Kojelaudan viiva-nappula [-]
Kojelaudan viiva-nappula [-]
Niin,
siis se viiva-nappula siinä kojelaudassa?
Tekeekö se jotakin?
Meneekö siitä piuhat johonkin?
Saanko ottaa sen hallintaani???
Jos siitä ei mene piuhat mihinkään, niin voiko siihen laittaa piuhat?
Onko siinä siis ihan aikuisten oikeasti joku kytkin, vai pitääkö käydä motonetissa tai piilteemassa?
Miten se lähtee irti?
Tai kyllähän mä sen sieltä irti saan, mutta kysymys on lähinnä, että miten sen saa irti siten, että voin laittaa saman nappulan vielä takaisin, eikä kukaan arvaa, että olen käynyt sitä sörkkimään...
siis se viiva-nappula siinä kojelaudassa?
Tekeekö se jotakin?
Meneekö siitä piuhat johonkin?
Saanko ottaa sen hallintaani???
Jos siitä ei mene piuhat mihinkään, niin voiko siihen laittaa piuhat?
Onko siinä siis ihan aikuisten oikeasti joku kytkin, vai pitääkö käydä motonetissa tai piilteemassa?
Miten se lähtee irti?
Tai kyllähän mä sen sieltä irti saan, mutta kysymys on lähinnä, että miten sen saa irti siten, että voin laittaa saman nappulan vielä takaisin, eikä kukaan arvaa, että olen käynyt sitä sörkkimään...
Re: Kojelaudan viiva-nappula [-]
Kyllä siinä näppäin on ja tarkoitettu että voit laittaa siihen esim. lisävalojen tai minkä tahansa "laitteen" ohjauksen.ch kirjoitti:Niin,
siis se viiva-nappula siinä kojelaudassa?
Tekeekö se jotakin?
Meneekö siitä piuhat johonkin?
Saanko ottaa sen hallintaani???
Jos siitä ei mene piuhat mihinkään, niin voiko siihen laittaa piuhat?
Onko siinä siis ihan aikuisten oikeasti joku kytkin, vai pitääkö käydä motonetissa tai piilteemassa?
Miten se lähtee irti?
Tai kyllähän mä sen sieltä irti saan, mutta kysymys on lähinnä, että miten sen saa irti siten, että voin laittaa saman nappulan vielä takaisin, eikä kukaan arvaa, että olen käynyt sitä sörkkimään...
Katkaisin paneeli A lähtee irti siten että irroitat keskimmäisen ilmasuuttimen, radion ja radion reiästä katkaisin paneelin.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Kojelaudan viiva-nappula [-]
Tuskin sitä namiskaa kannattaa irroittaa jos siihen jotain liittää. Ohjelmallisesti aktivoidaan ja johdon päät varmaan jossain konehuoneen rasiassa tms valmiissa paikassa helppoa liittoa varten. Ei ne nyt sentää pelkkää katkaisinta ole tauluun lyöneet vaan johdot valmiina. Veikkaan että saa ohjelmoitua moneen toimintoon erikseen. releen laittaa toiminnon edellyttämään paikkaan. (tulee lisävalo sarjan tms mukana) ja ohjelmoi sen toimimaan. useita liitostapoja? Korjatkaa jos horisen omiani.
Re: Kojelaudan viiva-nappula [-]
OK,
mahtavaa!
Täytyypäs saada siihen sitten rele, joka menee päälle, kun tuosta kerran painaa...
Kiitoksii vaa oikke kamalan pal vastauksist!
mahtavaa!
Täytyypäs saada siihen sitten rele, joka menee päälle, kun tuosta kerran painaa...
Kiitoksii vaa oikke kamalan pal vastauksist!
Re: Kojelaudan viiva-nappula [-]
Eli saisiko esim. Eberille releellä rakennettua tuon napin kautta on/off-ohjauksen tulevaa kevätkautta taas ajatellen..?
Kuulostaisi vaan tuo helposti hyödynnettävä nappi todella houkuttelevalta. Mahtaako järjestelmään ilmaantua vikakoodeja, jos Eberi ei lämmitä, vaikka pyyntö on päällä.. =
Kuulostaisi vaan tuo helposti hyödynnettävä nappi todella houkuttelevalta. Mahtaako järjestelmään ilmaantua vikakoodeja, jos Eberi ei lämmitä, vaikka pyyntö on päällä.. =
Re: Kojelaudan viiva-nappula [-]
Tuosta jos saisi ohjelmoitua eberille manual start -tiedon, voisi tuon painikkeen (siis ihan sen fyysisen painikkeen, siinä sentään vielä lie kontaktipinnat tms) rinnalle askarrella pienen releen, jota voisi kauko-ohjata. Saisi tuon eberin pahimman puutteen (=kapulan puute) korjattua vähän kiertotietä.Ristom kirjoitti:Eli saisiko esim. Eberille releellä rakennettua tuon napin kautta on/off-ohjauksen tulevaa kevätkautta taas ajatellen..?
Vielä parempi olisi, jos kauko-ohjaimen takaluukkunapin saisi ohjelmoitua tuohon rooliin - ainakin mä löytäisin sille paljon enemmän virkaa kuin kontin etäaukomiselle - mutta se ainakin taitaa olla aivan turha toivo.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kojelaudan viiva-nappula [-]
Lähinnä ajattelin, että rele ohjaisi relettä, joka olisi defaulttina päällä, eikä katkaisisi Eberin virtaa.
