Lastu 9000:een

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Lastu 9000:een

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mo!
Apua kaipaan minä!
Olen mietiskellyt virilastun laittamista jonkun aikaa mutta en saa päätettyä minkä laittas. :roll: vaihtoehtoina ois yllättäen Speedpartsilta steg 3 tai 4?Helpoin paikka tilata. 8) Joten kysymykseni kuuluukin että onko jollakin kokemusta 9000 2.3T 200hv -96 virittämisestä noilla lastuilla? Mites esim tuo steg4 kestäminen?Tuo kuiteskin sen 109hv ja 168nm lisää tehoa.Alkaako autosta osat paukkua? Tuleehan siihen jonku verran vaihto tavaraa mukaan.Ja kysynkin että mitä se tuo mapsensor ja spridare oikee meinaa tossa steg4 paketissa? 8O (utopiaa)
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Lastu 9000:een

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Milli kirjoitti:Tuleehan siihen jonku verran vaihto tavaraa mukaan.Ja kysynkin että mitä se tuo mapsensor ja spridare oikee meinaa tossa steg4 paketissa? 8O (utopiaa)
Kokemusta ei tonnarin virityksestä ole mutta osista

MAP (mainfold absolut pressure) = imusarjan paineanturi
Spridare = injector = suutin
#1730
500whp.net member
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Lastu 9000:een

Viesti Kirjoittaja Eski »

Milli kirjoitti:Mo!
Apua kaipaan minä!
Olen mietiskellyt virilastun laittamista jonkun aikaa mutta en saa päätettyä minkä laittas. :roll: vaihtoehtoina ois yllättäen Speedpartsilta steg 3 tai 4?Helpoin paikka tilata.
Juu ei ole kokemusta tonnarin virittämisestä, mutta SP:n toimitukset ovat nykyään sellaisessa jamassa, että firma muuttanee nimensä lähiaikoina Slowpartsiksi. Itse tilasin boksin toukokuun puolivälin tienoilla ja edelleen odotellaan... No toivottavasti ryhdistäytyvät kesälomien jälkeen.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Joo, samassa samassa olen minäkin :( Eipä ole tavaraa tullut SP:ltä ja Maptunin softa odottaa kiltisti auton takakontissa :evil:

Kävin vielä Pro-Carilla heinäkuun puolen välin paikkeilla juttelemassa Rikun kanssa, että mikä mättää SP:n toimituksissa. En olisi varmaan muuten käynytkään Jyväskylässä, mutta kaverin moottoripyörä piiputti Jkylään ja se piti käydä korjaamassa ja noutamassa pois. Samalla piipahdin sitten Pro-Carilla katsomassa "mestaa" :D
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Katselin tässä mitä lastut maksavat ruotsin puolella omaan tonnariin ja yllätys oli melkoinen kun huomasin että esim. ruotsin speed partsilla (http://www.speedparts.se) stage1 paketti johon muistaakseni kuului lastu ja putkisto maksaa alle 250euroa...Suomessa vastaava paketti maksaa esim. tmuukkosella yli 600e! Onko kukaan tilaannut osia ruotsin puolelta? Miten pitkät toimitusajat?
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Speedpartsilla ainaki kusee hommat tällä hetkellä.Oon ite ollu nyt yhteyksis tohon Maptuniin ja saanu ainaski sähköpostin välityksellä yhteyden sinne.Ja oon saanut vastaukset jokaiseen lähettämääni viestiin seuraavana päivänä.(Positiivinen yllätys)Tilausta en oo viel tehny mut kohta on sekin ajan kohtanen... Sitten tietää Maptunin toimitus ajat.
Eihän nuo nyt kovin kalliita kyllä oo.. Ite oon tilaamas pelkkää lastua en koko pakettia koska omistan jo muut hörtteet.Pelkälle lastulle jää hintaa mitä oon tilaamas ni noin 4000mk... :oops:
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

jarska kirjoitti:Katselin tässä mitä lastut maksavat ruotsin puolella omaan tonnariin ja yllätys oli melkoinen kun huomasin että esim. ruotsin speed partsilla (http://www.speedparts.se) stage1 paketti johon muistaakseni kuului lastu ja putkisto maksaa alle 250euroa...
Onko noin? En usko että tohon hintaa ainakaan putkea saa...
Viimeksi muokannut Vigge, To Elo 07, 2003 12:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1730
500whp.net member
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Joo tarkistin mitä sillä 250eurolla saa...Eli lastu, J/R suodatin ja vielä bensalle joku oma lastu (bränsle chip??) ja hinta tuolla "steg 1" satsilla 2150kruunua eli alle 240 euroa...Lähetin tuonne ruotsin speedpartsille eilen sähköpostia mutta eivät ole ainakaan vilelä vastanneet. Täällä lisää hinta esimerkkejä http://www.speedparts.se/prod/newupgrade/pub/index.html

