9-3SS oven-nitinät

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
mikkoma
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:03
Paikkakunta: Vaasa

9-3SS oven-nitinät

Viesti Kirjoittaja mikkoma »

Ei saatu pohjanmaalla autoni kuljettajan puolen oven nitinöitä kuntoon.
Mutta foorumissa nimimerkki Kaasari oli löytänyt hyvän osoitteen miten tämän ongelman saa kuntoon,oli joku Dave Petherickin? työohje tästä hommasta. Itse tein autooni viikonloppuna ohjeen mukaan ja kitinät hävisi
saman tien.Autoni on Saab9-3SS Aero vm.03.


nim.mikkoma
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

mitäköhän mahdoit tehdä/kuului näihin toimenpiteisiin :?:
Jos auttas samat tonnisen oviin.....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
mikkoma
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:03
Paikkakunta: Vaasa

Oven nitinät

Viesti Kirjoittaja mikkoma »

Katso foorumista 9-3SS keskustelupalsta ja sieltä Sport sedanin ylimääräiset äänet,siellä on nimimerkki.Saabanan "kaasari" sieltä löytyy
nettiosoite josta läytää toimenpiteet mm. ovea varten.
terv.mikkoma
SportSedan
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3SS oven-nitinät

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

mikkoma kirjoitti:Itse tein autooni viikonloppuna ohjeen mukaan ja kitinät hävisi
saman tien.
nim.mikkoma
Minulla kitinät tulivat takaisin, maahantuojan korjaus ei näemmä ole kovin tehokas. Oliko oviverhoilun irroituksessa jotain joka olisi hyvä tietää jos alkaa tuon ohjeen mukaiseen hommaan :?:
mikkoma
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:03
Paikkakunta: Vaasa

Oven kitinät

Viesti Kirjoittaja mikkoma »

Itse kävin Saabin huollosta hakemassa ohjeen oviverhoilun irrottamiseksi.
Ei ollut mitenkään erikoinen homma, ovenkahvan päällimäisen osan irrottamisen jälkeen kaksi ruuvia auki,ohjeessa sanottiin että pitää olla erikoistyökalu millä verhoilun avaa, itse käytin pientä "sorkkaraudan"tapaista työkalua jolla alhaalta kampesin verhoilun
auki,tottakai varovainen pitää olla ettei tee jälkiä verhoiluun.Mitään sahköjohtimia ei kannata irroitella koska työn voi tehdä vaikka johtimet ovat paikalla. ps.kannattaa tehdä kaikki mitä siinä netti ohjeessa sanotaan
oven kitinöiden ehkäisemiseksi.
terv.Mikkoma
SportSedan
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
Paikkakunta: Espoo

Re: Oven kitinät

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

mikkoma kirjoitti:Ei ollut mitenkään erikoinen homma, ovenkahvan päällimäisen osan irrottamisen jälkeen kaksi ruuvia auki,ohjeessa sanottiin että pitää olla erikoistyökalu millä verhoilun avaa, itse käytin pientä "sorkkaraudan"tapaista työkalua jolla alhaalta kampesin verhoilun
auki,tottakai varovainen pitää olla ettei tee jälkiä verhoiluun.Mitään sahköjohtimia ei kannata irroitella koska työn voi tehdä vaikka johtimet ovat paikalla. ps.kannattaa tehdä kaikki mitä siinä netti ohjeessa sanotaan
oven kitinöiden ehkäisemiseksi.
terv.Mikkoma
Homma on tehty, aikaa paloi 1,5 tuntia ja kitinät ja surinat hävis samantein :lol:
Irroitin nuo sähköjohtimien liittimet, homma meni jotenkin sujuvammin kun ei tarvinnut kannatella ovipanelia.
Suosittelen tätä muillekin jos hermo menee oven kitinöistä,
maahantuojaa voisi varmaan informoida aiheesta :?:

http://www.geocities.com/astrodave245/s ... z_fix.html
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oven kitinät

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

SportSedan kirjoitti:Homma on tehty, aikaa paloi 1,5 tuntia ja kitinät ja surinat hävis samantein :lol:
Irroitin nuo sähköjohtimien liittimet, homma meni jotenkin sujuvammin kun ei tarvinnut kannatella ovipanelia.
Suosittelen tätä muillekin jos hermo menee oven kitinöistä,
maahantuojaa voisi varmaan informoida aiheesta :?:

http://www.geocities.com/astrodave245/s ... z_fix.html
Toivottavasti tuon mulle tulevan 9-3 SS:n ovet ei ala kitisemään ainakaan ensteks alkuun :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin