Nestevana seurasi autoa kotiparkkiin. Kuskin puoleisen takapyörän edestä tiputteli dieseliä. Tankin vieressä oleva polttoainesuodatin näytti olevan syypää. Suodatinrungon alta muovimuki pois ja sieltä paljastui dieseliä nokottava vesianturitulppa. Ruuvasin tulpan käteen ja kaikki näytti olevan OK tiivistettä myöten. Tulppaa kiinnittäessä napsahti kierreosa juuresta helposti poikki suodatinrungon sisään. Sain sen sivareilla pois, mutta sopivaa pulttia tilalle oli vaikea löytää. Näytti M12:lta, mutta kierre oli tiuhempi, M10:ä vastaava. Varaosaa ei löytynyt kummastakaan paikkakunnan huoltoliikkeestä. Kaveri löysi ilmeisesti Fordin öljypropun, joka tuohon kierteeseen sopi. Virrat päälle ja auto käyntiin. Ei vuotoa enään, mutta "water in fuel, contact service"-häly tuli. Anturin liitin kiinni ja anturi pussiteippiviritelmällä kiinni piuhoihin.
Polttoainesuodatin on vaihdettu muutama viikko sitten, joten ajattelin että olisko tullut proppu liian tiukalle kiinni. Tänään sitten piti uuden anturin saapua, mutta saldot näyttikin että satakunta ennakkotilausta on tehty. Kysyntää näyttää olleen. Selvittelevät nyt mikä tilanne on ja olisko tuohon tulossa päivitystä.
TTiD kusi naftat alle
TTiD kusi naftat alle
SC TTiD Aero Hirsch -09 A6
ex:
SC TTiD Vector Active -08 A6 RIP
SC TiDS Linear -06 M6
SS 1.8t Linear -04 M6
ex:
SC TTiD Vector Active -08 A6 RIP
SC TiDS Linear -06 M6
SS 1.8t Linear -04 M6