millä tonnarin aivastukseen ääntä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

millä tonnarin aivastukseen ääntä

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

Nyt tuli käsky keksiä, että millä se 2,3T -91 tonnari saadaan aivastelemaan äänekkäämmin.
luultavasti tästä on jo puheltu, mutta en löytänyt maallikolle sopivaa ohjeistusta.

en kaipaa mitään TEE SE ITSE ohjetta, vaan tiedon siitä mitä ostan ja asennutan, että saan k.o. efektin aikaan.
tietäisivät kylän bavariakuskit, kuka on mutkasta tulossa :lol:

autossa on se speedpartsin lastu ja ahdot säädetty hivenen yli kilon.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Kuva

Tommonen venttiili orkkis by pass venan tilalle.

taikka käytät omaa venttiiliä ja laitat siihen tommosen filtterin tai voi se olla vaikka ilman sitä...

Kuva
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Moponfiltteri ei taida toimia, koska autossa on ilmamassamittari.
Menee seokset sekasi ja aiheuttaa käyntihäröjä.
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Eikös se ollut niin että jos näissä lankamittari koneissa ohjaa tuon bybassin hukkailman harakoille, eikä takaisin kiertoon kuten on suunniteltu niin käypi aina vaihto hetkellä rikkaalla ja saattaa tupsauttaa mustaa...Laita kunnos kartio filtteri sen alkuperäisen suodatinkotelon tilalle niin jopas kuuluu ujellus ja suhina! Ainakaan minulla ei ole kartio filsun asennuksen jälkeen, 1.5barin paineilla ajellessa olllut sitä ongelmaa ettei suhina ja ujellus kuuluisi riittävästi :wink:
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Turbo900 kirjoitti:Moponfiltteri ei taida toimia, koska autossa on ilmamassamittari.
Menee seokset sekasi ja aiheuttaa käyntihäröjä.
Peijjooni vieköön! Ehit ensin sanoa saman asian mitä minä kirjotin puoli päivää :lol: :wink:
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Kirjoitinkin jo toiseen threadiin samasta asiasta, mutta laitetaan nyt tähänkin..ruuvasin Paten dumpin kiinni hiljattain omaan tonttuuni ja hyvin on pelannut IMM:n kanssa. Pitää vaan säädön tarpeeksi kireällä, ettei venttiili aukea normaaliajossa vaihteenvaihdon yhteydessä.
Foxbody turbo
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

to4 kirjoitti:Kirjoitinkin jo toiseen threadiin samasta asiasta, mutta laitetaan nyt tähänkin..ruuvasin Paten dumpin kiinni hiljattain omaan tonttuuni ja hyvin on pelannut IMM:n kanssa. Pitää vaan säädön tarpeeksi kireällä, ettei venttiili aukea normaaliajossa vaihteenvaihdon yhteydessä.
Kuulostaa mielenkiintoiselta! Miksi siirryit dumppiin, eikö bybassin kalvot kestäneet? :D
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Hyvin pelaa dumppi LH2.2:sen kanssa. Vaikkei minulta kysyttykään niin dumpista menee paljon enempi ilmaa läpi kuin by-passista.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Kuten Kimmo sen jo kertoikin, virtausmäärä on ihan eri luokkaa. By-passin putken halkaisija on muistaakseni 22mm ja Paten dumpissa yli 40mm.
Foxbody turbo
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

katkeaakos polttoaineen syöttö kun löysää kaasun kokonaan ?

Vai sytytys ?
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Aii siis katkeaako polttoaineen syöttö tai sytkä dumpin tai bybassin kans vai mitä tarkotat? Eihän ne kummatkaan mihinkään katkea...
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Meinaan kun joissain autoissa polttoaineensyöttö katkeaa kun löysää kaasun esim moottorijarrutuksessa ja näin ollen kun vaihdat vaihdetta, niin ei tuu polttista ja ei tussauta mustaa kun ei saa keittoa sinä aikana kun dumppi puhaltaa ulos.... Saabissa millälailla, ei oo perehtyny :D
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

en ole itekkään sen kummemmin perehtynyt miten saabissa tekee, katkaiseeko polttoaineen syötön moottori jarrutuksessa, mutta ei se ainakaan normaalissa vaihteen vaihdossa voi syöttöä tai sytkää katkaise. Silloinhan se sammuis.
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

to4 kirjoitti:Kuten Kimmo sen jo kertoikin, virtausmäärä on ihan eri luokkaa. By-passin putken halkaisija on muistaakseni 22mm ja Paten dumpissa yli 40mm.
Voihan sitä laittaa 2kpl bybassejakin! Semmosta olen itse suunnitellut että jos tuo vakio dumppi ei enää kooltaan riitä niin laitan niitä kaksi. Noissa kun ei vaan nuo kalvot oikein kestä :roll:
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

jarska kirjoitti:
to4 kirjoitti:Kuten Kimmo sen jo kertoikin, virtausmäärä on ihan eri luokkaa. By-passin putken halkaisija on muistaakseni 22mm ja Paten dumpissa yli 40mm.
Voihan sitä laittaa 2kpl bybassejakin! Semmosta olen itse suunnitellut että jos tuo vakio dumppi ei enää kooltaan riitä niin laitan niitä kaksi. Noissa kun ei vaan nuo kalvot oikein kestä :roll:
Mutta kahdella by-passilla saat kasaan vasta vähän päälle puolet dumpin pinta-alasta :wink: .
Foxbody turbo
Vastaa Viestiin