Oikea etujarru laahaa
Re: Oikea etujarru laahaa
Eilen sattui olemaan vika päällä korjaamolla.
Pieni paine siellä satulassa oli, eli kun nippaa avattiin niin mäntä vapautui.
Onko vinkkejä onko kyse nyt ABS pumpusta vai pääsylinteristä?
Pieni paine siellä satulassa oli, eli kun nippaa avattiin niin mäntä vapautui.
Onko vinkkejä onko kyse nyt ABS pumpusta vai pääsylinteristä?
Re: Oikea etujarru laahaa
Itse itselleni vastaten. Tänään vaihdettu ABS:n hydrauliikka. Vanhalla ohjauselektroniikalla. Seurataan josko toimisi kuten pitääkin.
Re: Oikea etujarru laahaa
Vieläkö on jarrut laahannut? Mitä remonttia teit ja mitä kustansi?
9-3 SC 1.8T Linear vm.06
(exä 9000 CD 2.0T vm.96)
(exä 9000 CD 2.0T vm.96)
Re: Oikea etujarru laahaa
Eikö vastaus tuohon kysymyjsen löydy tästä
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Oikea etujarru laahaa
Ei löytynyt piti vielä vaihtaa jarru pääsylinteri.
Nyt menty 4 päivää eikä enää etujarru laahaa, vielä jää satunnaisesti takajarrut laahaamaan (ei mitenkään merkittävästi mutta kyllä sen pienenkin laahaamisen huomaa) ja ainoa asia mitä ei ole vaihdettu on takajarruletkut. Muuten koko jarrujärjestelmä käytännössä vaihdettu.
Osiin mennyt muutama satanen ~<400€? autodocin kautta. Töihin saman verran. Olisi varmaan ollut järkevää työntää koko paska paaliin kun ongelmat alkoivat.
Toisaalta nyt ei ainakaan pitäisi jarrujen kanssa tulla enää ongelmia ja levyt+palat olis mennyt jokatapauksessa vaihtoon, että itse vian korjaukseen arviolta puolet kokonais summasta.
Pääsylinterin vaihto oli 1,5h homma ja sylkkä maksoi muistaakseni 60€.
Oli veemäinen diagnosoida kun toinen etujarru laahasi merkittävästi, joka ei mielestäni viitannut missään vaiheessa pääsylinteriin. Repsikan etujarru oli ainoa joka ei ole laahannut missään vaiheessa. Takajarrut hieman. Toki jollain olisi voinut olla tieto, siitä että kyseessä on pääsylinteri. Nyky kokemuksella lähtisin melkein sen vaihdolla liikkeelle.
Aina kun jotain vaihdettiin niin tilanne hieman parani. Saattoi olla useassa komponentissa kilometrit täynnä.
Nyt menty 4 päivää eikä enää etujarru laahaa, vielä jää satunnaisesti takajarrut laahaamaan (ei mitenkään merkittävästi mutta kyllä sen pienenkin laahaamisen huomaa) ja ainoa asia mitä ei ole vaihdettu on takajarruletkut. Muuten koko jarrujärjestelmä käytännössä vaihdettu.
Osiin mennyt muutama satanen ~<400€? autodocin kautta. Töihin saman verran. Olisi varmaan ollut järkevää työntää koko paska paaliin kun ongelmat alkoivat.
Toisaalta nyt ei ainakaan pitäisi jarrujen kanssa tulla enää ongelmia ja levyt+palat olis mennyt jokatapauksessa vaihtoon, että itse vian korjaukseen arviolta puolet kokonais summasta.
Pääsylinterin vaihto oli 1,5h homma ja sylkkä maksoi muistaakseni 60€.
Oli veemäinen diagnosoida kun toinen etujarru laahasi merkittävästi, joka ei mielestäni viitannut missään vaiheessa pääsylinteriin. Repsikan etujarru oli ainoa joka ei ole laahannut missään vaiheessa. Takajarrut hieman. Toki jollain olisi voinut olla tieto, siitä että kyseessä on pääsylinteri. Nyky kokemuksella lähtisin melkein sen vaihdolla liikkeelle.
Aina kun jotain vaihdettiin niin tilanne hieman parani. Saattoi olla useassa komponentissa kilometrit täynnä.
