9-3 aero ulkomailta
9-3 aero ulkomailta
eli olen ajatellut hakevani joko ruotsista tai virosta itselleni 03-04 vuosimallisen saab 9-3 aeron
onko aero malleissa jotain tiettyjä tyyppivikoja ?
ja onko porukka hakenut ulkomailta saabeja, jo on niin kummasta suosittelette ?
itse en ole koskaan hakenut ulkomailta autoa mutta hinnan / varustelutason ollessa paljon suomiautoja parempi olen näin ajatellut toimia !
tuontikustannukset ei ainakaan virosta ole kamalan kalliita, ruotsista en tiedä mutta tuskimpa sieltäkään kamalan hintaisia.
toisaalta mielummin hakisin virosta, koska en sanaakaan puhu ruotsia, ellei löydy joku halukas mukaan joka puhuu tukholmaa
heti kun saan volvon myytyä niin tarkoitus on reissuun lähteä
onko aero malleissa jotain tiettyjä tyyppivikoja ?
ja onko porukka hakenut ulkomailta saabeja, jo on niin kummasta suosittelette ?
itse en ole koskaan hakenut ulkomailta autoa mutta hinnan / varustelutason ollessa paljon suomiautoja parempi olen näin ajatellut toimia !
tuontikustannukset ei ainakaan virosta ole kamalan kalliita, ruotsista en tiedä mutta tuskimpa sieltäkään kamalan hintaisia.
toisaalta mielummin hakisin virosta, koska en sanaakaan puhu ruotsia, ellei löydy joku halukas mukaan joka puhuu tukholmaa
heti kun saan volvon myytyä niin tarkoitus on reissuun lähteä
Saab 9-3 1.9 tids vector -06
Volvo S40 2.4i -06
Volvo S40 2.4i -06
Re: 9-3 aero ulkomailta
Itse hain tonnarin Ruotsista enkä tarvinnut ruotsinkieltä ekan sähköpostiviestin jälkeen. Aika hyvin englannilla pärjää tuolla länsinaapurissa.ekasaab kirjoitti:eli olen ajatellut hakevani joko ruotsista tai virosta itselleni 03-04 vuosimallisen saab 9-3 aeron
onko aero malleissa jotain tiettyjä tyyppivikoja ?
ja onko porukka hakenut ulkomailta saabeja, jo on niin kummasta suosittelette ?
itse en ole koskaan hakenut ulkomailta autoa mutta hinnan / varustelutason ollessa paljon suomiautoja parempi olen näin ajatellut toimia !
tuontikustannukset ei ainakaan virosta ole kamalan kalliita, ruotsista en tiedä mutta tuskimpa sieltäkään kamalan hintaisia.
toisaalta mielummin hakisin virosta, koska en sanaakaan puhu ruotsia, ellei löydy joku halukas mukaan joka puhuu tukholmaa
heti kun saan volvon myytyä niin tarkoitus on reissuun lähteä
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: 9-3 aero ulkomailta
niin no kai sitä pärjää kummassakin maassa, katsotaan ny kummasta maasta sattuu löytyyn mielenkiintoisempi auto, tarkoitus olis semmoinen löytää missä olis valmiina gps ja ajettu alle 150 tkm ja tietenkin mahdollisimman halpat.t.j kirjoitti: Itse hain tonnarin Ruotsista enkä tarvinnut ruotsinkieltä ekan sähköpostiviestin jälkeen. Aika hyvin englannilla pärjää tuolla länsinaapurissa.
linkkejä voi myös liittää ja verotietoja mikäli joku on tuonut
Saab 9-3 1.9 tids vector -06
Volvo S40 2.4i -06
Volvo S40 2.4i -06
Re: 9-3 aero ulkomailta
Ruottissa auton kilometrit saattaa olla oikeat. Eli olen kuullut Virossa tehtävän tuontiautobisnestä tuomalla keskieuroopasta autoja Viroon ja siellä ruuvataan mittareita myynnin edistämiseksi.
Eli luotan itse enemmän Ruottiin. Ja eiköhän engelsmannilla pärjää.
