mistä og 900 airflow

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

ilmanvastuskerroin ei kerro juuri mitään downforcesta. Luodin ilmanvastuskerroin on varmaan aika mitätön, muttei siinä mitään tolkuttomia downforceja ilmene. Ja formuloissakin kokoajan taistellaan suoranopeuden (pienen ilmanvastuskertoimen) ja downforcen ristiriidan kanssa.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Pointti olikin se, että kun kerran väitettiin, että sarjalla on vaikutusta 1. ilmanvastukseen ja 2. nosteen vähentämiseen, niin mittaukset ainakin vahvistavat sen, että ilmanvastukseen ko. sarja vaikuttaa. Yhtä todennäköistä pitäisi olla nosteenkin suhteen; molemmat väitteet kuitenkin tehtaan juttuja alunperin, ja esim. etupuskurin muotoa katsoen näyttää ainakin siltä, että muoto olisi edullisempi kuin vakiosatkun vastaavalla.

Mutta turha tästä mitään kummempaa väittelyä on rakentaa, laittaa Airflown kuka tykkää ja jättää laittamatta kuka ei.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

tuomas kirjoitti:Veikkaan kyllä että tuossa on sama plasebo-efekti minkä huomasin kun ajoin motocrossia kilpaa. Oli normi, että testipäivänä huomattiin että pyörä ei muka istu rataan hyvin. Varikolla sitten valitettiin mekaanikoille ja ne säätivät pyörän jousitusta pari pykälää. Kaveri meni takaisin radalle, ja näytti todella tyytyväiseltä tullessaan takaisin. Kävin sitten kysymässä mekaanikolta ihan huvikseni että mihin suuntaan sä niitä ruuveja väänsit. Yleinen vastaus oli että "kerran eteenpäin ja kerran taaksepäin" Tärkeintä oli saada kuski uskomaan että nyt sen pyörä on huippuiskussa.

Kyllähän sitä itselleen pystyy mitä tahansa valehtelemaan kun oikein kovasti yrittää. En kyllä pysty millään uskoa että tuollainen muovilärpäke on mitenkään merkityksellinen downforcea haettaessa. Miksei rataheput sitten aja airflown etuspoilereilla? Näyttäis olevan ihan vakioturbon spoilerit.

-tuomas-

Kyllä niistä spoilereista hyötyä on :!:

Kuva

http://www.rallygallery.com/show/autosp ... g_4505.jpg

näin käy kun ei ole spoilereita :wink:
Kuva

Ja tytöt tykkää spoilereista :D
Kuva

Kyllä spoilereita pitää olla :!:
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

johniemi kirjoitti:Mistähän muuten saisi niitä lokasuojan reunoja tuohon airflow-sarjaan? Mulla on kokonainen satsi mutta kaksi lokasuojan reunaa puuttuu.
Töks ylös.

-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
Vastaa Viestiin