9-3 SC -06 Vectorin madallus
9-3 SC -06 Vectorin madallus
Mikä ratkaisu olisi kustannustehokkain, kun pitäisi saada autoa n.30-40mm alaspäin ja en haluaisi maksaa siitä mitään ihan sikahintaa? Onko Vectori jo valmiiksi jollain sporttialustalla ja riittääkö siihen ainoastaan jousien vaihto vai onko fiksumpaa ostaa sekä iskarit, että jouset?
Onko faktoja hinnasta, asennuksesta, toimivuudesta tms...?
Onko faktoja hinnasta, asennuksesta, toimivuudesta tms...?
Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus
täältä saat 9-3ss jouset katkottuna
tai toinen on poikki ja toisen saat itse poikkaista 


#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus
kysyppä vaik könig liikkeestä madallusjousia.tai hommaa kunnolliset korkeus säädettävät,ne on melkein aina valmistaja kokeillut toimivuuden ko.autoon. tuolla taisi olla tarjouksessa kw.n sarja 1090e Itse meinaan ensi kaudeks tuolta hommaa.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus
Omaani laitoin H&R madallusjouset ja etupää tippui 30mm ja takaa 20mm.Orkkis iskarit alla ja ei valittamista.Autona aivan sama kuin otsikossa 

Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus
Kiitos tiedosta!
Tuossa saattais olla ratkaisu, mihin mäkin päädyn!
Tuossa saattais olla ratkaisu, mihin mäkin päädyn!
Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus
Ei Weitecin jousia! Hermot menny kun halvan kuran kanssa urheillut.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus
http://www.spax.co.uk/modern_products-rsx.php
http://www.silverstonetuning.com/online ... _1628_1632
Onko kenelläkään kokemuksia sarjasta? Käykö tuo alemman linkin malli autooni-Eli SC 2006v.?
http://www.silverstonetuning.com/online ... _1628_1632
Onko kenelläkään kokemuksia sarjasta? Käykö tuo alemman linkin malli autooni-Eli SC 2006v.?
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus
Ilmestyi keskiviikolle vapaapäivä, joten kerrankin olisi aikaa vaikkapa autotallista löytyvien jousien vaihtoon. Kysymys kuuluukin onnistuuko homma perustyökaluilla + jousipuristimilla vai tarvitseeko jotain erikoistyökaluja? Jos jollain on antaa vinkkejä niin kiitollisena otan vastaan.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus
Onnistuu, torx-hylsyjä oltava ja pulttipyssy oli suuri apu iskarin yläpäänpultin irroituksessa/kiinnityksessä.vitikka kirjoitti:Ilmestyi keskiviikolle vapaapäivä, joten kerrankin olisi aikaa vaikkapa autotallista löytyvien jousien vaihtoon. Kysymys kuuluukin onnistuuko homma perustyökaluilla + jousipuristimilla vai tarvitseeko jotain erikoistyökaluja? Jos jollain on antaa vinkkejä niin kiitollisena otan vastaan.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus
Tavallisilla halpamallia (Motonet/Biltema) jousipuristimilla ei saa takajousia puristettua kasaan. Tosin takajousissa ei välttämättä tarvita puristimia kun irrottaa tukivarren pyörän puolelta ja kääntää sen alas joilloin jousen vaihto/irroitus on jopa helpompaa kun WIS:n ohjeiden mukaan.HorGrath kirjoitti:Onnistuu, torx-hylsyjä oltava ja pulttipyssy oli suuri apu iskarin yläpäänpultin irroituksessa/kiinnityksessä.vitikka kirjoitti:Ilmestyi keskiviikolle vapaapäivä, joten kerrankin olisi aikaa vaikkapa autotallista löytyvien jousien vaihtoon. Kysymys kuuluukin onnistuuko homma perustyökaluilla + jousipuristimilla vai tarvitseeko jotain erikoistyökaluja? Jos jollain on antaa vinkkejä niin kiitollisena otan vastaan.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus
Näin juuri tehtiin kun kaverin kanssa vaihdettiin.hz81 kirjoitti:Tosin takajousissa ei välttämättä tarvita puristimia kun irrottaa tukivarren pyörän puolelta ja kääntää sen alas joilloin jousen vaihto/irroitus on jopa helpompaa kun WIS:n ohjeiden mukaan.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus
Reisille meni.
En saanut irroitettua joustintuen ylämutteria. Siihen asti meni kaikki mukavasti. Kait se on uskottava, että pulttipyssy olisi avuksi.

ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus
En tunne tarkemmin näiden mallien joustintukien rakennetta, mutta yleensä jousihommat lähtevät rullaamaan hyvin kun avaa ylämutteria ja herkistelee sen kierroksen verran auton vielä levätessä pyörillään maassa. Joustintuki sylissä pyörimässä ja jousi koko voimallaan painamassa mutteria kierteille homma kyllä tyssää helposti.
Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus
Minun tapauksessa joustintuki oli kiinni ruuvipenkissä ja jousi oli puristettu kasaan jousipuristimilla. Ei vaan irronnut ei. Sen verran kovalla kädellä tuli väännettyä, että apuna käyttämäni tulppa-avaimen varsi on nyt poikki ja kädessä miehekäs vekkiMinuteman kirjoitti:En tunne tarkemmin näiden mallien joustintukien rakennetta, mutta yleensä jousihommat lähtevät rullaamaan hyvin kun avaa ylämutteria ja herkistelee sen kierroksen verran auton vielä levätessä pyörillään maassa. Joustintuki sylissä pyörimässä ja jousi koko voimallaan painamassa mutteria kierteille homma kyllä tyssää helposti.

ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: 9-3 SC -06 Vectorin madallus
Asiaan liittyen: Onko kova homma vaihtaa etuiskarit ite?
Janne
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid