Tehohäviö

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3098
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Tehohäviö

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Tuli käytettyä kaaraa dynossa :D
Ilmoitettiin että teho on vetopyöräteho.
Paljonkohan mahtaa olla tehohäviö onko jotain 10-14% luokkaa :?:

Renkaina oli 225x45x17.

Ja niin tuloksessa ei ole mitään kerrottavaa :mrgreen:
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Tehohäviö

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Tuossa linkissä sanotaan 15-20 %: http://www.autowiki.fi/index.php/Dynamometri

Kuvassa on muuten :saab: 96. Liekö palstalaisen tekosia? Olisin taipuvainen uskomaan, että poikittaismoottoriselle etumoottoriselle ja -vetoiselle luku olisi pienempi, koska ei ole montaa porrasta, pyörimisakselia ei käännetä, eivätkä voimalinjat ole kovin pitkiä. Käytännön kokemusta asiasta ei ole. Varmaan monella muulla palstalaisella on.

Koneensuunnitelussa opetetaan, että yhden hammaspyöräparin hyötysuhde on jotain 95-98 %. Monen parin hyötysuhde on siis hyötysuhteiden tulo.
Vastaa Viestiin