1.9 tdi (110kw) turbon korjaamisesta
1.9 tdi (110kw) turbon korjaamisesta
Moi,
Koinpa kuukausi sitten kauhun hetkiä kun normaalissa kiihdytyksessä rupes Saabini pukkaamaan (formula 1:ssäkin kateutta aiheuttavaa) pakokaasupilveä.
Onneksi ei mitään mennyt rikki vaan diagnoosiksi osottautui turbon sisällä pyörivän osan/akselin/laakerin väljyys. Turbo piti uusia ja ajattelin että olisin tarjonnut (pientä korvausta vastaan, olihan uusi jumalattoman kallis) tätä kyseistä turboa paikkakunnan turbokorjaajille, mutta hepä kehottivat laittamaan sen verkon painoksi...
Väljyyttä ei sormituntuman mukaan ole kuin korkeintain 1mm:ä (tuskin sitäkään), mutta sanoivat ettei he saa mennä sinne sorkkimaan, eikä sikäli tohtisi sitä kenellekään hyvällä omatunnolla jälkeenpäin myydä.
Tietääkö kukaan pitääkö tuo väite paikkansa eli tälläisia kyseisiä turboja ei saa korjata vai oliko kyseessä ylivarovainen korjaaja?
Merkinnät turbon kyljessä ovat: FFP Garrett M642*09C (*= epämääräinen kirjain/numero, mahd. 3,8tai9) Kuvan turbosta lisäisin, jos osaisin...
T ja kiitos:Saab 9-3 SS 1.9tdi (110kw) -05
Koinpa kuukausi sitten kauhun hetkiä kun normaalissa kiihdytyksessä rupes Saabini pukkaamaan (formula 1:ssäkin kateutta aiheuttavaa) pakokaasupilveä.
Onneksi ei mitään mennyt rikki vaan diagnoosiksi osottautui turbon sisällä pyörivän osan/akselin/laakerin väljyys. Turbo piti uusia ja ajattelin että olisin tarjonnut (pientä korvausta vastaan, olihan uusi jumalattoman kallis) tätä kyseistä turboa paikkakunnan turbokorjaajille, mutta hepä kehottivat laittamaan sen verkon painoksi...
Väljyyttä ei sormituntuman mukaan ole kuin korkeintain 1mm:ä (tuskin sitäkään), mutta sanoivat ettei he saa mennä sinne sorkkimaan, eikä sikäli tohtisi sitä kenellekään hyvällä omatunnolla jälkeenpäin myydä.
Tietääkö kukaan pitääkö tuo väite paikkansa eli tälläisia kyseisiä turboja ei saa korjata vai oliko kyseessä ylivarovainen korjaaja?
Merkinnät turbon kyljessä ovat: FFP Garrett M642*09C (*= epämääräinen kirjain/numero, mahd. 3,8tai9) Kuvan turbosta lisäisin, jos osaisin...
T ja kiitos:Saab 9-3 SS 1.9tdi (110kw) -05
Re: 1.9 tdi (110kw) turbon korjaamisesta
Liekkö sama kuin klonkswagenien kanssa merkkiliikkeellä, eivät suostu eikä suosittele korjaamaan alkuperäistä hyrrää.
Ainakin tämä pulju korjaa kohtuuhintaan Suomessa: http://www.fin-turbo.fi/
Ainakin tämä pulju korjaa kohtuuhintaan Suomessa: http://www.fin-turbo.fi/
Corvette C5
Re: 1.9 tdi (110kw) turbon korjaamisesta
pitääpä ottaa tuonne yhteyttä. Kävin itse kyselemässä Oulun turbokorjaajilta...
Re: 1.9 tdi (110kw) turbon korjaamisesta
eli kyseessä on Garretin VNT teknologian turbo, mallimerkkiä GT1749MV ja asian laita on ettei sitä saa korjata. Eikä sitä kannata rikkoakaan, ainakaan suomessa. Hinta on täkäläisillä markkinoilla aivan huima....
Re: 1.9 tdi (110kw) turbon korjaamisesta
Speedparts tarjoaa tämmöstä autoosi: 9-3 1,9TiD 05- Z19DTH G/A T18.
Tuon hintaluokka on about 6300 kruunua eli noin 650€.
Tuon hintaluokka on about 6300 kruunua eli noin 650€.
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
#3086
Re: 1.9 tdi (110kw) turbon korjaamisesta
Omassa nokivasarassa on saman puljun gt1749vb, samaten VNT-siivillä ja Fin-turbon korjaama. Hyvin toiminut jo 20tkm ajan.
Corvette C5
Re: 1.9 tdi (110kw) turbon korjaamisesta
Mielenkiintoista, soiteltiin tänään ja sanoivat ettei tälle minun turbolle voi mitään tehdä.
No, uusi tuli hankittua Saab-Analta Trollhättanista, joten ei muuta kun verkkoa ja venettä hankkimaan, niin saa tuon vanhan turbon hyötykäyttöön .
No, uusi tuli hankittua Saab-Analta Trollhättanista, joten ei muuta kun verkkoa ja venettä hankkimaan, niin saa tuon vanhan turbon hyötykäyttöön .
Re: 1.9 tdi (110kw) turbon korjaamisesta
Tosiaan mielenkiintoista.Japso kirjoitti:Omassa nokivasarassa on saman puljun gt1749vb, samaten VNT-siivillä ja Fin-turbon korjaama. Hyvin toiminut jo 20tkm ajan.
http://www.fin-turbo.fiFIN-Turbo Oy kirjoitti: Toimimme tärkeimpien turbomerkkien maahantuojan ja valmistajien valtuutettuna myynti- ja huoltopisteenä, ainoana Kuopion ja pohjois-savon alueella. Huollamme kaikki turbomerkit. *Garrett VNT-Ahtimia emme huolla valmistajan vaatimuksen mukaan, suosittelemme aina uutta VNT-Ahdinta.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: 1.9 tdi (110kw) turbon korjaamisesta
En tiedä, onko reilussa vuodessa muuttunut käytäntö, mutta korjattu ahti on itelläni käytössä ja Fin-Turbon peruja myyjän mukaan. Hyrrän vaihdoin itse ja uudet kamat siellä oli ympätty vanhaan ahtimeen.hz81 kirjoitti:Tosiaan mielenkiintoista.Japso kirjoitti:Omassa nokivasarassa on saman puljun gt1749vb, samaten VNT-siivillä ja Fin-turbon korjaama. Hyvin toiminut jo 20tkm ajan.
http://www.fin-turbo.fiFIN-Turbo Oy kirjoitti: Toimimme tärkeimpien turbomerkkien maahantuojan ja valmistajien valtuutettuna myynti- ja huoltopisteenä, ainoana Kuopion ja pohjois-savon alueella. Huollamme kaikki turbomerkit. *Garrett VNT-Ahtimia emme huolla valmistajan vaatimuksen mukaan, suosittelemme aina uutta VNT-Ahdinta.
Corvette C5
Re: 1.9 tdi (110kw) turbon korjaamisesta
Voi tosiaan olla että heillä oli korjaussarjoja/varaosia vielä viime vuonna, mutta tämä Fin-Turbon sivu tiedotteesta on päivätty 4 Joulukuussa 2007.
http://www.fin-turbo.fi/index.php?tid=15
http://www.fin-turbo.fi/index.php?tid=15