Eilen hajosi ohjauslukko "lopullisesti".
Saatoi olla se viimekesäinen episodi Särkänniemen parkkipaikalla alkusoittoa tälle tapahtumalle.
Kirjoitinkin siitä tälle palstalle.
Kesällä homma hoitui vikakoodin poistamisella, muttei enää.
Nyt vika on pysyvä. Ohjaus- ja virtalukko lukittuna.
Kiitos Saabin, vaihtoon menee sekä ohjauslukko (SCL) että ohjausakselin kannatinyksikkö (CIM). Näin raha ja tavara(t) vaihtaa kivasti omistajaa.
Oma auto on ollut minulla 25 vuotta ja tämä oli ensimmäinen kerta, kun auto jätti kerta kaikkiaan tielle. Muutamia kertoja aikaisemmilla autoilla ollut tosi lähellä, mutta ei kuitenkaan.
Onneksi tämä tapaus sattui ns. omaan pihaan. Ei tullut sen kummempaa saikkarointia.
Viikonloppuna käytiin Kuhmossa, sinne kun olisi temput tehnyt niin.....olisin työntänyt sen rajan yli Naapurin puolelle.
Ensin ajattelin irroittaa ohjausakselin lukon ja katsoa "mitä se on syönyt".
Tulin kuitenkin siihen tulokseen, ettei se taida kannattaa. Vaikka sen toimimaan saisikin, jota epäilen, niin ei siihen voisi kuitenkaan luottaa enää.
Voi V...TU!!! Menihän siinä kokonaista 2,5 vuotta ja 35 tkm tämän auton kanssa ilman varsinaisia vikoja. Siinä mielessä ei niin paha, mutta paljonko se tässä vaiheessa lohduttaa.
Saab jätti "välille"
Saab jätti "välille"
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Saab jätti "välille"
Mikä vika näihin sitten tuli, jos kerran noi kaikki menee vaihtoon?? Tarkoitatko tuolla ohjausakselin kannatinyksiköllä tuota koko rattiakselia? Ostin joskus tollasen koko paketin virtalukolla ja hintaa tais olla jotain 1500 euroo.
#3655
Re: Saab jätti "välille"
CIM:n sisäinen vika.
Virtalukko (ISM) ja ohjauslukko (SCL) pysyy lukittuna.
Kun CIM menee vaihtoon, niin myös SCL menee vaihtoon.
Näin minun autoni kohdalla.
Eihän tuossa ole tuon kummallisempaa. Eikä ihan kaikki sentään mene vaihtoon, ainakaan tässä tapauksessa. Tulevaisuudesta ei sitten tiedä mikä ja milloin.
Voi olla ettei ole minun ongelma, sen verran kiivaasti tulee nettiautoa selailtua.
GM-Saabin pisteet tipahti kertaheitolla, kun teki minusta eilen jalkamiehen.
Virtalukko (ISM) ja ohjauslukko (SCL) pysyy lukittuna.
Kun CIM menee vaihtoon, niin myös SCL menee vaihtoon.
Näin minun autoni kohdalla.
Eihän tuossa ole tuon kummallisempaa. Eikä ihan kaikki sentään mene vaihtoon, ainakaan tässä tapauksessa. Tulevaisuudesta ei sitten tiedä mikä ja milloin.
Voi olla ettei ole minun ongelma, sen verran kiivaasti tulee nettiautoa selailtua.
GM-Saabin pisteet tipahti kertaheitolla, kun teki minusta eilen jalkamiehen.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Saab jätti "välille"
Hei
Oma juonitteli samalla tavalla. Ongelma löytyi virtalukon pohjasta lähtevän johtonipun seuraavasta liittimestä, joka n. 10 cm. konetilan suuntaan.
Saab oli kotipihalla mykkä ja ohjauslukko jumissa. Liitintä ja johtoja "runkatessa" saapas heräsi tulille.
Aikaa meni n. tunti ja pari keskaria. Käytin johdot irti, kiristelin paikat ja suhaus kontaktispreytä.
Älä pura koko keskikonsolia kuten minä tein vaan liittimeen pääsee käsiksi konsolin kuskin puolen jalkatilan kautta. (konsolin sivulevy lähtee irti taaksepäin vetämällä)
Neuvon sain autosähköhommia tehneeltä appiukolta.
Käytä lopuksi akun miinusjohto irti n. 10 min. Kuulemma jotenkin resetoi kompuutterin.
Nyt pelaa kuin enkeli.
Oma juonitteli samalla tavalla. Ongelma löytyi virtalukon pohjasta lähtevän johtonipun seuraavasta liittimestä, joka n. 10 cm. konetilan suuntaan.
Saab oli kotipihalla mykkä ja ohjauslukko jumissa. Liitintä ja johtoja "runkatessa" saapas heräsi tulille.
Aikaa meni n. tunti ja pari keskaria. Käytin johdot irti, kiristelin paikat ja suhaus kontaktispreytä.
Älä pura koko keskikonsolia kuten minä tein vaan liittimeen pääsee käsiksi konsolin kuskin puolen jalkatilan kautta. (konsolin sivulevy lähtee irti taaksepäin vetämällä)
Neuvon sain autosähköhommia tehneeltä appiukolta.
Käytä lopuksi akun miinusjohto irti n. 10 min. Kuulemma jotenkin resetoi kompuutterin.
Nyt pelaa kuin enkeli.
Re: Saab jätti "välille"
Ja taas mennään.........
Alkujärkytyksestä toipuminen vei hetken, mutta nyt ollaan taas palattu normaali päiväjärjestykseen.
Alkujärkytyksestä toipuminen vei hetken, mutta nyt ollaan taas palattu normaali päiväjärjestykseen.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Saab jätti "välille"
Mitä temppuja jouduit tekemään että sait auton takaisin tulille ?
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR