ohjaus jumissa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
myllypa
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 18:32
Paikkakunta: rovaniemi

ohjaus jumissa

Viesti Kirjoittaja myllypa »

eli teki tällaisen tempun ajaessa kun olin kääntymässä vasemmalle niin ratti ei kääntynyt ollenkaan eli oli ikään kuin kiskoilla ajaisi ja meinasi mennä risteys pitkäksi.... auto on vm.-05 1.8ss ja jenkeistä itse tuotu ajettu vain 50t mailia ja tehostajan pumppu on vaihdettu kampanjan aikana ja teki tuon vain yhden kerran ja ei ole uusiutunut ainakaan vielä auto ei sammunut eikä tehnyt mitään muutakaan ihmeellistä ennen tuota temppua oisko vika mahdollisesti itse tangossa....vaimoa ei tuolla tohdi laittaa enää ajamaan onko vastaavia tapauksia ollut kellään muulla???
Mscrnt
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 11:15

Re: ohjaus jumissa

Viesti Kirjoittaja Mscrnt »

-Mscrnt-
myllypa
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 18:32
Paikkakunta: rovaniemi

Re: ohjaus jumissa

Viesti Kirjoittaja myllypa »

joo tuo oli tosiaankin vika juuri tuossa sähkolukossa ja meni vielä "takuuseen" kun maahantuojaan otettiin yhteyttä ja kerrottiin tapauksesta ja tuo vika tuli uudestaan "päälle" paikallisessa saab korjaamolla koeajolla joten hyvä kun pulma ratkesi näinkin pian kiitti vielä vinkistä ja hyvää kesän alkua muillekkin saabastelijoille...
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: ohjaus jumissa

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

myllypa kirjoitti:eli teki tällaisen tempun ajaessa kun olin kääntymässä vasemmalle niin ratti ei kääntynyt ollenkaan eli oli ikään kuin kiskoilla ajaisi ja meinasi mennä risteys pitkäksi.... auto on vm.-05 1.8ss ja jenkeistä itse tuotu ajettu vain 50t mailia ja tehostajan pumppu on vaihdettu kampanjan aikana ja teki tuon vain yhden kerran ja ei ole uusiutunut ainakaan vielä auto ei sammunut eikä tehnyt mitään muutakaan ihmeellistä ennen tuota temppua oisko vika mahdollisesti itse tangossa....vaimoa ei tuolla tohdi laittaa enää ajamaan onko vastaavia tapauksia ollut kellään muulla???
Njaa, tietääkseni jenkeissä ei ole ollut myynnissä 1.8i, eikä 1.8t -mallia, vaan ainoastaan 2.0t, 2.0T ja Aero (2.8V6t).

Riippuen siitä, mistä mallista puhutaan (1.8i tai 1.8t), niin niissä on erilainen ohjaustehostin. Edellä mainittu on Opelin tekniikkaa käyttävä, jossa moottori, vaihdelaatikko ja sähkö-hydraulinen ohjaustehostin ovat yhtensä "pakettina" ja jälkimmäisessä mallissa on Saabin kehittämä hydraulinen ohjaustehostin.

Meikäläisellä on ollut molempia malleja ja täytyy myöntää, että 1.8i:stä putosi kerran aikanaan sähköinen ohjaustehostin pois päältä ja sen saamiseksi takaisin päälle oli sammutettava auto, käytettävä virta-avain pois virtalukosta ja laitettava avain takaisin ja virrat päälle. Olisiko kyse sitten 1.8i:stä?

Trionic 8:n sisältävissä turbomalleissa (1.8t, 2.0t ja 2.0T) olen kuullut ohjausvaihteen vioista, joissa ohjaustehostin lähtee joko toiseen suuntaan käytettäessä tai sitten molempiin suuntiin käännettäessä pois pelistä ja tämä ongelma on poistunut ainoastaan ohjausvaihteen vaihtamisella. Ja jos autossa ei ole enää takuuta päällä, niin sitä uutta ohjausvaihdetta ei todellakaan kannata ostaa "marmoritiskiltä", sillä siellä se on turkasen kallis kapine. Kannattaa ennemminkin kysellä sitä esim. Trolli.nu:n tai Pro-Car Servicen kautta.