Verotuspäätöksiä... http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp
sieltä löytyy ohjelmat ja taulukot
Eli luotan itse enemmän Ruottiin. Ja eiköhän engelsmannilla pärjää.
Verotuspäätöksiä... http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp
sieltä löytyy ohjelmat ja taulukot
Ennen SAAB 90, jälkeen SAAB 9000, nyt SAAB 9-3. Noilla pääsee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9-3 aero ulkomailta
Joka maassa osataan mittarinruuvaus, myös täällä umpirehellisten paratiisissa Suomessa, ja Ruotsssa. Hyvät dokkarit (*) ja auton yleiskunto antaa jotain osviittaa ajetuista kilometreistä, mittarilukema on nimenomaan ainoastaan mittarilukema.Limu kirjoitti:Ruottissa auton kilometrit saattaa olla oikeat. Eli olen kuullut Virossa tehtävän tuontiautobisnestä tuomalla keskieuroopasta autoja Viroon ja siellä ruuvataan mittareita myynnin edistämiseksi.
*) esim. huoltokirja jossa kaikki merkinnät EI ole tehty samalla kynällä / käsialalla, huoltokirjaa tukevia kuitteja, katsastuslappuja jne.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 9-3 aero ulkomailta
Ja vielä varoituksen sana, että kaikki nuo edellä listatut hommataan hyvin nopeaan jos se nostaa auton arvoa tuhansia euroja..V.J.S kirjoitti: *) esim. huoltokirja jossa kaikki merkinnät EI ole tehty samalla kynällä / käsialalla, huoltokirjaa tukevia kuitteja, katsastuslappuja jne.
Ihan omin silmin on nähty täydet huoltokirjat ja kuittipinot. Kuitenkin merkkiliikkeen (eräs Volvo) selvitys huolto ohjelmasta alkuperämaassa paljasti liki 200tkm hävinneen auton mittarista.
Jos jostain syystä auto epäilyttää taikka tuntuu liian hyvältä ollakseen totta niin ---> seuraava vaihtoehto. Vähintään 5 listattuna ja kotona etukäteen tutkittuna ennenkuin ostoksille lähtee. En sano, etteikö tuurilla/helpommalla vois saada myös hyvän, mutta varma on aina varmaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 9-3 aero ulkomailta
Ruotsissa voi tarkistaa autonomistaja historian Transportstyrelsen kautta. Huolto ja korjaus historian saa merkkiliikkeestä, missä auto on huollettu.
Automyyjät ovat olleet hyvin avuliaita hankkimaan nämä tiedot jotka saa muutamassa minuutissa. Olen myös soittanut auton paikkakunnan merkkiliikkeen töiden vastaan ottoon ja pyytänyt rekisteri numeron perusteella, auton huolto ja korjaushistorian.
Automyyjät ovat olleet hyvin avuliaita hankkimaan nämä tiedot jotka saa muutamassa minuutissa. Olen myös soittanut auton paikkakunnan merkkiliikkeen töiden vastaan ottoon ja pyytänyt rekisteri numeron perusteella, auton huolto ja korjaushistorian.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: 9-3 aero ulkomailta
Ja kannattaa sopia tapaamiset jo kotimaan kamaralla. Saattaa muuten lauantaipäivä muuttua turistireissuksi....Nimittäin tuntuvat olevan melko haluttomia vastaamaan ainakin ulkomailta tuleviin puheluihin.Marko A kirjoitti: Jos jostain syystä auto epäilyttää taikka tuntuu liian hyvältä ollakseen totta niin ---> seuraava vaihtoehto. Vähintään 5 listattuna ja kotona etukäteen tutkittuna ennenkuin ostoksille lähtee. En sano, etteikö tuurilla/helpommalla vois saada myös hyvän, mutta varma on aina varmaa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: 9-3 aero ulkomailta
Itse olen hakenut Saksasta sekä Ruotsista ja molemmissa maissa on hyvät ja huonot puolet. Kannattaa ehdottomasti katsoa muutama auto reserviin sekä sopia tarkka aika milloin on tulossa. Itselle kävi että toisessa liikkeessä oli auto myyty sen aikana kun olin menossa Ruotsiin, laitoivat kyllä heti sähköpostia. Liike oli auki myös sunnuntaina ja näin kävi. Suuri plussa Saksassa on osata saksaa, koska silloin sinua ei huijata yhtä helposti ja toiseksi vanhemmat automyyjät eivät välttämättä osaa kovinkaan paljon englantia. Huoltokirja oikeellisuus kannatta ehdottomasti selvittää ja jos ei selviä kannattaa vaihtaa kohdetta. Uusimmassa Tuulilasissa oli hyvää juttua auton ostosta Baltian maista ja Ruotsista, kannattaa olla tarkkana jos Virosta ostaa, merkkiliikkeet taas erikseen.
