9-3 SC -06 Vectorin madallus

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Tino
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Loka 06, 2009 09:15

9-3 SC -06 Vectorin madallus

Viesti Kirjoittaja Tino »

Mikä ratkaisu olisi kustannustehokkain, kun pitäisi saada autoa n.30-40mm alaspäin ja en haluaisi maksaa siitä mitään ihan sikahintaa? Onko Vectori jo valmiiksi jollain sporttialustalla ja riittääkö siihen ainoastaan jousien vaihto vai onko fiksumpaa ostaa sekä iskarit, että jouset?

Onko faktoja hinnasta, asennuksesta, toimivuudesta tms...?
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1721
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus

Viesti Kirjoittaja A.L. »

täältä saat 9-3ss jouset katkottuna :D tai toinen on poikki ja toisen saat itse poikkaista :lol:
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

kysyppä vaik könig liikkeestä madallusjousia.tai hommaa kunnolliset korkeus säädettävät,ne on melkein aina valmistaja kokeillut toimivuuden ko.autoon. tuolla taisi olla tarjouksessa kw.n sarja 1090e Itse meinaan ensi kaudeks tuolta hommaa.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
jake76
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2008 09:16

Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus

Viesti Kirjoittaja jake76 »

Omaani laitoin H&R madallusjouset ja etupää tippui 30mm ja takaa 20mm.Orkkis iskarit alla ja ei valittamista.Autona aivan sama kuin otsikossa :D
Tino
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Loka 06, 2009 09:15

Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus

Viesti Kirjoittaja Tino »

Kiitos tiedosta!

Tuossa saattais olla ratkaisu, mihin mäkin päädyn!
iekko
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Elo 24, 2009 19:19

Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus

Viesti Kirjoittaja iekko »

Ei Weitecin jousia! Hermot menny kun halvan kuran kanssa urheillut.
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

http://www.spax.co.uk/modern_products-rsx.php

http://www.silverstonetuning.com/online ... _1628_1632

Onko kenelläkään kokemuksia sarjasta? Käykö tuo alemman linkin malli autooni-Eli SC 2006v.?
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 807
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Ilmestyi keskiviikolle vapaapäivä, joten kerrankin olisi aikaa vaikkapa autotallista löytyvien jousien vaihtoon. Kysymys kuuluukin onnistuuko homma perustyökaluilla + jousipuristimilla vai tarvitseeko jotain erikoistyökaluja? Jos jollain on antaa vinkkejä niin kiitollisena otan vastaan.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

vitikka kirjoitti:Ilmestyi keskiviikolle vapaapäivä, joten kerrankin olisi aikaa vaikkapa autotallista löytyvien jousien vaihtoon. Kysymys kuuluukin onnistuuko homma perustyökaluilla + jousipuristimilla vai tarvitseeko jotain erikoistyökaluja? Jos jollain on antaa vinkkejä niin kiitollisena otan vastaan.
Onnistuu, torx-hylsyjä oltava ja pulttipyssy oli suuri apu iskarin yläpäänpultin irroituksessa/kiinnityksessä.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus

Viesti Kirjoittaja hz81 »

HorGrath kirjoitti:
vitikka kirjoitti:Ilmestyi keskiviikolle vapaapäivä, joten kerrankin olisi aikaa vaikkapa autotallista löytyvien jousien vaihtoon. Kysymys kuuluukin onnistuuko homma perustyökaluilla + jousipuristimilla vai tarvitseeko jotain erikoistyökaluja? Jos jollain on antaa vinkkejä niin kiitollisena otan vastaan.
Onnistuu, torx-hylsyjä oltava ja pulttipyssy oli suuri apu iskarin yläpäänpultin irroituksessa/kiinnityksessä.
Tavallisilla halpamallia (Motonet/Biltema) jousipuristimilla ei saa takajousia puristettua kasaan. Tosin takajousissa ei välttämättä tarvita puristimia kun irrottaa tukivarren pyörän puolelta ja kääntää sen alas joilloin jousen vaihto/irroitus on jopa helpompaa kun WIS:n ohjeiden mukaan.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

hz81 kirjoitti:Tosin takajousissa ei välttämättä tarvita puristimia kun irrottaa tukivarren pyörän puolelta ja kääntää sen alas joilloin jousen vaihto/irroitus on jopa helpompaa kun WIS:n ohjeiden mukaan.
Näin juuri tehtiin kun kaverin kanssa vaihdettiin.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 807
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Reisille meni. :evil: En saanut irroitettua joustintuen ylämutteria. Siihen asti meni kaikki mukavasti. Kait se on uskottava, että pulttipyssy olisi avuksi.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

En tunne tarkemmin näiden mallien joustintukien rakennetta, mutta yleensä jousihommat lähtevät rullaamaan hyvin kun avaa ylämutteria ja herkistelee sen kierroksen verran auton vielä levätessä pyörillään maassa. Joustintuki sylissä pyörimässä ja jousi koko voimallaan painamassa mutteria kierteille homma kyllä tyssää helposti.
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 807
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Minuteman kirjoitti:En tunne tarkemmin näiden mallien joustintukien rakennetta, mutta yleensä jousihommat lähtevät rullaamaan hyvin kun avaa ylämutteria ja herkistelee sen kierroksen verran auton vielä levätessä pyörillään maassa. Joustintuki sylissä pyörimässä ja jousi koko voimallaan painamassa mutteria kierteille homma kyllä tyssää helposti.
Minun tapauksessa joustintuki oli kiinni ruuvipenkissä ja jousi oli puristettu kasaan jousipuristimilla. Ei vaan irronnut ei. Sen verran kovalla kädellä tuli väännettyä, että apuna käyttämäni tulppa-avaimen varsi on nyt poikki ja kädessä miehekäs vekki :lol:
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
jstrang
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 09:53
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus

Viesti Kirjoittaja jstrang »

Asiaan liittyen: Onko kova homma vaihtaa etuiskarit ite?
Janne

9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
Vastaa Viestiin