T5 ja PLX laajakaista.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Piikkisika
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulu 12, 2013 17:21
Paikkakunta: Lappeenranta

T5 ja PLX laajakaista.

Viesti Kirjoittaja Piikkisika »

Morjensta vaan!

Äkkiseltään ei searchi löytänyt vastausta tähän, joten kysellään tyhmänä.

Sellanen kyssäri olis, että onko kellään kokemusta PLXsän laajakaista lambdan ja T5 moottorinohjauksen toiminnasta yhdessä. Eli ymmärtääkö T5 moottorinohjaus PLX purkin kapeakaistasignaalia vai täytyykö laittaa saabin orkkislambda kaveriksi?

Olli
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: T5 ja PLX laajakaista.

Viesti Kirjoittaja Haza »

Ainakin reilut 2v vanha plx toimii..
Ainoa ongelma sen kanssa on ollut näytön sekoilu pakkasella.

Lambdan lämmityksestä se sitten alkaa kiukutella jos ei tee softalle temppuja tai esim. jätä vanhaa anturia roikkumaan lämmitysjohtojen päähän.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Piikkisika
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulu 12, 2013 17:21
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: T5 ja PLX laajakaista.

Viesti Kirjoittaja Piikkisika »

Jeps, itsellä on bränikkä PLX mut toivottavasti pelaa. Kiitoksia!

Olli
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: T5 ja PLX laajakaista.

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

kolmatta vuotta plx käytössä.

joskus startatessa sekoaa niin ettei löydä anturia. *Uudelleen starttaus auttanut joka kerta.

Mulla laajakaista vaan lukee. Haaroitettu kylläkin eculle jolloin saa laajakaista tiedon loggaukseen.

Oma lambda eculle, jos olisi käytössä. Ajan siis pelkillä kartoilla.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
jull3
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 08:13

Re: T5 ja PLX laajakaista.

Viesti Kirjoittaja jull3 »

like_a_glove kirjoitti:kolmatta vuotta plx käytössä.

joskus startatessa sekoaa niin ettei löydä anturia. *Uudelleen starttaus auttanut joka kerta.

Mulla laajakaista vaan lukee. Haaroitettu kylläkin eculle jolloin saa laajakaista tiedon loggaukseen.

Oma lambda eculle, jos olisi käytössä. Ajan siis pelkillä kartoilla.
Offtopic, mutta kun kerran mainitsit niin miks pelkillä kartoilla? Oon joskus itekkin miettiny suiten äärellä asiaa mutta ei suoraa tullut mieleen mitä negatiivisia vaikutuksia sillä on jos päästää closed looppiin kevyemmässä ajossa. . jaksatko valaista aiheesta? Jääkö jotku adaptaatiot pois jos on lambda kokonaan pois pelistä jolloin ei o sitä "riskiä" et adaptaatiot sössis jotain ei toivottuun suuntaan vai. . ?
9-3 2.0T SE E85
vm -99 B204R
TTH
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: T5 ja PLX laajakaista.

Viesti Kirjoittaja TTH »

Suiten options ja sieltä lambdasäädön alta kaikki ruksit pois päältä, hyvä varsinkin kun säätää uudelle setille karttoja kohdilleen. Ei kait tuosta mitään haitaa ole, tosin lambda-anturin hyöty on juurikin siinä että se säätää seoksen kohdalleen closed loopissa, olosuhteiden muuttuessa ilman hapen määrä muuttuu ja lambda korjaa sen sitten kohdalleen hapen määrän mukaan.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: T5 ja PLX laajakaista.

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

jull3 kirjoitti:
like_a_glove kirjoitti:kolmatta vuotta plx käytössä.

joskus startatessa sekoaa niin ettei löydä anturia. *Uudelleen starttaus auttanut joka kerta.

Mulla laajakaista vaan lukee. Haaroitettu kylläkin eculle jolloin saa laajakaista tiedon loggaukseen.

Oma lambda eculle, jos olisi käytössä. Ajan siis pelkillä kartoilla.
Offtopic, mutta kun kerran mainitsit niin miks pelkillä kartoilla? Oon joskus itekkin miettiny suiten äärellä asiaa mutta ei suoraa tullut mieleen mitä negatiivisia vaikutuksia sillä on jos päästää closed looppiin kevyemmässä ajossa. . jaksatko valaista aiheesta? Jääkö jotku adaptaatiot pois jos on lambda kokonaan pois pelistä jolloin ei o sitä "riskiä" et adaptaatiot sössis jotain ei toivottuun suuntaan vai. . ?

kutakuinkin näin...

eli siis kerranikin kun on saatu kohdilleen ni ei kosketa vasta kun on pakko ja pidetään kaikki adaptaatiot ja muutokset minimissä.

Hieman on on eroa keväällä ja syksyllä verrattuna kesän "helteisiin", mutta ei mitään ajoa haittaavaa...menis vähän pienemmälläkin tavaralla mutta tossa kesä vehkeessä ei noi kulutus lukemat niin oo kiinnostanu (~7l/100km RE85 ja pelkkää maantietä.)

plus että eipä noita 1300cc suuttimia ton pienemmälle alhaalla saa niin aika sama mitä se lambda haluis sekoilla...

Kun on HYVÄ softaaja(en minä) niin sillä pääsee ihan tarpeeksi pitkälle.


käyttö pelissä lambda ihan normaalisti käytössä.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Vastaa Viestiin