaksi.
Myöskin kiinnostaa, jos Steg1 on jollekin tällä mallilla aiheuttanut ongelmia.
Kiitos jo kommenteista etukäteen.
Minulla alla viikko sitten Ruotsita tuotu 2,0t Vector -04. Heti alkoi houkuttamaan piristys... Kysyin myös lastun laittoa PCS:ltä, mutta itse laitolla säästäisi aika paljon, onko tiedossa jotain kokemuksia, missä voi mennä itsellä pieleen? Speedpartsin sivuilla ja tällä foorumilla jo aiemmin kehuttu helpoksi hommaksi.
Myöskin kiinnostaa, jos Steg1 on jollekin tällä mallilla aiheuttanut ongelmia.
Kiitos jo kommenteista etukäteen.
9-3 SC Vector TTiD M6 -08
EX
9-3 SS Vector 2,0t M5 -04
EX
9-3 SS Vector 2,0t M5 -04
Re: 2,0t BSR steg1
Tämä on nyt vain vahva arvaus, mutta joissain -03 malleissa (tod. näk. 2,0t - Aero) on toisioilmapumppu lambdalle, kun taas myöhemmissä malleissa ei sitä ole. Moottorinohjaussoftat on sen takia myös erit.vniemist kirjoitti:Tuota BSR:n ppc steg1 lastua löytyy monesta eri paikasta. Onko kellään tarkempaa tietoa miksi joissain paikoissa on eri lastu -03 ja -04-05 vuosimalleille? Esim. tällä hetkellä ylivoimaisesti halvin olisi tilata Elkpartsilta, joilla sama tuote -03->, mutta Speedpartsilla on eri hintainen -03 ja -04/-05 lastu. Mitä eroa näillä on, uskaltaako ottaa Elkpartsilta? Onko jollain kokemusta miten nopeasti ja mihin hintaan Elkparts on toimittanut?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: 2,0t BSR steg1
Niin kyseessähän ei ole varsinainen lastu, vaan uusi BSR PPC'llä moottorinohjausyksikköön ladattava softa/parametrisointi.
Itse tilasin PPC'ni partsforsaabs.com'ista, hinta jäi karvan verran alle 700e ja paketti oli noudettavissa kolmantena päivänä tilauksesta postista.
Ohjelmointi helppoa kuin heinänteko. Piuha PPC'stä auton OBD porttiin ja pari napin painallusta -> +50% tehoa&vääntöä keulalla..
Itse tilasin PPC'ni partsforsaabs.com'ista, hinta jäi karvan verran alle 700e ja paketti oli noudettavissa kolmantena päivänä tilauksesta postista.
Ohjelmointi helppoa kuin heinänteko. Piuha PPC'stä auton OBD porttiin ja pari napin painallusta -> +50% tehoa&vääntöä keulalla..
V90 CC D4 AWD
Re: 2,0t BSR steg1
Tämä samainen -03, 04-05 aiheutti itelle kysymyksiä. Bsr:n sivuilla kun on VIN decoder niin oma vini antaa oikeaksi virityspaketiksi vuoden 2004-2005 stegit. Itellä ei ole toisioilmapumppua ni selittää sitten ilmeisesti sen miksi -03 viri ei ole oikea. Mutta kaikissa mistä bsr:ää saa, taitaa olla tilauksen yhteydessä annettava VIN-koodi juuri sen takia että tulee oikea tuon pienen eron takia.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 2,0t BSR steg1
Ja vm. 2007 eteenpäin 1.8t:ssä ja 2.0t:ssä on Mitsun ahdin, ei enää Garrettia. Se on ilmeisesti yksi syy siihen, että uudemmille autoille luvataan enemmän tehoa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: 2,0t BSR steg1
Taisi tulla jo 2006-malleihinTurbo Sensonic kirjoitti:Ja vm. 2007 eteenpäin 1.8t:ssä ja 2.0t:ssä on Mitsun ahdin, ei enää Garrettia. Se on ilmeisesti yksi syy siihen, että uudemmille autoille luvataan enemmän tehoa.
