9-3 SS 1.8t jätti tielle
9-3 SS 1.8t jätti tielle
Olen uusi saabisti ja omistanut 9-3 SportSedanin nyt pari kuukautta. Auto on mallivuotta 2005 ja ajettu 60 tkm. Kone 150 heppanen turbo A5-automaatilla ja Linear varustelut.
Tarina alkoi noin pari viikkoa sitten kun ajoin auton konepesuun. Pesun loputtua yritin käynnistää auton, mutta avainta käännettäessä ei startannut (edes startti ei pyörinyt). Virrat kyllä tuli ja näytössäkin check ok.
No henkilökunnan avustamana saatiin saappi ulos pesuhallista. Akun kengän irroitus ja paikalleen laitto hävitti vian ja auto käynnistyi. Ajelin jonkunmatkaa kunnes yksiin liikennevaloihin auto sammui. Taas akun kengän irroituksella päästiin jatkamaan matkaa. Ajattelin että vika on akussa ja vaihdoin uuden akun. Ongelmat katosivatkin täysin noin pariksi viikoksi ja yli 1000 km matkan ajaksi, kunnes tänään auto sammui yhtäkkiä ajosta. Taas avaimen kääntäminen ei sano mitään eli ei edes pyöritä. Kaikki virrat pelaa ja check ok sidissä. Akun kengän irrotuksella taas käyntiin ja kotiin tien poskesta.
Onko jollakulla heittää veikkausta vian aiheuttajasta? Onko ollut samantyyppistä häiriötä?
Enää en uskalla ajella sillä, vaan nyt asialle täytyy tehdä jotain.
Tarina alkoi noin pari viikkoa sitten kun ajoin auton konepesuun. Pesun loputtua yritin käynnistää auton, mutta avainta käännettäessä ei startannut (edes startti ei pyörinyt). Virrat kyllä tuli ja näytössäkin check ok.
No henkilökunnan avustamana saatiin saappi ulos pesuhallista. Akun kengän irroitus ja paikalleen laitto hävitti vian ja auto käynnistyi. Ajelin jonkunmatkaa kunnes yksiin liikennevaloihin auto sammui. Taas akun kengän irroituksella päästiin jatkamaan matkaa. Ajattelin että vika on akussa ja vaihdoin uuden akun. Ongelmat katosivatkin täysin noin pariksi viikoksi ja yli 1000 km matkan ajaksi, kunnes tänään auto sammui yhtäkkiä ajosta. Taas avaimen kääntäminen ei sano mitään eli ei edes pyöritä. Kaikki virrat pelaa ja check ok sidissä. Akun kengän irrotuksella taas käyntiin ja kotiin tien poskesta.
Onko jollakulla heittää veikkausta vian aiheuttajasta? Onko ollut samantyyppistä häiriötä?
Enää en uskalla ajella sillä, vaan nyt asialle täytyy tehdä jotain.
9-3 SC 2.0t Vector A5 MY06
Re: 9-3 SS 1.8t jätti tielle
Eikö check engine valo syttynyt
Eikös tuo check ok ilmoita että valot on ehjät ei taida muuta tarkistaa
Eikös tuo check ok ilmoita että valot on ehjät ei taida muuta tarkistaa
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 9-3 SS 1.8t jätti tielle
Kyllä se taisi palaa, kun kone oli sammunut, mutta ei ole jäänyt mielestäni palamaan missään vaiheessa.kalle37 kirjoitti:Eikö check engine valo syttynyt
Eikös tuo check ok ilmoita että valot on ehjät ei taida muuta tarkistaa
9-3 SC 2.0t Vector A5 MY06
Re: 9-3 SS 1.8t jätti tielle
Käytin auton huollossa, vikaa tai vikakoodeja ei löytynyt. Väittivät, että vikakoodit ovat pyyhkiytyneet akun irroituksessa. Pitääkö tämä paikkansa?
Nyt täytyy seurailla vaan tilannetta. Pidän vara-avaintakin mukana, jos vaikka syy sammuiluun olisi viallisessa avaimessa.
Nyt täytyy seurailla vaan tilannetta. Pidän vara-avaintakin mukana, jos vaikka syy sammuiluun olisi viallisessa avaimessa.
