Uusi turbo satkuun

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Uusi turbo satkuun

Viesti Kirjoittaja Make »

Jos alkaisi tässä pikkuhiljaa laittaan tuonne pellin alle jotain uutta. Puhallin tuli ensimmäisenä mieleen.. samaan aikaan tottakai tonnarin cooleri. Eli puhutaan 8-tappisesta turbosta. Ehdotuksia.
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

sama juttu mielessä. ehdotuksia vaan kehiin. itseltä ei oikein toi karttojen luku suju. :?
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Miten joku seuraavista:

PRO-TURBON sivuilta otettu..

holset H1E/D
hyvin muunneltavissa oleva viritysahdin
kompressori Ø 50-60 mm
turbiini Ø 55-65 mm


tai

Garret
TO3/4
kompressorit 48-59 mm
pako A/R 63
sisältää hukkaportin
suosituin viritysmalli
kunnostetuista tai uusista osista koottuna

tai
Garret
TO4 turboahdin virityskäyttöön
kompressori 59 mm
turbiini 65 mm
myös muilla mitoilla moottorikohtaisesti
vaatii erillisen hukkaportin
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Niinpä.. mulla alkaa kanssa käydä tuo turbiinipuoli ahtaaksi, kompura(trim60super) riittäisi vielä toistaiseksi.

No, katsellaan, mitä halvalla löytyy ja valitaan niistä paras vaihtoehto..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Jos helpolla haluaa päästä, eli turbo alkuperäiseen sarjaan, niin Schwitzer S2B Garretin pakopesän kopiolla on isojen poikien mukaan pätevä ahdin. Osiltaan huomattavasti vanhoja T-sarjan Garretteja parempi. Samoin tuo aikaisemmin mainittu H1E/D on hyväksi haukuttu, sopivuudesta originelliin pakosarjaan en ole varma.

Tosin samalla se sarjakin kannattaa laittaa uusiksi, eipähän jää tulevaisuudessa sieltä ahdistamaan ja turbo-valikoima lisääntyy melkoisesti:).

Omaan tonttuun on näillä näkymin tulossa Schwitzerin S200 Proturbon tekemällä Garretin pakopesäkopiolla 54/55 siivin.
Foxbody turbo
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Vakioahdin riittää aluksi aivan hyvin, vieläpä jos 8tappisesta puhutaan se menee laihalle yläkierroksilla ~200hp tehoilla. Pelkkä paineennosto siis tietyin varauksin antaa sellaiset ~200 kaakkia. Jos tästä halutaan ylöspäin järkevämpää olisi esim. tehdä megasquirt t8, tai asentaa 16v hilut (vakioruiskulla, mieluiten lucas, tai megasquirtilla.)

Jos autossasi ei ole välijäähdytintä, järkevintä on ensin hankkia sellainen ja asentaa se, sitten nostaa paineet. Uutta mutkaa kannattaa harkita vasta megasquirtin asennuksen jälkeen :).

ps. vakioahdin ahtaa vielä 1 bar suhtkoht ongelmitta :D
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Vastaa Viestiin