Terve
Tuli tuossa huomattua, että kun virisofta sisällä, niin automaattiloota ei vaihda läheskään yhtä sujuvasti kuin alkuperäisellä softalla. Onko muilla samantyylisiä tai täysin päinvastaisia havaintoja omista BSR:llä höystetyillä automaateista ?
Automaatin ohjelma päivitetty ja kaikki vaihteet sopeutettu uudelleen ajossa ja paikallaan, eikä mitään muutosta virisoftan suuntaan. Laitoin tuosta jo BSR:lle mailia ja ilmoittelen täällä kun sieltä ratkaisua/vastausta saadaan. Ja autona tosiaan 93ss arc -03 2.0T automaatti
BSR steg1 ja automaattivaihteisto
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: BSR steg1 ja automaattivaihteisto
Taitaa olla ongelmaa muillakin kuin BSR:llä. Tuota Hirschin softan ja automaatin yhdistelmää ovat myös tuossa foorumilla jotkut haukkuneet, tiedä sitten kun ei ole tarkempaa kokemusta.Henri kirjoitti:Terve
Tuli tuossa huomattua, että kun virisofta sisällä, niin automaattiloota ei vaihda läheskään yhtä sujuvasti kuin alkuperäisellä softalla. Onko muilla samantyylisiä tai täysin päinvastaisia havaintoja omista BSR:llä höystetyillä automaateista ?
Automaatin ohjelma päivitetty ja kaikki vaihteet sopeutettu uudelleen ajossa ja paikallaan, eikä mitään muutosta virisoftan suuntaan. Laitoin tuosta jo BSR:lle mailia ja ilmoittelen täällä kun sieltä ratkaisua/vastausta saadaan. Ja autona tosiaan 93ss arc -03 2.0T automaatti
Re: BSR steg1 ja automaattivaihteisto
Mulla auttoi tuo laatikon softan päivittäminen ajoittaisiin nykäyksiin vaihtamisessa, mutta ei se kyllä ikinä ole mitenkään häiritsevää saati säännöllistä ollut. Myös kaasun asennon muuttaminen vaihtamisen alkaessa/aikana vaikuttaa aika paljon, itse ainakin sen avulla saa laatikon vaihtamaan nätimmin...
Re: BSR steg1 ja automaattivaihteisto
Joo itsekkin huomannut kun osaa annostella kaasua niin ei nyi, mutta ei sen ihan noin kuuluisi mennä, jos BSR kuitenkin markkinoi softaansa myös automaatteihin. Sen pitäisi toimia kuin normaalistikkin.eljass kirjoitti: Myös kaasun asennon muuttaminen vaihtamisen alkaessa/aikana vaikuttaa aika paljon, itse ainakin sen avulla saa laatikon vaihtamaan nätimmin...
Re: BSR steg1 ja automaattivaihteisto
Kannattaa kokeilla myös laatikon öljynvaihtoa. Aisin vaihtaa uutta karkeammin jo 30tkm ajettuna. Eron huomaa varsinkin kylmällä laatikolla.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: BSR steg1 ja automaattivaihteisto
Olen ajanut nyt kahdella 1.8 t automaatilla ja BSR Steg 1:llä noin 250 tkm, ja mielestäni tuo BSR:n tuoma muutos on parhaillaan nimenomaan automaatin toiminnassa:
Laatikko käyttää hyväkseen koneen lisääntynyttä vääntöä ja siten normaaliajossa pienempiä kierroksia.
Kaasupolkimen asennolla voi vaikuttaa siihen, kuinka monta pykälää pienemmälle vaihtaa esim ohituksissa ja samalla siihen, kuinka "terävästi" vaihtaa.
Mielestäni ajettaesssa "normaalitehoilla" virin olessa kytkettynä ei vaihtojen terävyydessä ole eroja.
Laatikko käyttää hyväkseen koneen lisääntynyttä vääntöä ja siten normaaliajossa pienempiä kierroksia.
Kaasupolkimen asennolla voi vaikuttaa siihen, kuinka monta pykälää pienemmälle vaihtaa esim ohituksissa ja samalla siihen, kuinka "terävästi" vaihtaa.
Mielestäni ajettaesssa "normaalitehoilla" virin olessa kytkettynä ei vaihtojen terävyydessä ole eroja.
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Re: BSR steg1 ja automaattivaihteisto
Yksittäisen vaihdon kannalta en osaa kommentoida, mutta toimintajärki ainakaan Hirschin softalla ei parantunut alkuperäisestä 1,8t:n laatikon softan järjestä pätkääkään. Laatikko käytti tarpeettoman suuria kierroksia jatkuvasti kiihdyttäessä. = Tosi tyhmää alaväännökkäällä koneella. Vanhan Aeron laatikolla varustetut tomaattikuskit ovat ilmeisesti tyytyväisempiä.
Allekirjoittaneen tekstejä yhdistelmän paskuudesta löytynee haulla tarpeeksi, joten en koe tarpeelliseksi vuodattaa enempää.
Allekirjoittaneen tekstejä yhdistelmän paskuudesta löytynee haulla tarpeeksi, joten en koe tarpeelliseksi vuodattaa enempää.