9-3 SC 2.0t Vector A5 MY06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-3 SS 1.8t jätti tielle
Pitää paikkansa. Vikakoodi voidaan tutkia ainoastaan silloin, kun vika on tapahtunut, eikä akun kaapelikenkää ole irroitettu.MTN_81 kirjoitti:Käytin auton huollossa, vikaa tai vikakoodeja ei löytynyt. Väittivät, että vikakoodit ovat pyyhkiytyneet akun irroituksessa. Pitääkö tämä paikkansa?
Eipä siitä vara-avaimesta varmaan ole hyötyä, sillä en ole vielä kuullut yhdestäkään tapauksesta, jonka olisi aiheuttanut viallinen avain. Jos vikaa pitäisi etsiä avaimen lähettyviltä, niin sitten pikemminkin virtalukosta kuin -avaimesta.MTN_81 kirjoitti:Nyt täytyy seurailla vaan tilannetta. Pidän vara-avaintakin mukana, jos vaikka syy sammuiluun olisi viallisessa avaimessa.
Ettei hommassa olisi käynyt niin, että konetilaan on mennyt vettä ja joku sähkökomponentti siellä on saanut "siipeensä"? Vaikuttaisi joltain kosteuden aiheuttamalta "hapettumalta", jolloin komponentti toisinaan toimii ja toisinaan ei.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: 9-3 SS 1.8t jätti tielle
Lieneekö jonkinlainen anturi-/softavika. Omakin 9-3 SS:ni näkee välillä peikkoja. Ei ole akun kengän irrotus mitään uutta... mutta, mutta sammunut se ei ole vielä, uhkaillut vain.
Re: 9-3 SS 1.8t jätti tielle
Taas sammahti tielle. Laitoin heti vikakoodin lukijan kiinni ja muistista löytyi yksi koodi: P0601: Internal Control Module Memory Check Sum Error.
Ehdottivat ohjausyksikön vaihtoa.
Onko tälläistä koodia tullut kellään muulla eteen?
Miten varma voin olla, että korjaantuisi yksikön vaihdolla?
Ei varmaan voi tehdä itse/vaatinee Tech2:sta??
Ehdottivat ohjausyksikön vaihtoa.
Onko tälläistä koodia tullut kellään muulla eteen?
Miten varma voin olla, että korjaantuisi yksikön vaihdolla?
Ei varmaan voi tehdä itse/vaatinee Tech2:sta??
9-3 SC 2.0t Vector A5 MY06
Re: 9-3 SS 1.8t jätti tielle
Eli boksi siis vaihtoon. Oisko tohon nyt mahdollista saada samalla tehopäivitys (esim. Hirsch), niin että ei tarvitsisi ostaa uutta vakioboksia ensin?Mimmi kirjoitti:P0601 on nimenomaan T8:n ROM vian koodi ja vaatii T8 purkin vaihtoa. Itse ei voi tehdä, kun vaatii TECHn.
Vai onko kaikki T8:an saatavilla olevat viritykset suoraan vanhaan purkkiin ohjelmoitavia?
9-3 SC 2.0t Vector A5 MY06
Re: 9-3 SS 1.8t jätti tielle
Nykyään Hirsch:inkin tehopäivitys tehdään suoraan auton olemassaolevaan vakioboksiin. Eli käytännössä sinun tarvitsee ensin ostaa uusi ehjä moottorinohjainyksikkö. Muutenkin vaikka tehopäivityksessä vaihdettaisiin moottorinohjainyksikkö pitää alkuperäinen yksikkö yleensä palauttaa virityspajalle.MTN_81 kirjoitti:Eli boksi siis vaihtoon. Oisko tohon nyt mahdollista saada samalla tehopäivitys (esim. Hirsch), niin että ei tarvitsisi ostaa uutta vakioboksia ensin?
Vai onko kaikki T8:an saatavilla olevat viritykset suoraan vanhaan purkkiin ohjelmoitavia?
Re: 9-3 SS 1.8t jätti tielle
Eli autoon tehtiin korjaustoimenpiteenä ECU:n vaihto ja ei ole sen jälkeen enää jättänyt tielle.
9-3 SC 2.0t Vector A5 MY06