Re: Oikea etujarru laahaa
Mietityttää vähän noi jarruletkujen vauriot. Usein käytetty tapa puristaa jarruletku umpeen jonkun korjaustyön ajaksi lienee letkulle melkoinen rasitus? Minä en ole letkuja puristanut. Esimerkiksi satulan vaihtaa todella nopeasti, kun on valmistellut kaiken ja uusi satula on käden ulottuvilla.
Re: Oikea etujarru laahaa
Nyt kun kelit on +20 tuntumassa niin tuntuu, että laahausongelmaa ei juurikaan ole. Auto on mukavan kevyt ajella. Takaa jarrupalat olisi taas vaihdon tarpeessa. Viime kesänä viimeksi vaihdettu...
9-3 SC 1.8T Linear vm.06
(exä 9000 CD 2.0T vm.96)
(exä 9000 CD 2.0T vm.96)
Re: Oikea etujarru laahaa
Onko se nyt niin, että näissä kipoissa on ominaisuutena jarrujen pieni laahaaminen satunnaisen säännöllisesti.
Mikäli ihmisillä oikeasti menee näitten kanssa paloja tätä tahtia?
Alkaa ihan oikeasti huumori loppumaan tämän vehkeen kanssa. Taas satunnaisesti jääpi jarrut laahaamaan.
Mikäli ihmisillä oikeasti menee näitten kanssa paloja tätä tahtia?
Alkaa ihan oikeasti huumori loppumaan tämän vehkeen kanssa. Taas satunnaisesti jääpi jarrut laahaamaan.
Re: Oikea etujarru laahaa
Täytyy ainakin täältä jakaa sen verran ettei omassa ole ollut jarrujen kanssa mitään ongelmia n.2vuoden aikana(koputtaa puuta) levut ja palat on kohta menossa vaihtoon, mutta kuluvia osia ja ties millon viimeksi vaihdettu
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Re: Oikea etujarru laahaa
Ei ole laahannut vaikka ex ng93 oli 12 vuotta ja nykyinen kohta 2 vuotta.
Ainoastaan tässä nykyisessä piti vaihtaa talvella toinen takasatula, kun siinä oli selvästi mäntä mennyt huonoon kuntoon ja oli lievästi "jumissa". Jarrutti käyttöjarrulla ja käsijarrulla normaalisti, mutta mäntä ei palautunut kunnolla. Uusi vaihtosatula niin sillä siitä selvisi
Ainoastaan tässä nykyisessä piti vaihtaa talvella toinen takasatula, kun siinä oli selvästi mäntä mennyt huonoon kuntoon ja oli lievästi "jumissa". Jarrutti käyttöjarrulla ja käsijarrulla normaalisti, mutta mäntä ei palautunut kunnolla. Uusi vaihtosatula niin sillä siitä selvisi
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Oikea etujarru laahaa
Ainoa missä oli jarrun laahausongelmia oli tuo evo 3 jossa jänkitti ihan urakalla ja käytin monta kertaa satulaa irti, lopulta vika lähti vaihtamalla koko satula(muistaakseni) liukutapit ei luistellu kunnolla vaikka niitä rasvaili monet kerrat
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Re: Oikea etujarru laahaa
Noniin palataanpa taas aiheeseen. Vikaa tutkittu ja todettu, että paine jää satunnaisesti vasen-etu oikea-taka jarrupiiriin.
Kaikki osat mitkä allekirjoittaneen mielestä voisivat tuota aiheuttaa on vaihdettu.
Ensimmäinen ajatushan olisi joko hydrauli yksikkö tai jarrupääsylinteri.
Kaikki satulat ja letkut sekä hydrauliyksikkö sekä pääsylinteri on vaihdettu.
Putket on tutkittu ja todettu päältäpäin ehjiksi.
Mitä jää jäljelle hydrauliyksikön elektroniikka (epätodennäköinen?).
Vinkkejä kaivataan...
Kaikki osat mitkä allekirjoittaneen mielestä voisivat tuota aiheuttaa on vaihdettu.
Ensimmäinen ajatushan olisi joko hydrauli yksikkö tai jarrupääsylinteri.
Kaikki satulat ja letkut sekä hydrauliyksikkö sekä pääsylinteri on vaihdettu.
Putket on tutkittu ja todettu päältäpäin ehjiksi.
Mitä jää jäljelle hydrauliyksikön elektroniikka (epätodennäköinen?).
Vinkkejä kaivataan...