Tuulilasin jutussa vain vääristyi auton hinta Suomessa, esim Saabin uudempia aeromalleja hyvillä varusteilla esim. oma navi, on niin vähän myynnissä Suomessa( tai ei ollenkaan) että noilla hinnoilla sitä et Suomesta osta.
Tuulilasin jutussa vain vääristyi auton hinta Suomessa, esim Saabin uudempia aeromalleja hyvillä varusteilla esim. oma navi, on niin vähän myynnissä Suomessa( tai ei ollenkaan) että noilla hinnoilla sitä et Suomesta osta.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: 9-3 aero ulkomailta
saksasta en edes harkitse hakua, varmaan kallistun viron puolelle.
pari kaveria on hakenu n.50 autoa sieltä niin homma toimii sitä kautta ainakin.
ruotsissa olis toki parempi valikoima !
pari kaveria on hakenu n.50 autoa sieltä niin homma toimii sitä kautta ainakin.
ruotsissa olis toki parempi valikoima !
Saab 9-3 1.9 tids vector -06
Volvo S40 2.4i -06
Volvo S40 2.4i -06
Re: 9-3 aero ulkomailta
Viron tuontiautobisneksessä olen jotakin kautta törmännyt saksalaiseksi väitettyyn Audiin, ihme kyllä kaikki paperit olivat italiaksi. Ei kovin luotettavaa aina. Liikennekulttuuri on siinä maassa muutenkin sellaista, että ei houkuttaisi kyllä sieltä autoa ostaa muutenkaan.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 82
- Liittynyt: La Touko 07, 2011 09:14
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-3 aero ulkomailta
Olen katsellut 9-3 SS 2,0T manuaali aeroa vm. 2008-> Ruotsista ja Keski-Euroopasta, koska Suomesta ei tahdo löytyä. Pari juttua ihmetyttää (ja korjatkaa jos olen väärässä):
- Suomessa nelisylinterisissä aeroissa on (aina) 209hv 2,0T (207R) moottori. Ruotsissa ja Saksassa nelipyttyisten aerojen tehoiksi ilmoitetaan 175hv. Onko tuo ulkomaiden aeron kone siis 207L eli tuttavallisemmin 2,0t? Lisäksi myynnissä on 147kw eli 200hv aeroja, mikäs kone näissä on? Miksi ulkomaiden aeroista murto-osa on noita 209hv koneita? onko tällainen 175hv tai 200hv aero muutoin samanlainen auto kuin 209hv aero?
- Eroavatko nuo biopower-aerojen koneet eroavat em. koneista?
- Mikä näistä olisi paras?
Edit: lisätty 200hv ihmetyksen aiheet.
- Suomessa nelisylinterisissä aeroissa on (aina) 209hv 2,0T (207R) moottori. Ruotsissa ja Saksassa nelipyttyisten aerojen tehoiksi ilmoitetaan 175hv. Onko tuo ulkomaiden aeron kone siis 207L eli tuttavallisemmin 2,0t? Lisäksi myynnissä on 147kw eli 200hv aeroja, mikäs kone näissä on? Miksi ulkomaiden aeroista murto-osa on noita 209hv koneita? onko tällainen 175hv tai 200hv aero muutoin samanlainen auto kuin 209hv aero?
- Eroavatko nuo biopower-aerojen koneet eroavat em. koneista?
- Mikä näistä olisi paras?
Edit: lisätty 200hv ihmetyksen aiheet.
9-3 SS 1,8t Vector bsr stg2 vm. 2004