Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vekkuli
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: To Syys 17, 2009 06:35

Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja Vekkuli »

Terve arvoisat foorumilaiset!

Olen tässä pähkinyt auton vaihtoa ja olen päätymässä Saabiin 9-3 combi diesel automaattiin. Olisi muutama kysymys johon täältä varmastikin löytyy vastaus.

Onko vuoden 08-09 9-3:sen tavaratila suurempi kuin 2007 mallin? Siis mulla on kiikarissa vuoden 07 Saabi, mutta se on sen verran kaukana, että aattelin hakee uuden keoajolle lähimmästä liikkeestä, niin saa sovitettua, että sopii-ko tavaratilaan kaikki tarvittavat (lastenvaunut yms...)

Osotteessa:
http://www.autotalli.com/crometapp/prod ... 1770721720

On auto, mitä olen katsellut. Onko hinta kohdillaan? mitä pitäisi huomioida ennen ostoa? Onko ks. auton jakopää ketjulla vai remmillä toteutettu, mikä on mahdollinen vaihtoväli?

Sitten olisin vielä tiedustellut, että mitä eroa (mitkä vaikuttavat ajomuka-vuuteen) on 07 vuosimallin Linear ja Vector varustepaketeilla? Haaveilen Vector mallista, mutta ei näytä semmoista olevan myynnissä tuohon hinta-luokkaan. Kaipa tuolla Linear -tasollakin tulee toimeen?? Toinen vaihtoehto olisi vuoden 2006 Saabbi, mikä taas olisi Vector -varusteinen, mutta ilmei-sesti 07 malliin tuli aika paljon teknisiä parannuksia?!

Kiitokset vastaajille!
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Asialliselta näyttää.
Tavaratilat ovat identtiset, mielestäni ei mitään muutosta mallivuosien välillä.
07- etuna konsernimankka, ilmoituksessa ei tosin mainita mikä audiosarja on kyseessä. Yksilössä näkyy olevan myös automaatti-ilmastointi ja Xenonit, mikä on plussaa.
Vector vs. Linear on sitten ihan makuasia. Suurin ero on mielestäni istuimissa, Vectorin penkit tarjoaa paremman sivuttaistuen.
Hinnasta en osaa sanoa, ei vaikuta päättömältä, mutta aina voi koittaa tinkiä. Varmista ennen Seinäjoelle lähtöä, että heillä on tällainen auto, jolla on ajettu ilmoitukseen painettu määrä ja että sen hintapyyntö on ilmoituksessa mainittu. Joku oli Seinäjoen painovirheisiin melko pettynyt..
Vekkuli
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: To Syys 17, 2009 06:35

Re: Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja Vekkuli »

Joo soittelinkin tuonne liikeeseen. Sain hyvin asiallista ja hyvää palvelua. Hinta ja km-lukema piti paikkaansa. Autoa oli kuulemma tulossa muutama katsomaan. Talvirenkaina oli kitkat jotka oli jo merkissä, muutenkin hyvitys omasta autostani ei ollut oikein linjassa muihin saamiini tarjouksiin. Lisäksi kuulemma autossa oli lommo, josta oli lähtenyt maali hieman hilseilemään. Joten ks. auto saa jäädä, jos väliraha ei paraken. Ehkä odottolen sitä Vector varusteltua mallia. Aika huonosti vaan näyttää noita Saabeja olevan kaupan.
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Vekkuli kirjoitti:Aika huonosti vaan näyttää noita Saabeja olevan kaupan.
Laivalla länsinaapuriin.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Vekkuli
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: To Syys 17, 2009 06:35

Re: Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja Vekkuli »

Rafu kirjoitti:
Vekkuli kirjoitti:Aika huonosti vaan näyttää noita Saabeja olevan kaupan.
Laivalla länsinaapuriin.
Kävin netässä jo katselemassa naapurin tarjontaa. Siellä olisi ollut muutama oikein hyvä vaihtoehto. Pitäs vaan ensin saada oma myytyä ja sitten jotenkin järjestää rahoitus. Liikkeen kautta suomessa se on vaan niin helppoa. Noo, pitää katella joskos se oiva yksilö tulisi kohdalle.
Vekkuli
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: To Syys 17, 2009 06:35

Re: Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja Vekkuli »

Osaako joku sanoa, että mitä muutoksia tuli 07 malliin? Oulussa DM-autolla olisi yksi aika helmi Saab 9-3 Diesel automaatti Vector varusteilla, navigaattorilla ja parkkitutkalla. vm06. (http://www.nettiauto.com/saab/9-3/2743480) Tuonti autohan se on, mutta eipä se minua haittaa jos se vaan on hyväsäs kunnossa.

