Ajelin eilen motarilla ja kevyessä kiihdytyksessä auto yhtäkkiä nytkähti pikkasen ja tuntui tehottomalta. Kytkin pohjaan ja aloin siirtymään tien reunaa kohti ja samalla moottorikin simahti.
Öljyä tuli pihalle jonkin verran ja mielestäni tuli pieni pöllähdys auton takaa kun se nytkähti mutta siinä oli vähän muutakin miettimistä... näytti vähän vaaleammalta savulta/pölypilveltä.
Ylhäältäpäin katsottuna konetila näytti ihan normaalilta mutta se on kyllä sen verran ahdaskin että ei siellä paljoa näekään.
Ikävää sinänsä kun ei ole autolla ajettu kun 16tkm
Niin paljon öljyä sieltä pihalle tuli että tuskin ahtoputkissa on. Korjaamosta, katsomatta tosin, veikattiin heti että ahdin olisi mennyt mutta päivän-parin sisällä tiedetään enemmän.
thedwarf kirjoitti:Niin paljon öljyä sieltä pihalle tuli että tuskin ahtoputkissa on. Korjaamosta, katsomatta tosin, veikattiin heti että ahdin olisi mennyt mutta päivän-parin sisällä tiedetään enemmän.
Kyllähän tuo on kaikkein todennäköisin vaihtoehto, tosin ei sen turbon ihan yhtäkkiä, ilman aiempia toimintasavuja pitäisi hajota. Toivottavasti ainakaan ei ole puhaltanut siivenpaloja koneen läpi
Tuossakin kuitenkin ilmeisesti kestävyydestään tunnettu TD04HL-15T. Paljonko autolla ajettu? Onko vakio?
thedwarf kirjoitti:Ei oireillut oikein mitenkään, vähän epätasainen tyhjäkäynti siinä on ollut mutta kun siitä joskus aikoinaan kysyin niin kuulemma ihan normaalia.
Paska mäihä ilmeisesti osunut kohdalle... Saa nähdä jos kuulee ikinä sen tarkemmin mikä siinä on ollut.
Sitä lähinnä meinasin jos ulostullut veivi olisi ensin vetänyt käyräksi, mutta kyllä sitten olisi hetken aikaa ainakin ottanut huonosti kierroksia ja varmaan jotain kolinaakin kuulunut.
Maanantaipäivän kappale ilmeisesti ja takuuseen menee.
2.3i-16 kirjoitti:
Sitä lähinnä meinasin jos ulostullut veivi olisi ensin vetänyt käyräksi, mutta kyllä sitten olisi hetken aikaa ainakin ottanut huonosti kierroksia ja varmaan jotain kolinaakin kuulunut.
Maanantaipäivän kappale ilmeisesti ja takuuseen menee.
Juu, ei mitään sellaista. Sanoisin että ihannormisti käyttäyti kunnes meni ja sanoisin että siitä kun se alkoi oireilemaan siihen että moottori oli sammunut ja oltiin menossa tien sivuun meni ehkä pari sekuntia maksimissaan.
Jaahas, alkaakohan näitä "maanantaipäivä" kappaleita tulemaan enemmänkin maailmalta, olis hyvä jos immeiset seurais ruotsin ym sivuja jos näitä alkaa tuleen niin saadaan tämäkin tyyppiviaksi jolle annetaan X -vuoden Saab takuu.
Toivotaan että tämä GM/Opel mylly oli oikeasti maanantaikappale eikä koneessa itsessään oleva suunnittelu/valmistuvika.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Luullakseni se on tullut alun perin Holdenilta mutta en tiedä mitä eri valmistajat ovat sitten matkan varrella tehneet. Ilmeisesti ainakin Opeleissa ovat 2.8 v6 turbot ovat aika lailla samoja koneita, ellei ihan tismalleen.