Tämä kuuppa ei jätä ketään kylmäksi
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
Tämä kuuppa ei jätä ketään kylmäksi
Tämä saa nuoren sekä vahnan SAAB-henkilön puntin tutisemaan
http://slashdrive.tv/post/54033688177/y ... -rally-car
http://slashdrive.tv/post/54033688177/y ... -rally-car
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
-
- "Aero"
- Viestit: 391
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Tämä kuuppa ei jätä ketään kylmäksi
Tuosta muistui mieleeni:
noin 10v sitten löystyi netin syövereistä, jossain tropiikin saarella, retro-96. Jonkun itse tekemä, mutta ihan olis voinut olla tehtaan valmistama retromalli vrt 500, Mini. Muistaako kukaan nähneensä kyseisiä kuvia?
noin 10v sitten löystyi netin syövereistä, jossain tropiikin saarella, retro-96. Jonkun itse tekemä, mutta ihan olis voinut olla tehtaan valmistama retromalli vrt 500, Mini. Muistaako kukaan nähneensä kyseisiä kuvia?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: Tämä kuuppa ei jätä ketään kylmäksi
Jäin kylmäksi. :-C
Mielummin yksitoikkoinen turbo ku homeinen kuuppa.
Mielummin yksitoikkoinen turbo ku homeinen kuuppa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Tämä kuuppa ei jätä ketään kylmäksi
Jope kirjoitti:Jäin kylmäksi. :-C
Mielummin yksitoikkoinen turbo ku homeinen kuuppa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Tämä kuuppa ei jätä ketään kylmäksi
Ja kun moottorikin on jokin vajaatahtinen mopomoottori.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
Re: Tämä kuuppa ei jätä ketään kylmäksi
...pojat pojat - voin sanoa näin lähes 40 vuoden ajokokemuksella, että vaikka olen kaikki maailman turbot testannut/ajanut ja omistanut niin kunnon kuuppa on aina kunnon kuuppa ja AUTO jota luotettavampaa ajopeliä on vaikea autokaupasta nykyisinkään löytää
respectii pliis
respectii pliis
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
Re: Tämä kuuppa ei jätä ketään kylmäksi
Aahh, tuo kuupan porsimaton vapaakytkin, viaton v4-moottori ikuisine apulaitteineen ja kabiini ergonomisene ajoasentoineen. Miten voisi tosiaan olla tykkäämättä ja edes ilman omakohtaista kokemusta omaamatta olemaan kunnioittamatta. Kuuppa on kyllä luotettava, ja sillä ajaa ongelmitta ja mukavasti 300-400tkm.
Re: Tämä kuuppa ei jätä ketään kylmäksi
Onhan tuo varmasti kyseisenlaisista autoista pitäville "märkä päiväuni" mutta olihan topicin aihe, että tämä kyseinen kuuppa ei jätä ketään kylmäksi. Itse en kuupasta välitä. 99 on ensimmäinen klassikko-Saab, jollainen kelpaisi omaan talliini milloin vain. Mielellään vieläpä porrasperäinen "pikkuvilkku" eli pre-77!
Toki arvostan kyseisen kuupan omistajan autolleen tekemää työtä. Kuten myös muita, jotka autojaan jaksavat rakennella.
Toki arvostan kyseisen kuupan omistajan autolleen tekemää työtä. Kuten myös muita, jotka autojaan jaksavat rakennella.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
Re: Tämä kuuppa ei jätä ketään kylmäksi
Niin, kun on kokemusta sekä 96/95 ja 99/900 melkein kaikista vuosimalleista, voisin sanoa että 96 on valitettavasti jopa luotettavampi. Toki jotkut 99 ja 900-mallitkin ovat luotettavia ja kaikki jokatapauksessa luetettavampia/kestävämpiä kuin useimmat muut tuon aikakauden autot
96 on todellinen talviauto - valittiinhan se vielä viimeisenä vuotenaan 1980 vuoden talviautoksi (TM). 99:n mallit ovat erilaisia - vm. 1972 1,85 konella oli todella kylmä - ja vuoden 1977 5D Combi Coupe GLi Automaatti oli elämäni lämpimin 99/900 auto.
Kaikista :eista on monenlaisia kokemuksia ja tarinoita kerrottavaksi vaikka kirjaksi asti
96 on todellinen talviauto - valittiinhan se vielä viimeisenä vuotenaan 1980 vuoden talviautoksi (TM). 99:n mallit ovat erilaisia - vm. 1972 1,85 konella oli todella kylmä - ja vuoden 1977 5D Combi Coupe GLi Automaatti oli elämäni lämpimin 99/900 auto.
Kaikista :eista on monenlaisia kokemuksia ja tarinoita kerrottavaksi vaikka kirjaksi asti
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
Re: Tämä kuuppa ei jätä ketään kylmäksi
Kieltämättä tahtoisin tuommoisen. Meidänkin klubitarra ikkunassa! Ajassa 12.48 näkyy hyvin.
Sauli.M #1562
Re: Tämä kuuppa ei jätä ketään kylmäksi
Kivan näköinen auto, taisi olla -63, koska lentokonemerkki oli vielä konepellin päällä. Minulla on juuri -64 työn alla ja siinä ekaa kertaa tuo merkki oli "etusäleikössä". Kun tuota esitystä seurasi, niin se kyllä lisäsi entisestään tuota rakentamisintoa.
Muutenkin kyllä tämä kuuppa eri muodoissaan on edelleen omassa kategoriassani aivan huipulla. Nyt kun talliin on kertynyt näitä erimalleja, niin tuo kuuppa on jatkuvasti ajomieltymysten kärjessä.
Tuo 900 TurboS on tietysti upea peli, mutta kyllä ns. Yksinkertaisemmat autot ovat joten kiehtovampia itselle.
Muutenkin kyllä tämä kuuppa eri muodoissaan on edelleen omassa kategoriassani aivan huipulla. Nyt kun talliin on kertynyt näitä erimalleja, niin tuo kuuppa on jatkuvasti ajomieltymysten kärjessä.
Tuo 900 TurboS on tietysti upea peli, mutta kyllä ns. Yksinkertaisemmat autot ovat joten kiehtovampia itselle.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Turbo"
- Viestit: 242
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tämä kuuppa ei jätä ketään kylmäksi
Tämäkin on makuasia.
Oletteko koskaan ajaneet kuupalla missä on lukko ja OIKEASTI voimaa.
JOs ette ole ...olkaa ihan hiljaaaaaaa.
Itsellä oli joskus sellainen ahdettu kajakki siviili liikenteessä enne kuin tein autosta kilpurin.
Osa tekniikkaa Heikkilän Kallen Green beastissa nykyään..
Teho painosuhde kun on kohdallaan niin ajellessa hymyilyttää.
Kun tehopaino suhde on sopiva esim 1hv per 2 kg niin siinä ajo ergonomia unohtuu.
Hyvää uuttavuotta silti
Terv Jari
Oletteko koskaan ajaneet kuupalla missä on lukko ja OIKEASTI voimaa.
JOs ette ole ...olkaa ihan hiljaaaaaaa.
Itsellä oli joskus sellainen ahdettu kajakki siviili liikenteessä enne kuin tein autosta kilpurin.
Osa tekniikkaa Heikkilän Kallen Green beastissa nykyään..
Teho painosuhde kun on kohdallaan niin ajellessa hymyilyttää.
Kun tehopaino suhde on sopiva esim 1hv per 2 kg niin siinä ajo ergonomia unohtuu.
Hyvää uuttavuotta silti
Terv Jari
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Re: Tämä kuuppa ei jätä ketään kylmäksi
Kun on kunnolla vetoja, niin kyllä sen ajoergonomian olisi suotava olla silloin kokolailla kohdillaan. Mitenkä sitä oikeesti tehokasta laitetta ohjastaa, jos ratti on väärässä paikassa, polkimet huonosti ja kuski ei pysy penkissä? Painottuu vähän eri jutut, ku Staga1 laitteissa.Need more speed kirjoitti:Kun tehopaino suhde on sopiva esim 1hv per 2 kg niin siinä ajo ergonomia unohtuu.
jeeeeeee!
Re: Tämä kuuppa ei jätä ketään kylmäksi
Sitä vaan 200-300hv vehjettäkin rupeaa arvostamaan ihan eri tavalla, kun on ajo-ominaisuudet kohillaan .
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.