2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
towu
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 16:49
Paikkakunta: Sahalahti

2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.

Viesti Kirjoittaja towu »

Pe aamuna toimi moitteetta. Töistä lähtiessäni iltapäivällä käynnistyi normaalisti mutta muutaman metrin ajon jälkeen tehot pois ja pintakaasulla sivuun. Käynnistyy mutta sammuu saman tien eikä reagoi kaasuun. Jos sain kaasulla pidettyä hiukan kierroksia, savutti valtavasti harmaata savua. Mistähän voisi johtua? Auto jäi lähikorjaamon pihaan ja maanantaina luetaan vikakoodit mutta osaako kukaan veikata mitä tapahtui?
Päivä kerrallaan kun ei kahta saa menemään.
9-3 vm.-03
lamar
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 20:42
Paikkakunta: Simo

Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.

Viesti Kirjoittaja lamar »

Arvaus, Turbo?
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Paskat siellä mikään turbo ole mennyt. Palaako "moottorivalo"?? Pakokaasun kierrätysventtiili aiheuttaa ko. oireita, löytyy siinä onko se nyt kaasuläpän kohdalta. Sen pystyy puhdistamaan jos on mekaanisesti jumissa. Jos taas elektroniikka pettänyt niin uutta peliin, maksaa aivan v.....si suomessa, ulkomailta saa edullisemmin.
towu
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 16:49
Paikkakunta: Sahalahti

Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.

Viesti Kirjoittaja towu »

Kyllä, moottorivalo palaa.
Päivä kerrallaan kun ei kahta saa menemään.
9-3 vm.-03
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Merkkivaloja ei syttynyt ja harmaa savu puuttui, kun saabini egr hajosi. ehkä sittenkin turbo. Dieselpuolella ehkä muita vinkkejä.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
umo
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Su Elo 09, 2009 17:31
Paikkakunta: alavus

Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.

Viesti Kirjoittaja umo »

turbon pitki ehkä hajonnu läppäkotelon juuresta ala puolelta. toki muistaakseni pitääs käydä.
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Yhä edelleen uskon että Egr ventiili on jumissa ns. auki-asennossa. Kuuluu levossa olla kiinni. Ahtopaineiden häviäminen ei sytytä moottorivaloa -93 2.2 TiD:issä. Minulta puuttui koko välijäähdyttimen alarivistö ja moottori kävi "ihan hyvin", siis kiihtyvyys oli huonoa ja savutti aivan perkeleesti kiihdyttäessä, autolla pystyi muuten kyllä ajamaan ihan normaalisti.
Siihen Egr:ään tulee kaksi ohutta vesiletkua, kannattaa tulapata kun irroittaa ettei valu jäähytysnesteet pihalle. Egr:ä on ihan helppo irroitaa.....jokainen selviää kyllä siitä hommasta.
towu
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 16:49
Paikkakunta: Sahalahti

Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.

Viesti Kirjoittaja towu »

EGR jumissa, "pakokaasun kierrätyksen liian suuri virtaus" oli vikakoodin selitys. Nyt pelaa, mutta illalla otan irti ja pesen kunnolla.
Päivä kerrallaan kun ei kahta saa menemään.
9-3 vm.-03
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Juu, mulla meni takuuseen ko. osa kun Länsiautolta ostin käytetyn 2,2 TiD:in. Paljonko on kilsoja jo takana, mulla 285 tuh ja yhtä sun toista olen jo vaihdellut....jarrulevyt motonetistä.......toimii moitteetta......takatukivarret(bumerangit)..........motonetistä.....toimii moitteetta.........välijäähdytin.......skruvat.se:stä.........toimii moiteetta ja muuta pikku härpäkettä. Aika vähän loppujen lopuksi katsottuna mittarilukemaan.
towu
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 16:49
Paikkakunta: Sahalahti

Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.

Viesti Kirjoittaja towu »

EGR putsattu ja koeajo suoritettu. Olihan tuo nokinen mutta on pahempiakin nähty. Iltapäivällä meinasi käämit palaa kunnolla kun taas töistä yritin kotiin lähteä niin akku oli tyhjä. Lähti jo päivällä korjaamon pihasta vaivalloisesti. No onneksi oli taas apua lähellä. Mittarissa on vasta 120tkm. Bumerangit on myös taakse vaihdettu menneenä kesänä.
Päivä kerrallaan kun ei kahta saa menemään.
9-3 vm.-03
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Nå niin, tässä on nyt sitten jotain sympatiaoireita. Aamulla mottorivalo alkoi loistamaan ja tehot poissa......EGR!!!, tehot palasivat 10 km ajon jälkeen mutta moottorivalo tietenkin jatkaa palamistaan. Joku väitti että sammuu itsestään parinkymmenen virheettömän käynnistyksen jälkeen..........mene ja tiedä......palakoot jos muuten toimii. Eikun illalla sitten putsaamaan......
towu
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 16:49
Paikkakunta: Sahalahti

Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.

Viesti Kirjoittaja towu »

Osanottoni :(
Uunin puhdistusaine on muuten kova sana näissä nokihommissa. Sen avustuksella nuohosin Eberinkin kesällä ja puhdasta tuli.
Päivä kerrallaan kun ei kahta saa menemään.
9-3 vm.-03
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Hah, niin tuttua hommaa tuo EGR:n puhdistaminen että vie enään 15 min, ja moottorivalokin sammui kun käytin akun - kaapelin irti.
Kaaleppi1
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Marras 03, 2009 22:47

Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.

Viesti Kirjoittaja Kaaleppi1 »

moi

Onkos ss malleissa vielä noita ruiskupumppu ongelmia?
Kun ilmeisesti pumpun malli on vaihtunut -03 malleissa?
Polttelis laittaa sellanen alle, yhtä kävin jo kattomassa, oli ajettu n.320 tkm ja pumppu alkuperäinen.
Mitäs muuta tuon egr:n lisäksi ois odotettavissa?
Saab 9-3 Sport Sedan 2,2TiD
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: 2.2 TID 9-3, 2003. Tehot hävisi ja savuttaa.

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Nå minulla tuo vm-03 SS 2,2,tidi ja eipä ole pumpussa ollut ongelmia. Jos tuo EGR ongelma minulla vielä vaivaa niin hitsaan venttiilin lautasen kiinni ja katkaisen välitangon joka liikuttaa venttiiliä. Olettaisin että riittää että jättää toimivaksi EGR:n sähkömoottorin
Vastaa Viestiin