Tuolla: http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_9-3 sanotaa, että 2007 olisi tullut paljonkin muutoksia, mutta onko todella näin? Kannattaako ennemmin ostaa 07 Linear vai 06 Vector?? Mielipiteitä?

Autokuume on paha tauti, kun se pääsee yllättämään

Kiitos!
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Jos bensakoneista puhutaan, niin -07 ehdottomasti.
Vekkuli
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: To Syys 17, 2009 06:35

Re: Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja Vekkuli »

apu,apupoika kirjoitti:Jos bensakoneista puhutaan, niin -07 ehdottomasti.
Osaatko perustella, miksi 07 ehdottomasti??... niin ja dieseli on hakusessa.
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Vekkuli kirjoitti:Tuonti autohan se on, mutta eipä se minua haittaa jos se vaan on hyväsäs kunnossa.
Eikös ne kaikki ole..
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja Bob »

Vekkuli kirjoitti:Osaako joku sanoa, että mitä muutoksia tuli 07 malliin? Oulussa DM-autolla olisi yksi aika helmi Saab 9-3 Diesel automaatti Vector varusteilla, navigaattorilla ja parkkitutkalla. vm06. (http://www.nettiauto.com/saab/9-3/2743480) Tuonti autohan se on, mutta eipä se minua haittaa jos se vaan on hyväsäs kunnossa.

Tuolla: http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_9-3 sanotaa, että 2007 olisi tullut paljonkin muutoksia, mutta onko todella näin? Kannattaako ennemmin ostaa 07 Linear vai 06 Vector?? Mielipiteitä?

Autokuume on paha tauti, kun se pääsee yllättämään

Kiitos!
Mielipiteitä:

Ehdottomasti 06 Vector - saat hyvin varustellun (nahkapenkin, navit yms.)auton. Näin kommentoin, vaikka Linearilla ajelenkin... jo vuodesta 04...

Vasta 08:ssa kannattaisi harkita Linearia, kun auton keula muuttuu ja sivuhelmat tulevat sirommiksi "Aero"-tyyppisiksi.

07 tuo muutoksia lähinnä (=ainoastaan?) sisustaan mm. erillinen SID-näyttö poistuu ja tietysti tuo jo mainittu GM:n konserni radio korvaa aikaisemman optista verkkoa käyttävän laitteen. Niin ja kojelautaan tulee sellainen kiiltävä reunusnauha. Jotenkin tuntuu, että noilla 07 muutoksilla haettiin enempi kustannustehokkuutta kuin tyyliä - tästä on varmasti kaikilla oma mielipiteensä...

Jos olisit bensakoneista ostamassa, niin muistaakseni 07:aan vaihtui Mitsun turbo Garretin tilalle, mutta en sitten tiedä mitä etua tuosta on kun ei tuon Garretinkaan kanssa ole ongelmia ollut... softavireillä saa tietysti tuosta Mitsusta parikymmentä newtonia enemmän vääntöä ja jokusen hepan lisää myös.
Vekkuli
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: To Syys 17, 2009 06:35

Re: Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja Vekkuli »

Bob kirjoitti:
Vekkuli kirjoitti:Osaako joku sanoa, että mitä muutoksia tuli 07 malliin? Oulussa DM-autolla olisi yksi aika helmi Saab 9-3 Diesel automaatti Vector varusteilla, navigaattorilla ja parkkitutkalla. vm06. (http://www.nettiauto.com/saab/9-3/2743480) Tuonti autohan se on, mutta eipä se minua haittaa jos se vaan on hyväsäs kunnossa.

Tuolla: http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_9-3 sanotaa, että 2007 olisi tullut paljonkin muutoksia, mutta onko todella näin? Kannattaako ennemmin ostaa 07 Linear vai 06 Vector?? Mielipiteitä?

Autokuume on paha tauti, kun se pääsee yllättämään

Kiitos!
Mielipiteitä:

Ehdottomasti 06 Vector - saat hyvin varustellun (nahkapenkin, navit yms.)auton. Näin kommentoin, vaikka Linearilla ajelenkin... jo vuodesta 04...

Vasta 08:ssa kannattaisi harkita Linearia, kun auton keula muuttuu ja sivuhelmat tulevat sirommiksi "Aero"-tyyppisiksi.

07 tuo muutoksia lähinnä (=ainoastaan?) sisustaan mm. erillinen SID-näyttö poistuu ja tietysti tuo jo mainittu GM:n konserni radio korvaa aikaisemman optista verkkoa käyttävän laitteen. Niin ja kojelautaan tulee sellainen kiiltävä reunusnauha. Jotenkin tuntuu, että noilla 07 muutoksilla haettiin enempi kustannustehokkuutta kuin tyyliä - tästä on varmasti kaikilla oma mielipiteensä...