Jos tuo linkki ei toimi niin menkää ensin etusivulle ja sieltä produkter ja sitten listalta uppgradering...
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

jarska kirjoitti:Joo tarkistin mitä sillä 250eurolla saa...Eli lastu, J/R suodatin ja vielä bensalle joku oma lastu (bränsle chip??) ja hinta tuolla "steg 1" satsilla 2150kruunua eli alle 240 euroa...Lähetin tuonne ruotsin speedpartsille eilen sähköpostia mutta eivät ole ainakaan vilelä vastanneet.
Joo näyttähän siellä olevan 88-89 DI/APC tonnarin steg1 tuohon hintaan. ProCarservice on SP:n jälleenmyyjä Suomessa, joten kysy sieltä hintaa. Esim. M98-99 9-3t:n steg1 on SP:llä 6600kr ja Procarilla tietääkseni noin 1000EUR.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

jarska kirjoitti:Lähetin tuonne ruotsin speedpartsille eilen sähköpostia mutta eivät ole ainakaan vilelä vastanneet.
Sitä mailia voit joutua odottamaan... ja jos vastaavat niin uskoisin että he käskevät ottamaan yhteyttä Suomen jälleenmyyjään.
#1730
500whp.net member
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Ei vieläkään mitään vastausta sieltä ruotsin "sh*t partsilta"!!! Soitin Pro Streetille ja kauppasivat super chippiä minulle. Myyjä ei muistanut tarkkaa hintaa mutta sanoi sen olevan aika tarkasti 600erkkiä ja aikoi mailata hinnan mulle. Onko kellään kokemusta/tietoa super chipistä, tekeekö sillä mitään ja alkaako kone nakuttamaan kun ahdot nousee? Eikö jollain teistä ollut nakuttanut speed partsin lastulla!?!
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

jarska kirjoitti:Ei vieläkään mitään vastausta sieltä ruotsin "sh*t partsilta"!!! Soitin Pro Streetille ja kauppasivat super chippiä minulle.
Itse en noihin super "shitteihin" koskisi. Olen kuullut enemmän pahaa kuin hyvää niistä. Pahimmassa tapauksessa lastua ei valmistajan toimesta ole koskaan edes kokeiltu autossa, eli säädöt kikkailtu enemmän tai vähemmän stetsonin menetelmällä...
jarska kirjoitti:Eikö jollain teistä ollut nakuttanut speed partsin lastulla!?!
Kysy vaan mitä se mun lastu ei tenyt :evil:
Mulla nakutti dynossa somoin potkuhousulla. Tämä siis dynossa en tiedä miten käyttäytyy normaali ajossa, ilmeneekö nakutusta vai ei. Yritin saada myös tähän vastausta SP:ltä mutta yllättäen sekin jäi heiltä kommentoimatta.

Suosittelen että käyt STCS:n palstalla lukemassa ihmisten kokemuksie eri lastuista juuri sinun autoosi.
#1730
500whp.net member
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Tänään mailasivat sieltä pro&streetiltä ja lastu jota myyvät minulle ei olekkaan superchippi kuten aijemmin sanoin vaan se on joku ruotsalainen m-n merkkinen lastu? hinta mukavat 650eeroa :? Mikähän tuo m-n oikein on...?
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

lastusta

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

m-aptu-n?? villi arvaus...
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

On "hieman" hinta eroja eri lastujen välillä 88 turbo tonnarissa. Tähän asti tekemäni tiedustelun perusteella kallein ei säädettävä lastu on ollut tmuukkosella hintaan 667eemeliä. Toisena lähes yhtä hintavana pro&street 650. Kuten jo kerroinkin, ruotsin puolella speedpartsilla chippi+J/R suodatin+bensa chippi 238 euroa! Viimeisin soitto pro carserviceen ja tiedustelu tuosta samasta speedparts stage1 sarjasta mikä ruotsissa maksoi 238e. Todella suurerena yllätyksenä pro carservicen Riku kertoi että hinta heillä on kyseiselle sarjalle 250euroa,siis käytännössä lähes sama hinta kuin ruotsissakin. Olin tosi yllättynyt tuosta hinnasta. Mikähän noissa pro&streetin ja muukkosen lastuissa maksaa noin paljon enemmän!!
Ainut ikävä muttei uusi asia on vain nuo pro carservicen toimitus ajat! Reilu kuukausi kuulemma menee:) Riku sanoi että on ollut "hiemän" ongelmia ruotsin toimituksissa mutta nyt tilanne on jo selvenemään päin...
Kysyin myös noista speedpartsin lastujen nakutus ongelmista ja nakutusta on kuulemma ilmennyt tehokkaampien mallien kuten airojen lastuilla muttei meikäläisen mummonsiirtimessä!
Hinta ero on niin kova speedpartsin eduksi että päätös kalllistuu väkiselläkin sen puolelle....
Vastaa Viestiin