Heipä hei!
Eilen tuli tehtyä päätös ryhtyä Saab-mieheksi ja pakautin itselleni otsikon mukaisen menopelin.
Tähän mennessä olen ollut kyllä tyytyväinen omistaja.
Mietin, että mikä mahtaa olla tuollaisen dieslin huolto-ohjelma, viimeisin huolto tehty 158tkm kohdalla ja nyt on mittarissa 187tkm, joten mietin millaista huoltoa on edessä ja mikä mahtaa yleisesti ottaen olla normaali huoltovauhti näissä vehkeissä?
Uuden 9-3 TiD 2.2 Vectorin omistaja ilmoittautuu
Re: Uuden 9-3 TiD 2.2 Vectorin omistaja ilmoittautuu
Okei, tämäpä selvä.
Nyt pesin siitepölyt pois autosta ja ajoin sen paikalleen pihalle, niin eikös se alkucheck sitten kussut jostain syystä.
Moottorivalo virhevalo jää alussa palamaan, mutta ei tosin enää käydessä pala. Joka tapauksessa huolestuin heti, koska en tiedä onko tämä miten normaalia pesun jälkeen näissä autoissa vai mitä ihmettä.
Annan ehkä kuivua nyt loppuun jos vaikka olisi kostettua päässyt johonkin.
Nyt pesin siitepölyt pois autosta ja ajoin sen paikalleen pihalle, niin eikös se alkucheck sitten kussut jostain syystä.
Moottorivalo virhevalo jää alussa palamaan, mutta ei tosin enää käydessä pala. Joka tapauksessa huolestuin heti, koska en tiedä onko tämä miten normaalia pesun jälkeen näissä autoissa vai mitä ihmettä.
Annan ehkä kuivua nyt loppuun jos vaikka olisi kostettua päässyt johonkin.
Re: Uuden 9-3 TiD 2.2 Vectorin omistaja ilmoittautuu
Eikö se olekkaan 1v tai 30 000kmMimmi kirjoitti:Huoltoväli 30 000km/2 vuotta, ajankohdan määrää ensiksi eteen tuleva.
Huoltoja on 2 erilaista, välihuolto ja päähuolto, jotka tehdään vuorotellen.
Tämäkin kerrotaan huoltokirjassa.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Uuden 9-3 TiD 2.2 Vectorin omistaja ilmoittautuu
Eikös se oranssi moottorinkuva aina jää palamaan, jos ei konetta laita käymään. Näin ainakin meikäläisellä. Liekö vähän kuin öljynpainevalo ennenvanhaan. Itse en yleensä odottele Check Ok -tekstiä vaan starttaan testin aikana.Jarks kirjoitti:Okei, tämäpä selvä.
Nyt pesin siitepölyt pois autosta ja ajoin sen paikalleen pihalle, niin eikös se alkucheck sitten kussut jostain syystä.
Moottorivalo virhevalo jää alussa palamaan, mutta ei tosin enää käydessä pala. Joka tapauksessa huolestuin heti, koska en tiedä onko tämä miten normaalia pesun jälkeen näissä autoissa vai mitä ihmettä.
Annan ehkä kuivua nyt loppuun jos vaikka olisi kostettua päässyt johonkin.
9-3 SC 2.0T XWD A6 Vector -09
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Re: Uuden 9-3 TiD 2.2 Vectorin omistaja ilmoittautuu
Moottori- ja öljyvalo jäävät palamaan kunnes starttaa. Näin ainakin minulla, my06 tids.
Re: Uuden 9-3 TiD 2.2 Vectorin omistaja ilmoittautuu
Selkeästi tässä tulee sellainen fiilis, että itse on jatkuvasti tehnyt uusia havaintoja, joita uuden auton ja varsinkin uuden merkin kanssa tulee tehtyä.
Saas nähdä mitä huollossa paljastuu, kun ensi maanantaina sen vien. Myyjä (liikkeessä) tietenkin vakuutteli, että auto on hyvä, mutta jos sieltä jotain suurempaa selviää niin kyllähän ajattelin vedota myyjän antamaan takuuseen, toivotaan että auto on kunnossa.
Saas nähdä mitä huollossa paljastuu, kun ensi maanantaina sen vien. Myyjä (liikkeessä) tietenkin vakuutteli, että auto on hyvä, mutta jos sieltä jotain suurempaa selviää niin kyllähän ajattelin vedota myyjän antamaan takuuseen, toivotaan että auto on kunnossa.
Re: Uuden 9-3 TiD 2.2 Vectorin omistaja ilmoittautuu
itellä on kans 2.2tid vector -03. ostin 2vuotta sitten. ja sillä oli ajettu noin 250tkm ja voin sanoa et meinas usko loppua alussa. 4kk sisällä auto oli ainaski 2viikkoa korjaamolla, meni vaikka mitä rikki. mut onneksi auto kauppias makso kaiken paitsi turbon. se oli kallein remontti. mutta on toiminut mielttömän hyvin sen jälkeen nyt on saabilla puoteltu jo 340tkm ja vielä on paljo kilometriä edessä. haaveena ois laittaa aeron korisarja siihen syksyllä ja tummentaa lasit.