Kummasta olisi kysymys (1.8i vai 1.8t)?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Aero71
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 20:22

Re: ohjaus jumissa

Viesti Kirjoittaja Aero71 »

Turbo Sensonic kirjoitti:
myllypa kirjoitti:eli teki tällaisen tempun ajaessa kun olin kääntymässä vasemmalle niin ratti ei kääntynyt ollenkaan eli oli ikään kuin kiskoilla ajaisi ja meinasi mennä risteys pitkäksi.... auto on vm.-05 1.8ss ja jenkeistä itse tuotu ajettu vain 50t mailia ja tehostajan pumppu on vaihdettu kampanjan aikana ja teki tuon vain yhden kerran ja ei ole uusiutunut ainakaan vielä auto ei sammunut eikä tehnyt mitään muutakaan ihmeellistä ennen tuota temppua oisko vika mahdollisesti itse tangossa....vaimoa ei tuolla tohdi laittaa enää ajamaan onko vastaavia tapauksia ollut kellään muulla???
Njaa, tietääkseni jenkeissä ei ole ollut myynnissä 1.8i, eikä 1.8t -mallia, vaan ainoastaan 2.0t, 2.0T ja Aero (2.8V6t).

Riippuen siitä, mistä mallista puhutaan (1.8i tai 1.8t), niin niissä on erilainen ohjaustehostin. Edellä mainittu on Opelin tekniikkaa käyttävä, jossa moottori, vaihdelaatikko ja sähkö-hydraulinen ohjaustehostin ovat yhtensä "pakettina" ja jälkimmäisessä mallissa on Saabin kehittämä hydraulinen ohjaustehostin.

Meikäläisellä on ollut molempia malleja ja täytyy myöntää, että 1.8i:stä putosi kerran aikanaan sähköinen ohjaustehostin pois päältä ja sen saamiseksi takaisin päälle oli sammutettava auto, käytettävä virta-avain pois virtalukosta ja laitettava avain takaisin ja virrat päälle. Olisiko kyse sitten 1.8i:stä?

Trionic 8:n sisältävissä turbomalleissa (1.8t, 2.0t ja 2.0T) olen kuullut ohjausvaihteen vioista, joissa ohjaustehostin lähtee joko toiseen suuntaan käytettäessä tai sitten molempiin suuntiin käännettäessä pois pelistä ja tämä ongelma on poistunut ainoastaan ohjausvaihteen vaihtamisella. Ja jos autossa ei ole enää takuuta päällä, niin sitä uutta ohjausvaihdetta ei todellakaan kannata ostaa "marmoritiskiltä", sillä siellä se on turkasen kallis kapine. Kannattaa ennemminkin kysellä sitä esim. Trolli.nu:n tai Pro-Car Servicen kautta.

Kummasta olisi kysymys (1.8i vai 1.8t)?
Ohjausvaihde ei ole mitenkään älyttömän hintainen. 583e ovh vaihto-osana ainakin kuukausi sitten Metroautosta ostettuna.
A3 1.8Tfsi quattro -15
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: ohjaus jumissa

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Aero71 kirjoitti:Ohjausvaihde ei ole mitenkään älyttömän hintainen. 583e ovh vaihto-osana ainakin kuukausi sitten Metroautosta ostettuna.
Riippuu siitä, mitä pitää älyttömän hintaisena. Minusta tuo 583 euroa on törkeä hinta, kun ostin Trollhättanin Saab -festareilta SDCC:ltä NG900:eeni uuden ohjausvaihteen 40 eurolla :wink: Ja kyseessä oli siis aivan uusi tuote.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Aero71
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 20:22

Re: ohjaus jumissa

Viesti Kirjoittaja Aero71 »

Saattaa muilla merkeillä sama osa maksaa päälle tonnin,joten siihen suhteutettuna tuo ei mielestäni ole älyttömän hintainen.
A3 1.8Tfsi quattro -15
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: ohjaus jumissa

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Aero71 kirjoitti:Saattaa muilla merkeillä sama osa maksaa päälle tonnin,joten siihen suhteutettuna tuo ei mielestäni ole älyttömän hintainen.
No aika kovat "löylyt" on suomalaisilla varaosamyyjillä noiden ohjausvaihteiden hintojen päällä, jos niistä joutuu maksamaan nelinumeroisia summia :roll:

Edelleen, hieman vaivaa näkemällä voi noitakin osia saada halvemmalla kuin "marmoritiskiltä" ostamalla. Minä ainakin henkilökohtaisesti ostan sieltä, mistä saan halvimmalla. Tässä tapauksessa se tarkoittaisi Pro-Car Serviceä, Troll.nu:ta tai sitten jotain Saabeihin erikoistunutta ulkomaalaista nettikauppaa EU:n sisällä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin