Kaksoismassavauhtipyörä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Numba
"Viggen"
Viestit: 677
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Kaksoismassavauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja Numba »

Hyvä huomio. Jousivoimat alkavat pelaamaan pingistä keskenään. Itse tuli vaihdatettua koko paketti laatikon suojelemiseksi ja lopputulema on nyt suuri välys jossain, mitä huolto ei tahdo löytää. Moottorin tuennassa ei pitäisi olla vikaa.

Laatikon takerteluhan ei muuttunut miksikään, koska tuo laatikko itsessään on susi. Lopetin pikkukierroksissa ajamisen kokonaan (vääntöjen vähentämiseksi kaksoismassalta) eli alle 1500 ei ajeta missään, mieluummin 2000 ja vaihdot 3000+
Ja kas, laatikko toimii vähän sulavammin.

Oho, pitää mennä
Jan89
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: La Syys 22, 2018 10:54

Re: Kaksoismassavauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja Jan89 »

Pakari kirjoitti:
Pe Syys 08, 2023 07:01
Ei välttämättä. Mikä tai minkä auton kytkin sinne tarkalleen ottaen laitettiin? Kaksoismassan kanssa kytkinlevyssä ei tarvita/käytetä jousitusta, mutta kiinteän vauhtiksen kanssa tarvitaan. Jos kaksoismassalliseen on laitettu kiinteään vauhtipyörään tarkoitettu jousitettu levy, joka hyvin todennäköisesti on "vahvistetussa" kiinteään vauhtipyörään tarkoitetussa kytkimessä(pl. 2,2TiD kytkin), niin värinät todennäköisesti johtuvat tuplajousituksesta eikä dmf:stä.

Itelle tuli ex-kolkkiin vastaava ilmiö, kun pcs:ltä tilatussa kytkimessä oli jouset, vaikka mulla oli kaksoismassallinen vp. Se värisi juuri isoimmalla vaihteeella täyskaasulla ja matalilla kierroksilla.
Sinne laitettiin Maptunilta XT‑Series clutch kit, 450NM, 6‑SPEED. Ilmeisesti sama kytkin, kuin v6 aeron, mutta eri nimellä.
9-3 aero 2.0T -03 Stage3 Biopoweroitu
Numba
"Viggen"
Viestit: 677
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Kaksoismassavauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja Numba »

Eikös aeroissa ole kiinteä vauhtipyörä, niin muistelen lukeneeni.

Yritin merkkihuollossa asennuttaa tälläistä kiinteän vauhtipyörän pakettia, mutta eivät alkaneet millekkään, kun koneelta ei sellaista vaihtoehtoa löytynyt. Olisi pitänyt teetättää se ominpäin palstan ohjeilla, ja minulla ei oikein mielenkiinto riittänyt alkaa urheilla lopun ajan Saabilla. Olisi pitänyt. Nyt yritän pitää tätä kaksoismassaa, kuin kukkaa kämmenellä
Vastaa Viestiin