Stability control failure. Contact service
Re: Stability control failure. Contact service
Kuulostaa ratin asentoanturilta. A tosiaan harkoittaa aktiivista koodia, H historiaa eli joskus käynyt päällä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Stability control failure. Contact service
Seuraavana päivänä A olikin jo historiaa ja sitten seuraavalla kerralla tuli taas tutuissa loppu käännöksissä pihassa. Ajoa oli takana 15 km.
Tänään kokeilin siirtää autoa (vika pois) ja pyörittelin rattia laidasta laitaan, niin eihän se kokeilemalla oirehdi.
Ennen active-tilaa, ilmaantumis tiheys kiihtyi ja tais tulla 3 vikailmoitusta samalle päivälle. Akun pitäisi olla ihan kuosis, käynnistys jännite pyörii siinä 10,2-10,6 voltissa. Pitää seurata tilannetta, mutta eipä se taida itsekseen korjaantua. Katsastuksen kanssa ei vielä oo kiireitä.
Tänään kokeilin siirtää autoa (vika pois) ja pyörittelin rattia laidasta laitaan, niin eihän se kokeilemalla oirehdi.
Ennen active-tilaa, ilmaantumis tiheys kiihtyi ja tais tulla 3 vikailmoitusta samalle päivälle. Akun pitäisi olla ihan kuosis, käynnistys jännite pyörii siinä 10,2-10,6 voltissa. Pitää seurata tilannetta, mutta eipä se taida itsekseen korjaantua. Katsastuksen kanssa ei vielä oo kiireitä.
Re: Stability control failure. Contact service
Moroja!
Nyt olen tähän otsikon viestiin törmännyt omassa -07 1.8t farkussani kilometreillä 222000.
Olin myös näkevinäni viestin "traction control failure".
Oireet:
-Käynnistyy silloin kun haluaa (vaatii hieman huiliaikaa väliin)
-Moottorin vikavalo palaa (aiemmin myös kiekkamittari oli pois pelistä ja esp valo paloi,nämä oireet lähti kun irroitin akun välillä.)
Silloin kun auto käynnistyy,se toimii normaalisti,vaikka moottorin vikavalo palaa.
Pari kertaa tuo nyt tehnyt viikonloppuna,ja alkaa huolestuttamaan.
Olisko ehdotuksia mitä lähtis putsailemaan näin ensihätään?
Hieman tuo virtalukkokin arveluttaa,muttei se taida oikein sopia noihin näytön ilmoituksiin...
Nyt olen tähän otsikon viestiin törmännyt omassa -07 1.8t farkussani kilometreillä 222000.
Olin myös näkevinäni viestin "traction control failure".
Oireet:
-Käynnistyy silloin kun haluaa (vaatii hieman huiliaikaa väliin)
-Moottorin vikavalo palaa (aiemmin myös kiekkamittari oli pois pelistä ja esp valo paloi,nämä oireet lähti kun irroitin akun välillä.)
Silloin kun auto käynnistyy,se toimii normaalisti,vaikka moottorin vikavalo palaa.
Pari kertaa tuo nyt tehnyt viikonloppuna,ja alkaa huolestuttamaan.
Olisko ehdotuksia mitä lähtis putsailemaan näin ensihätään?
Hieman tuo virtalukkokin arveluttaa,muttei se taida oikein sopia noihin näytön ilmoituksiin...
Re: Stability control failure. Contact service
Moro
Ensimmäinen 9-3 ja ensimmäinen päivä käytössä, tuli ko. ilmoitus. Olin juuri käynyt ”pesemässä” eilisen jäätyneet loskat pois painepesurilla tee-se-itse hallissa.
Ehkä päästin liikaa vettä pyörille? Kuitenkin puolen tunnin odottelun jälkeen ko. ilmoitus oli hävinnyt!
Ensimmäinen 9-3 ja ensimmäinen päivä käytössä, tuli ko. ilmoitus. Olin juuri käynyt ”pesemässä” eilisen jäätyneet loskat pois painepesurilla tee-se-itse hallissa.
Ehkä päästin liikaa vettä pyörille? Kuitenkin puolen tunnin odottelun jälkeen ko. ilmoitus oli hävinnyt!
uusin MY2003 9-3 Aero sedan autom. BioPower by vesa67
ex #3 MY2007 9-5 2.3t Wagon autom. BioPower + Stage 1 by vesa67
ex #2 MY1999 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 by vesa67
ex #1 MY2000 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 + Mitsubishi TD04 by vesa67
Re: Stability control failure. Contact service
Tyttären autossa avasin kääntökulma-anturin ja huomasin, että sen liitin on vain prässätty piirilevyyn. Ei ihme, että ajan kanssa alkaa pätkimään.
Liittimen piikit liikkui sormella heiluttamalla.
Korjaus tinaamalla liittimen pinnit.
https://photos.app.goo.gl/wAcYq5dKqV76n2pUA
ps. CIMin kasauksessa oltava huolellinen, että varsinkin Airbagin pinnit menee oikeaan paikkaan vastaliittimessä.
Liittimen piikit liikkui sormella heiluttamalla.
Korjaus tinaamalla liittimen pinnit.
https://photos.app.goo.gl/wAcYq5dKqV76n2pUA
ps. CIMin kasauksessa oltava huolellinen, että varsinkin Airbagin pinnit menee oikeaan paikkaan vastaliittimessä.
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Stability control failure. Contact service
Nuo airbagin pinnit menee helposti oikeisiin paikkoihin kun painaa liittimeen halkasijaltaan 7mm kumikaapelin pätkän joka painaa
pellit piikkien reikien edestä pois.
pellit piikkien reikien edestä pois.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
Re: Stability control failure. Contact service
Ei sen pitäisi vedestä hätkähtää, mutta toki mahdollista että jossain on huono liitos.9-5 kirjoitti: ↑Ma Maalis 06, 2023 14:19Moro
Ensimmäinen 9-3 ja ensimmäinen päivä käytössä, tuli ko. ilmoitus. Olin juuri käynyt ”pesemässä” eilisen jäätyneet loskat pois painepesurilla tee-se-itse hallissa.
Ehkä päästin liikaa vettä pyörille? Kuitenkin puolen tunnin odottelun jälkeen ko. ilmoitus oli hävinnyt!
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2