Turbo X.n etuhelma?
Turbo X.n etuhelma?
Tuli tuossa autoa huollosta odotellessa tutkailtua Tubo X.ää ja bogasin pienen lipan Aero puskurin alta. Äkkiseltään tuo olisi helposti modattavissa ihan vakioon facelift-puskuriin. Vielä en tiskiltä hintaa kysynyt, mutta onko kukaan jo tehnyt moista operaatiota? Sais tuota vakioalustaisen vectorin keulailmettä pikkasen matalemmaksi...
-08 9-3 SC VECTOR BUSINESS
Ex. -04 E270cdi TA MB, -02 TDI PD Passat var. + iso liuta bemareita...
Ex. -04 E270cdi TA MB, -02 TDI PD Passat var. + iso liuta bemareita...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Turbo X.n etuhelma?
entä mitä pitää laittaa vaihtoon, että saa tehtyä ns. faceliftin -04 mallisesta SS:stä ?
konepelti, valot, puskuri ja etuloksuja modata hieman ?
konepelti, valot, puskuri ja etuloksuja modata hieman ?
Re: Turbo X.n etuhelma?
Auto.saabracing kirjoitti:entä mitä pitää laittaa vaihtoon

Ei tosissaan, onko sulla EPC ohjelmaa? Sieltä vois varmaan vertailla ´07 ja ´08 autoja ja mitkä osat eroaa toisistaan. Iso projekti todennäköisesti. Tai iso ja iso, mutta kuitenkin. Ja huomiona, FL:ssä tulee sitten huonommat valot.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Turbo X.n etuhelma?
juu, ruttuautoo jos tekee, nii tuumin, et jos päivittää uudemman keulan, pitää hommata se ohjelma.
Re: Turbo X.n etuhelma?
Mä olen myös joskus mielessäni pyöritelly ajatusta, että mitä tuollaisen faceliftin tekeminen vaatisi. Juu, ei ole autoa mihin tehdä eikä muutenkaan ajankohtaista, mutta saahan sitä itsekseen pähkäillä.
Mahtaisikohan pelkkä pintaosien vaihto riittää vai tuleeko sähköissä tai runkorakenteissa jotain eroja, jotka aiheuttaisi isompia ongelmia. Jos pelkkä puskurin, valojen, lokasuojien ja kenties konepellin vaihdolla selviäisi, niin eihän tuo olisi edes paha rasti tehdä...
Mahtaisikohan pelkkä pintaosien vaihto riittää vai tuleeko sähköissä tai runkorakenteissa jotain eroja, jotka aiheuttaisi isompia ongelmia. Jos pelkkä puskurin, valojen, lokasuojien ja kenties konepellin vaihdolla selviäisi, niin eihän tuo olisi edes paha rasti tehdä...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
- Paikkakunta: Lahti
Re: Turbo X.n etuhelma?
Nostetaan vähän. Itseäkin kiinnostaisi että olisiko tollanen modaus mitenkään järkevää. Neobrossilta sais tosin aeronkin puskurin suht edukkaasti. Onko se lippa jollain klipsuilla ylipäätänsä kiinni?mikkiz kirjoitti:Tuli tuossa autoa huollosta odotellessa tutkailtua Tubo X.ää ja bogasin pienen lipan Aero puskurin alta. Äkkiseltään tuo olisi helposti modattavissa ihan vakioon facelift-puskuriin. Vielä en tiskiltä hintaa kysynyt, mutta onko kukaan jo tehnyt moista operaatiota? Sais tuota vakioalustaisen vectorin keulailmettä pikkasen matalemmaksi...
9-3 Tids -08
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Turbo X.n etuhelma?
ilmeisesti on helppo tehä 
hankalin homma on löytää pisteosat puskuriin...
purkaamojahtia vaatii ja aikaa ...
lokasuojien etureunat voi myös hitsata/muokata sopimaan uuden mallin valoihin.
valojakaan ei näyttäny äkkiä kyllä löytyvän käytettynä...

hankalin homma on löytää pisteosat puskuriin...
purkaamojahtia vaatii ja aikaa ...
lokasuojien etureunat voi myös hitsata/muokata sopimaan uuden mallin valoihin.
valojakaan ei näyttäny äkkiä kyllä löytyvän käytettynä...
Re: Turbo X.n etuhelma?
Osanumero on 12 779 203 ja kuvan perusteella vaikuttaisi tulevan jonkinlaisella asennuskiskolla kiinni puskimeen.
edit: Puskurin kuoria näyttäisi olevan tarkemmin luettuna kolmea mallia l. perus, Aero sekä TurboX. Se ei oikein käy ilmi sopiiko lippa kaikkiin malleihin vai pitääkö olla TurboX:n kuoret.
edit: Puskurin kuoria näyttäisi olevan tarkemmin luettuna kolmea mallia l. perus, Aero sekä TurboX. Se ei oikein käy ilmi sopiiko lippa kaikkiin malleihin vai pitääkö olla TurboX:n kuoret.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
Re: Turbo X.n etuhelma?
Käsittääkseni puskureita ei ole kuin Linear/Vector ja Aero/TurboX ? Linkissä kuvia X:n alalipasta Aerossa...
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=189177
Hakkis.
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=189177
Hakkis.
- Saab 9-3 1.8t Vector 2006 (ex)
- Saab 9-3 2.0T Vector 2008 (ex)
- Saab 9-3 2.0T Vector 2008 (ex)
Re: Turbo X.n etuhelma?
OK, on hyvinkin todennäköisesti noin. WIS:stä noita kattelin niin oli sieltä löyty kolmea eri kuorivaihtoehtoa (puskuria), tosin kuvan perusteella en niissä mitään eroa nähnyt joten lienevät aikalailla yhteneväisiä.
Hmm... tässähän herää ajatus omankin puskimen meikkaamisesta.
Hmm... tässähän herää ajatus omankin puskimen meikkaamisesta.

96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
- Paikkakunta: Lahti
Re: Turbo X.n etuhelma?
eli onkos nyt jollain heittää faktaa meneekö se äxän helma vector/linear puskimeen?
sillä sais mukavasti ilmettä vähän matalemmalle. (juuri sopivasti että parkkipaikalla muovi lentää
)
sillä sais mukavasti ilmettä vähän matalemmalle. (juuri sopivasti että parkkipaikalla muovi lentää

9-3 Tids -08