93SC TTiD
Re: 2,0t BSR steg1
Turbo Sensonic kirjoitti:Ja vm. 2007 eteenpäin 1.8t:ssä ja 2.0t:ssä on Mitsun ahdin, ei enää Garrettia. Se on ilmeisesti yksi syy siihen, että uudemmille autoille luvataan enemmän tehoa.
Tuo work inf väittää että 07 vm kone tyyppi B207L:ssä on garret .
Pitäisköhän mennä pellin alle kytäämään jos jostain näkis ja vielä erottais kumpi on kyseessä.
Lisäys: Meni kirjaimet sekaisin B207E:ssä on Garret
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 2,0t BSR steg1
Melkein vois vetoja lyödä, että sinun -07 autossa on se oikea ahdin.kalle37 kirjoitti:Turbo Sensonic kirjoitti:Ja vm. 2007 eteenpäin 1.8t:ssä ja 2.0t:ssä on Mitsun ahdin, ei enää Garrettia. Se on ilmeisesti yksi syy siihen, että uudemmille autoille luvataan enemmän tehoa.
Tuo work inf väittää että 07 vm kone tyyppi B207L:ssä on garret .
Pitäisköhän mennä pellin alle kytäämään jos jostain näkis ja vielä erottais kumpi on kyseessä.
Lisäys: Meni kirjaimet sekaisin B207E:ssä on Garret
Re: 2,0t BSR steg1
apu,apupoika kirjoitti:Melkein vois vetoja lyödä, että sinun -07 autossa on se oikea ahdin.kalle37 kirjoitti:Turbo Sensonic kirjoitti:Ja vm. 2007 eteenpäin 1.8t:ssä ja 2.0t:ssä on Mitsun ahdin, ei enää Garrettia. Se on ilmeisesti yksi syy siihen, että uudemmille autoille luvataan enemmän tehoa.
Tuo work inf väittää että 07 vm kone tyyppi B207L:ssä on garret .
Pitäisköhän mennä pellin alle kytäämään jos jostain näkis ja vielä erottais kumpi on kyseessä.
Lisäys: Meni kirjaimet sekaisin B207E:ssä on Garret
Kävin kyttäämässä pellin alla.
Otin turbon päältä lämpökilvenkin irti, mutta ei siinä missään mitään lukenut
Ihan mielenkiinosta mistä sen tietää että ahdin on mitsun
Näyttää muuten aika naurettavan pieneltä koko solmu
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 2,0t BSR steg1
No löytyihän se kun jaksoi peilillä kyylätä
TD04 yms siellä luki. Eli mitsun ahdin siellä on
Pitäis tietysti uskoa mitä as tuntiat sanoo, mutta pitäähän se itse nähdä.
TD04 yms siellä luki. Eli mitsun ahdin siellä on
Pitäis tietysti uskoa mitä as tuntiat sanoo, mutta pitäähän se itse nähdä.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 2,0t BSR steg1
Tsekkasin myös mikä turbo siellä pellin alla on ja Mitsu löytyi. Vuosimalli 2006 ja valmistettu 2005 syksyllä. Taitaa olla siis kaikissa SC:ssa Mitsun turbo.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: 2,0t BSR steg1
GARRETT + BSR Stage 1 150Hp/alunperin, kun antaa 204Hp,310Nm
tuntuu, jotta kovin enempään ei järkeä pelkällä etuvedolla.
tuntuu, jotta kovin enempään ei järkeä pelkällä etuvedolla.
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Re: 2,0t BSR steg1
Höpöhöpöptpjok kirjoitti:GARRETT + BSR Stage 1 150Hp/alunperin, kun antaa 204Hp,310Nm
tuntuu, jotta kovin enempään ei järkeä pelkällä etuvedolla.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ti Syys 22, 2009 14:15
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 2,0t BSR steg1
Kyllä tuolla 1.8t:llä ehtii ihan hyvin ja 150hp on riittävä määrä tehoa.