CD-jumittaa,,,

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
aero03
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2009 22:04

CD-jumittaa,,,

Viesti Kirjoittaja aero03 »

Vaikuttaisi siltä että CD-soitin imaisi sisäänsä levyn eikä suostu sitä ulostamaan :?
Onko tuttu ilmiö, miten levyn saa pois :?:


Kiitoksia ohjeistuksesta etukäteen :D
llniemi
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Su Heinä 26, 2009 12:45
Paikkakunta: Oulu

Re: CD-jumittaa,,,

Viesti Kirjoittaja llniemi »

Mulla soitin piti ensin epämääräistä "rapinaa" pari viikkoa aina kun levyn otti pois tai laittoi sisään. Eräänä päivänä kun sitten koitin ottaa soimassa olevan levyn pois, niin soittimesta kuului vain tuo rapina (joku ratas pyöri tyhjää) ja levy jäikin soittimen sisään (ja mankka ei enää edes tunnistanut että levy on sisässä). Soittimen avaamalla levyn sai pois, mutta kun levyn pani sisään niin se jäi taas jumiin. Ei auttanut muu kuin mankan vaihto. Ilmeisesti levyn nostomekanismiin tuli joku vika.... huollossa sanoivat, että yleensä vian aiheuttaa sisään tungettu kolikko tai muu vieras esine, joka estää palautusmekanismin toiminnan ja sen poistamalla mankka lähtee toimintaan. Minulla kyse ei ollut kuitenkaan tästä.
aero03
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2009 22:04

Re: CD-jumittaa,,,

Viesti Kirjoittaja aero03 »

Kiitoksia vinkistä.

Täytynee varautua uuden cd-soittimen vaihtamiseen, diagnoosi on sama kun siellä.

Ellei sitten juniorit oo tunkenu sinne jotain "ylimääräistä", siinä tapauksessa löydän sieltä mielellään emännän rinnakkaisvisan :lol:

Vauhdikasta elokuuta kaikille :saab: kuskeille :!:
Okram
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 07:35
Paikkakunta: Riksu, eli Riihimäki
Viesti:

Re: CD-jumittaa,,,

Viesti Kirjoittaja Okram »

Autosi siis 03, samoin kun minun. Soittimena mulla halvin ja SURKEIN (Bassoton) :cry: malli. Mulla on ollut yksi ja sama levy jo useamman kuukauden soittimen sisässä. Ulos ei tule, mutta joskus pystyy kuuntelemaan :roll: Joskus tosin ilmoittaa, ettei pysty lukemaan levyä...
Eject siis vain rallattaa. Mulla ei ole ainakaan mitään esineitä sinne mennyt, vaan melko varmaan juuri kelkan ratas tai joku muovi pois paikoiltaan.

Purkamisesta en osaa samoa mitään? Oliskohan vaikeaa??
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Re: CD-jumittaa,,,

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Minulla myös 6-levyn vaihtajalla varustettu soitin jätti levyt sisälle (150 w versio 7 kajaria) ja ei löytänyt levyä soittimelle. Saivat korjattua ja lasku oli muistaakseni n. 150 egee.
Auto myös MY 03
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Aero93SC
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: To Loka 30, 2008 05:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: CD-jumittaa,,,

Viesti Kirjoittaja Aero93SC »

Nämä cd-soittimet on mitä on. Itsellä m2006 6-levyn vaihtajalla, joka hyppii ja pomppii kylmänä, puolentunnin ajon jälkeen saattaa jo ruveta toimimaan.
Nimimerkki
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: La Touko 07, 2011 09:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: CD-jumittaa,,,

Viesti Kirjoittaja Nimimerkki »

Osaisiko joku kertoa miten sisälle jumiutuneen cd-levyn saa ulos soittimesta. Kävi juuri niin kuin ketjun aiemmille kavereille eli ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta levy jäi sisään eikä suostu tulemaan ulos :cry:. Ejectiä painamalla kuuluu tsik-tsik-tsik ääntä 5 sekunnin ajan eli yrittää työntää levyä ulos mutta ei onnistu. mankan sivuilla on kapeat reiät josta soittimen ilmeisesti saa vedettyä ulos mutta auton mukana ei ole niitä mankkojen ulosvetoon tarkoitettuja koukkuja. Pitääkö mennä merkkiliikkeeseen vai onko soittimessa joku mekaaninen vapautin tai levyn pakotettu ulostus?

Auto on vm. 2004 ja mankka 1 levyn soitin.
9-3 SS 1,8t Vector bsr stg2 vm. 2004
Vastaa Viestiin