osaakohan joku kertoa mitä kuuluu 90 000km huoltoon, onko pelkkää filsujen ja
suodattimien vaihtoa?
t jar 93 sc 1.8t vm.2oo6
ps. ohajaustehostimen pumppu (stefa) oireili, rupesi roiskimaan säiliön korkista yli, maksoin töistä ja osista 10% = 60€, myyjäliike hoisi pumpun ja työt (mäkelä Jrvpää) Ei ollut enää takuu voimassa.
90tkm huolto on ns. välihuolto eli siihen sisältyy ainoastaan öljynsuodattimen, öljyn ja raitisilmansuodattimen vaihdot. Tietysti myös iso nippu tarkastuksia yms. 1.8i:ssä vaihdetaan hammashihna 90 kympin kohdalla, mutta se ei koske turboautoja.
Vilkaisin juuri eilen tuon sisältöä kun menee oma ensi perjantaina myös 90 000 huoltoon. En muista ihan tarkasti, mutta käytännössä vaihdellaan filttereitä, suodattimia, öljyt jne. Ja tarkistellaan paikkoja. Mutta on huolto pienemmästä päästä.
Taidan ropeltaa nuo suodattimet öljyt ja filtterit ym. itse, pitäisi onnistua vaikka en
mitään tajuakaan autoista Vien sitten 120k huoltoon, varmaan silloin jo
tarvettä enemmän.. -kiitos
90 tkm huoltoa alkoi TTiD kaipailla. Mittarissa toki on vasta 80 tkm.
Ajattelin josko tuon tekisi itse, kun saan laitettua leiman työpaikalla huoltokirjaan koristeeksi.
Ainut mikä epäillyttää on pa-suotimen vaihto. Tuleeko sieltä linja tyhjäksi kun patruunan ruuvaa irti? Ainakin viime vuonna Kikkijoupilta lähtiessä autoa sai veivata käyntiin niin että starttia vi..tti.
Mutta muutenhan tuolle ei kai tehdä muuta kuin moottoriöljyt+ suodatin, muut filtterit ja takajarrupalat alkaa olla vaihtokunnossa.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
saabillua kirjoitti:Hetkinen eikös 90tkm ole päähuolto ainakin dieseleissä? Logiikalla 15tkm väli ja 30tkm välein päähuolto.
Itsellä ainakaan ei ole 15tkm välein ollut huolto. 24tkm on huolettu ekan kerran ja sen jälkeen 52tkm kohdilla "iso huolto"
Itse ostin auton 58tkm kohdilla ja 72tm kohdalla ilmotteli intermediate huollosta. Nollasin itse mittarin ja nyt 85tkm kohdilla ilmottaa, että olisi jäljellä 38% seuraavaan huoltoon joka myös intermediate service...
Nollaituikohan toi kunnolla, kun itse käsittäsin, että seuraava huolto olisi jo "iso huolto"
Se huoltoilmaisin elää omaa elämäänsä, ne prosentit. Huoltoilmaisin seuraa ajoneuvon käyttöä ja pyytää sen mukaan huoltoon riippumatta (välttämättä) ajetuista kilometreistä tai kuluneesta ajasta edellisen huoltoilmaisimen nollauksesta. Käyttöön vaikuttavat mm. kylmäkäynnistykset, ajonopeudet ym. seikat.
Minä vaihdattaisin 90tkm huollossa vaihdelaatikkoöljyt. Vaikka vaihteistoöljyn vaihto ei manuaalin kohdalla kuulukkaan huolto-ohjelmaan, mutta niin pienestä kustannuslisästä on kyse että on väärä paikka säästää.. Öljyä menee 1,9 litraa ja GM vaihteistoöljy maksaa n. 10e/litra.
Vaihteisto ölppiä en vaihda tai vaihdata, kun koko loota on vaihddettu muutama kymppi sitten.
Ja ehkä tuon vien kuitenkin liikkeeseen, kun motonetistä ei löytynyt oikeaa pa-suodinta eikä aktiivihiili suodatinta. Eipä tarvitse itse olla hiat naftassa.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Asiaan: näinhän se onkin että päähuolto 60tkm tai 2.v välein. Itsellä hämäsi tuo oman saabin main huolloin prosentit jotka on nyt 10% ja kilsoja 86tkm. Ilmeisesti ei ole 60 tkm:ssä nollattu tuota main ilmaisinta.