Ahtojen noston testausta

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ahtojen noston testausta

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

Viimeksi muokannut like_a_glove, To Tammi 22, 2015 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
ladis
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 19:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Ahtojen noston testausta

Viesti Kirjoittaja ladis »

Kiitos tästä.
Saab 9000 CD -97 2.0t Maptun Stage 3
Lada 1200L -88 1.7 TIC
esa
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 10:47

Re: Ahtojen noston testausta

Viesti Kirjoittaja esa »

Jottei asiat olisi liian yksinkertaisia hämmennetään vähän.
Ainakin 2,0 -97 lpt oli 240 asetelmalla ja 228 levyllä.
Tuo pienempi levy oli myös motonetin sarjassa.
ladis
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 19:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Ahtojen noston testausta

Viesti Kirjoittaja ladis »

Siis levyn vois vaihtaa 228->240 ihan suoraan vaihtamatta asetelmaa? Hyvin hämmensit kieltämättä :lol:
Saab 9000 CD -97 2.0t Maptun Stage 3
Lada 1200L -88 1.7 TIC
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Ahtojen noston testausta

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Nuo loppupään matalapainetonnarit(97-98) on valmiiksi "isolla" vauhtipyörällä,joten et tarvitse kuin haluamasi kytkinpaketin,eli vaikka nyt sen 240mm asetelman+levyn.
Oma oli vuosimallia-96 ja siinähän oli "pikkukykä" eli pieni vauhtis ja 215mm levy.

Ja tilasin aeron kytkimen eli 240setin,mut paikallinen varaosaliike tilautti kuitenkin viggenin eli 240mm asetelma mut 228mm levy..Mut se kesti stage3+ ihan nätisti et kyllä se 240mm setti aika hyvin kestää varmasti perus räppäilyä.

Se alavääntöhän se kytkimen tappaa,et järki päässä niiden "nyyttöneiden" kanssa niin laatikkoakaan ei tartte heti etsiä.

Aeroissa on ilmeisesti aina iso kykä valmiina,ja täyspaineisissa myös,joissain sit sitä viggeniä kans..mut tässä ilmeisesti puhuttiin matalapaine mallista..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
ladis
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 19:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Ahtojen noston testausta

Viesti Kirjoittaja ladis »

Matalapaine malliahan tuo oma on. Mutta kuitenkin -97 vuosimallilta(V-kirjain), joten sopii 240 setti suoraan. Se riittää tiedoksi tällä haavaa :D
Ja näytti olevan vielä T7 mankkuvenakin pellin alla onneksi 8)
Saab 9000 CD -97 2.0t Maptun Stage 3
Lada 1200L -88 1.7 TIC
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Ahtojen noston testausta

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Itellä on ollut 2kpl 1997 2.0t tonnareita ja kummatkin on ollut pienemmällä vauhtipyörällä. Toki ne on korvattu aeron osilla..
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Ahtojen noston testausta

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

okei..eli sekään ei ollut kovin varmaa tietoa,joku osasi kertoa joskus että 97-98 olisi aina valmiiksi isolla vauhtiksella viritysasteesta riippumatta..ilmeisesti ne -98 mallit varmaan jo on..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Ahtojen noston testausta

Viesti Kirjoittaja haffu »

Ahdetut B234:t taisivat kaikki olla 240mm asetelmalla ja isolla vauhtiksella. B204 osalta taisi vaihtua kesken mallivuotta 1997.

"Saab 9000 1994-1998 - 2.0 B204i & B204E Models from Engine number V0208944--"
http://www.neobrothers.co.uk/clutch-gen ... 370ee3fb87
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
ladis
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 19:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Ahtojen noston testausta

Viesti Kirjoittaja ladis »

Minulla on tälläinen moottorinumero V1013750. Eli kumpainen kytkin siellä nyt siis on?
Saab 9000 CD -97 2.0t Maptun Stage 3
Lada 1200L -88 1.7 TIC
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Ahtojen noston testausta

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Sekoitetaan vielä sen verran pakkaa että tuo oma B204 koneinen tonnari oli 9/1997 käyttöönotettu ja oli tosiaan pikkuvauhtiksella
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
ladis
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 19:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Ahtojen noston testausta

Viesti Kirjoittaja ladis »

Mulla on 2/97, joten pikkukykä siellä sit varmaan on. Tuskin sekotellu kytkimiä tehtaalla miten sattuu...
Saab 9000 CD -97 2.0t Maptun Stage 3
Lada 1200L -88 1.7 TIC
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Ahtojen noston testausta

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Veikkaisin samaa..
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Ahtojen noston testausta

Viesti Kirjoittaja haffu »

Eipä siis taida noista ottaa selvyyttä kuin fyysisesti mittaamalla. Itsekin hieman aiheutti päänvaivaa tuo kytkimen valinta aikanaan, mutta kun kävi ilmi että isompi vauhtipyörä löytyy näistä b234:sta, pistin toki ison kytkimen tilaukseen.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Vastaa Viestiin