Sitten kun haluaisin pätkäajossa alle 8 asteen plussakelillä estää Eberin käymisen painaisin nappia.
Mikä on viivanapin käyttäytyminen, olisiko ohjaus auton sammuttamisen jälkeen taas lähtötilanne?
Sitten kun haluaisin pätkäajossa alle 8 asteen plussakelillä estää Eberin käymisen painaisin nappia.
Mikä on viivanapin käyttäytyminen, olisiko ohjaus auton sammuttamisen jälkeen taas lähtötilanne?
Re: Kojelaudan viiva-nappula [-]
Eikös se ole sama hommata se takaluukun avausnappi johtosarjoineen oveen?aero kirjoitti: Vielä parempi olisi, jos kauko-ohjaimen takaluukkunapin saisi ohjelmoitua tuohon rooliin - ainakin mä löytäisin sille paljon enemmän virkaa kuin kontin etäaukomiselle - mutta se ainakin taitaa olla aivan turha toivo.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Kojelaudan viiva-nappula [-]
Ei, kun meinasin että jos kaukosäätimen takaluukkunapin saisi uudelleenohjelmoitua niin, ettei se auo takaluukkua vaan tämäyttää eberin laulamaan.tsaarela kirjoitti:Eikös se ole sama hommata se takaluukun avausnappi johtosarjoineen oveen?aero kirjoitti: Vielä parempi olisi, jos kauko-ohjaimen takaluukkunapin saisi ohjelmoitua tuohon rooliin - ainakin mä löytäisin sille paljon enemmän virkaa kuin kontin etäaukomiselle - mutta se ainakin taitaa olla aivan turha toivo.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kojelaudan viiva-nappula [-]
Haluaisit siis kaukosäätimen vastaanotto-yksikön ohjaamaan väyläkäskyä manual start Eberille. Ei liity nappiin kai? Mimmii..aero kirjoitti: Ei, kun meinasin että jos kaukosäätimen takaluukkunapin saisi uudelleenohjelmoitua niin, ettei se auo takaluukkua vaan tämäyttää eberin laulamaan.
Re: Kojelaudan viiva-nappula [-]
Niin, peräkontin avaamisen sijasta lämpöä tupaan. Veikkaan kuitenkin, että tuo on käytännössä mahdotonta ja päästin sen näppikseltäni vain sivujuonteena sille pohdinnalle, että jo viivanapin kouluttaminen tuohon käyttöön mahdollistaisi juttujuttuja.Ristom kirjoitti:aero kirjoitti:Haluaisit siis kaukosäätimen vastaanotto-yksikön ohjaamaan väyläkäskyä manual start Eberille. Ei liity nappiin kai? Mimmii..
Mimmiä odotellessa, hällä tiettävästi on hajua...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kojelaudan viiva-nappula [-]
Käy laittamassa auton tankki kiinniMimmi kirjoitti:Diesel haisee tänne asti
Tätä mää arvelinkin. Kaikki vaihtoehdot täytyy kuitenkin tutkia .Mimmi kirjoitti: Valitettavasti joudun pudottamaan teidät maanpinnalle pilvilinnoistanne: ei onnistu, eberiä ei pysty tuolla(kaan)ohjaamaan. Ohjaaminen onnistuu ainoastaan SIDin kautta.
E, sopivaa käytettyä ei löytynyt eikä uuteen riittänyt rahaa. Pelkällä kellolla ja manuaalikäytölläkin tuo eber tuntuu olevan pirusti mukavampi laite kuin sähkölelut. Kaukosäädin on ainoa mitä hiukan voisin vielä kaivata, vieraisilta lähtiessä ei tarvisi pomppia kylmässä ulkoilmassa kuin vasta lähtöhetkellä . Edeltävään olympiavolkkariin verrattuna tuo kulkine on joka tapauksessa luksusta tulvillaan ja ensimmäisten 600 kilometrin perusteella todellakin hintansa arvoinen .Mimmi kirjoitti: Ostakaa femma, siihen pystyy kytkemään esim. GSM modeemin eberin ohjaukseen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kojelaudan viiva-nappula [-]
Mutta olisiko haaveilemani Eberin manuaali-pysäyttäminen mahdollista esittämälläni ohjauksella?
Re: Kojelaudan viiva-nappula [-]
Eli viivanapilta väyläkäskyohjaus tarvittavalle releelle (joka ohjaisi lisävarustetta), joka kytkee virran releelle, joka katkaisee virran Eberiltä.Mimmi kirjoitti:Ei. Kaikki ohjaukset ovat väyläkäskyjä.
Mikä siinä olisi ongelma?
Re: Kojelaudan viiva-nappula [-]
Eli ajattelemani kytkentä olisi ilmeisemminkin ok? Sulkeutuva (kytkeytyvä) rele ohjaamaan aukeavaa (irti kytkevää) relettä. En tiedä onko oikeat termit, olen RI.
Entä Eberin toiminta? Tuleeko vikakoodeja, jos vien manuaalisesti Eberiltä virrat, kun väylässä on Eberille lämmityspyyntö olemassa?
Entä Eberin toiminta? Tuleeko vikakoodeja, jos vien manuaalisesti Eberiltä virrat, kun väylässä on Eberille lämmityspyyntö olemassa?