9-3 2003 sentronic vaihtamisongelma
9-3 2003 sentronic vaihtamisongelma
Moikka!
Kun lähden kiihdyttelemään niin jossain välissä toisinaan aski lyö ikäänkuin vapaan kautta seuraavalle. Olisiko 4-5 väli. Tämä on siis satunnaista. jos ajan hissunkissun rauhallisesti niin saattaa se tehdä sen silloinkin, mutta parhaiten se tietenkin ilmenee ja tuntuu kun oikeasti lähdet kiihdyttää. Kaasu pohjassa kun aski käyttää "välivapaan" kautta isommalle niin tuntuu aika ikävältä.
Saattaa mennä pitkäkin aika kun ei ole mitään ongelmaa.
Yhden osuman tälle ongelmalle löysin mutta haluaisinkin tietää onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? ja miten / millä summalla se on korjautunut?
Ongelmaa kantaa Saab 9-3 SS 2.0t sentronic vm 2003 160tkm.
Vinkkejä kiitos
Kun lähden kiihdyttelemään niin jossain välissä toisinaan aski lyö ikäänkuin vapaan kautta seuraavalle. Olisiko 4-5 väli. Tämä on siis satunnaista. jos ajan hissunkissun rauhallisesti niin saattaa se tehdä sen silloinkin, mutta parhaiten se tietenkin ilmenee ja tuntuu kun oikeasti lähdet kiihdyttää. Kaasu pohjassa kun aski käyttää "välivapaan" kautta isommalle niin tuntuu aika ikävältä.
Saattaa mennä pitkäkin aika kun ei ole mitään ongelmaa.
Yhden osuman tälle ongelmalle löysin mutta haluaisinkin tietää onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? ja miten / millä summalla se on korjautunut?
Ongelmaa kantaa Saab 9-3 SS 2.0t sentronic vm 2003 160tkm.
Vinkkejä kiitos
Re: 9-3 2003 sentronic vaihtamisongelma
Mulla oli vastaava ongelma 9-5:sen kanssa. (3-4 vaihtaessa) PCS (ProCar Service) otti laatikon irti, laatikko meni asiantuntijalle korjaukseen. Diagnoosi oli että yksi laatikon pakoista jumitti satunnaisesti ja homma korjattiin. Korjaus ei mennyt minun piikkiini mutta summa oli n. 3500€
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Mulla antoi joskus aikanaan 9-5 tuolla laatikolla tuollaisia lyhyitä vapaita 3-4 välissä ja se korjautui softan päivityksellä. Kannattaa kokeilla sitä ensin, on kuitenkin sen verran halpa kokeilu.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Minulla oli vastaava ongelma taajamanopeuksissa (9-3 SS 2.0t vm. 2003) ja korjaantui softapäivityksellä.
-- ML
No homma etenee...
Huolto ehdottelee tehdaskunnostettua askia. Ei kuulemma venttiileiden vaihdolla pitkälle pötkitä. Ja vain 3130+tonni töihin.
Onkohan nämä askit jättäneet miten tielle vaikka vaihtamishäiriöitä onkin? Eli jos vaan ajaa, eikä välitä pienistä?
Toinen kiinnostava seikka olisi jos joku osaa korjata näitä? mitähän maksaisi? onko kellään tietoa sentronic-guruista?
Niin mukava auto kun onkin niin taitaa olla liian kallis mulle...
Huolto ehdottelee tehdaskunnostettua askia. Ei kuulemma venttiileiden vaihdolla pitkälle pötkitä. Ja vain 3130+tonni töihin.
Onkohan nämä askit jättäneet miten tielle vaikka vaihtamishäiriöitä onkin? Eli jos vaan ajaa, eikä välitä pienistä?
Toinen kiinnostava seikka olisi jos joku osaa korjata näitä? mitähän maksaisi? onko kellään tietoa sentronic-guruista?
Niin mukava auto kun onkin niin taitaa olla liian kallis mulle...

Softapäivitys ei auttanut asiaan?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Edellisen omistajan aikaan siihen joku päivitys on tehty, pitää nyt selvitellä mikä versio ja onko uudempaaRafu kirjoitti:Softapäivitys ei auttanut asiaan?
En tiedä missä päin vaikutat, mutta ainakin yhden automaattispesialistin tiedän.
Hän on Hämeenlinnassa, Päivinen on nimi.
En muista yrityksen tarkkaa nimeä, mutta löytynee tuolla tiedolla.
Hän on Hämeenlinnassa, Päivinen on nimi.
En muista yrityksen tarkkaa nimeä, mutta löytynee tuolla tiedolla.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)