Jos olisit bensakoneista ostamassa, niin muistaakseni 07:aan vaihtui Mitsun turbo Garretin tilalle, mutta en sitten tiedä mitä etua tuosta on kun ei tuon Garretinkaan kanssa ole ongelmia ollut... softavireillä saa tietysti tuosta Mitsusta parikymmentä newtonia enemmän vääntöä ja jokusen hepan lisää myös.
Kiitos kommenteista. Onko vaihteistossa tapahtunut mitään muutosta vuoden 06 ja 07 välillä, jos puhutaan 1.9 diisselikoneesta??

Tuolla wikipediassa vaan mainittiin että 07 malleihin parannettiin huomattavasi äänieristystä. Noo, täytyy itsko kokeilla ja kuunnella miltä 06 saabbi kuulostaa.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Vekkuli kirjoitti:Oulussa DM-autolla olisi yksi aika helmi Saab 9-3 Diesel automaatti Vector varusteilla, navigaattorilla ja parkkitutkalla. vm06. (http://www.nettiauto.com/saab/9-3/2743480) Tuonti autohan se on, mutta eipä se minua haittaa jos se vaan on hyväsäs kunnossa.
Itsekkin olin kiinnostunut kyseisestä autosta, kiinnostus lopahti kun selvisi että auto on tuotu Ranskasta ja värikään ei ole ihan suurin suosikkini.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Vekkuli
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: To Syys 17, 2009 06:35

Re: Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja Vekkuli »

hz81 kirjoitti:
Vekkuli kirjoitti:Oulussa DM-autolla olisi yksi aika helmi Saab 9-3 Diesel automaatti Vector varusteilla, navigaattorilla ja parkkitutkalla. vm06. (http://www.nettiauto.com/saab/9-3/2743480) Tuonti autohan se on, mutta eipä se minua haittaa jos se vaan on hyväsäs kunnossa.
Itsekkin olin kiinnostunut kyseisestä autosta, kiinnostus lopahti kun selvisi että auto on tuotu Ranskasta ja värikään ei ole ihan suurin suosikkini.
Kyseinen fimra tuo kaikki autot Ranskasta. Ei kai se Ranskassa ajettu auto sen huononpi ole kuin Suomessa ajettu, jos siitä vaan kaikki tarvittavat varusteet pohjolan pakkasiin löytyy ja auto on hyväkuntoinen. Pikemminkin näkisin asian niin, että Ranskassa ajetun auton alusta voipi olla paremmassa kunnossa kuin Suomessa ajetun. Noo pitää käydä huomenna autoa katsastamassa, kun sattuu olemaan Ouluun menoa.

Onko muuten teidän mielestänne auton hinta kohdallaan?
mek
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 12:58

Re: Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja mek »

Vekkuli kirjoitti: Tuolla wikipediassa vaan mainittiin että 07 malleihin parannettiin huomattavasi äänieristystä. Noo, täytyy itsko kokeilla ja kuunnella miltä 06 saabbi kuulostaa.
Itselläni on vm. 2006 TiDS ja kun vuosi sitten vaihdattelin sitä vähän uuteen TiD:hen, niin tuo uusi tuntui huomattavasti hiljaisemmalta, varsinkin moottori. Tietysti kyseessä on hieman eri kone (150 vs. 120 hv) ja olihan omani nähnyt jo silloin 110 tkm, mutta silti uusi tuntui huomattavasti hiljaisemmalta. Vaihto kaatui välirahaan, hyvittivät todella huonosti tuosta vanhasta.
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: Olen sairastumassa Saabismiin, olisi muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja tosu »

Mitenkään 06 tai vanhempia malleja mollaamatta (koska en ole sellaisia koskaan omistanut) ainakin oma 07 mallini on ollut paras auto mitä ikinä omistanut (verrattuna 96,99,900,9000 ja vieläkin toisena autona oleva 9-5 + muutama Toyota). Ei mitään kolinoita, kitinöinä ym alustasta, ei kuplivia peilejä tai ovenkahvoja eikä mitään muutakaan ongelmaa. Ainoa asia mitä korjattu 3 vuoden ja 55 tkm aikana (takuuna) on ollut kuljettajan oven avausstoppari. Lisäksi vielä etuna 07 mallissa se aiemmin jo mainittu "parempi" ahdin vanhempiin verrattuna. Ja ainakin modernimman näköinen kojelauta.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Vastaa Viestiin