Kysymys pakoputkituunauksesta...
Kysymys pakoputkituunauksesta...
Elikkä, rupee ketuttaan tuo 99:n ohkanen pakoputkenpää. Eli, vaikuttaako auton moottorin vastapaineisiin, jos vaihdan 99:n pakoputken loppuosan (eli takavaimentajasta lähtevän) Turbo-malliseen?
Tuo on kyllä melkoinen pakoputkituuning, mutta saispahan ainakin auton kokoon sopivamman pakoputken. Ja kuitenkin, kun olen pikkuhiljaa opetellut siihen, että ei tarvi esittää auton mitättömiä voimavaroja kaikille. Siis niitä kaikkia 100 hevosta...
EDIT: Onko pakoputkituunaus kunnon tuunausta??? Sopiiko Saabiin tehdä sitä???
Tuo on kyllä melkoinen pakoputkituuning, mutta saispahan ainakin auton kokoon sopivamman pakoputken. Ja kuitenkin, kun olen pikkuhiljaa opetellut siihen, että ei tarvi esittää auton mitättömiä voimavaroja kaikille. Siis niitä kaikkia 100 hevosta...
EDIT: Onko pakoputkituunaus kunnon tuunausta??? Sopiiko Saabiin tehdä sitä???
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
kyllä
Ei pieni muutos mitään tee, itsekkin laitoin loppuosan 2,5" putkesta kun ei muuta löytynyt iivariin sillä hetkellä
Kummasti on ohittelut hävinnyt
Johtuisiko putkenpäästä
Kyllä se on hyväksyttävää, kunhan et laita neljää 4" päätä
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Kummasti on ohittelut hävinnyt
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Kyllä se on hyväksyttävää, kunhan et laita neljää 4" päätä
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: kyllä
Kiva kuullasaabracing kirjoitti:Ei pieni muutos mitään tee, itsekkin laitoin loppuosan 2,5" putkesta kun ei muuta löytynyt iivariin sillä hetkellä![]()
Kummasti on ohittelut hävinnytJohtuisiko putkenpäästä
![]()
Kyllä se on hyväksyttävää, kunhan et laita neljää 4" päätä![]()
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Jees, turbon loppuosaa niin pysyy styling&tuning siistinä
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
http://office.vippet.net/files/44198_An ... a2_640.jpg On muuten allekirjoittaneen oma auto, niin ei tarvi tekijänoikeuksista kiistellä...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tuokaan ei ole aina paras vaihto ehto jos on uskoninen säätöpenkkiin.qaw kirjoitti:Makuasia sanoi koira kun...
Mulla on ollut sellainen tapana että paksuin kohta pakoputkea on kiinni ahtimessa / pakosarjassa. Jos siellä on mehupilli niin sitten saa olla takapuskurin allakin. Mitäpä sitä olemattomilla asioilla elvistelemään...
Niinpä, mutta ku se ei ole sielläkään mikää mehupilli, vaikka kyseessä nyt oli ihan tavallinen kaasari-99...qaw kirjoitti:Makuasia sanoi koira kun...
Mulla on ollut sellainen tapana että paksuin kohta pakoputkea on kiinni ahtimessa / pakosarjassa. Jos siellä on mehupilli niin sitten saa olla takapuskurin allakin. Mitäpä sitä olemattomilla asioilla elvistelemään...
EDIT: Ja lisäksi, en tiä olekko huomannu, mutta Saabissa pakoputket ohenee loppua kohti. Ja tätä kosmeettista haittaa tässä olin lähinnä korjailemassa...
Viimeksi muokannut dimebak, La Joulu 06, 2003 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
tuunaus?
Joo,mun mielestä noi putkien jatkot on ihan syvältä.Esimerkiksi että 4 sylinteriseen autoon laitetaan tuplaputket taakse ni, EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ!
Kuplassahan on vakiona 2"huilua",Itse olen omaan volkkariini vaihtanut viilauksen yhteydessä käärmeenpesän ja hideout:in joka on YHDELLÄ ulostulolla.Niin onko tämä sitten antituuninkia?Toivottavasti kukaan ei vedä herneitä nenukkiinsa kirjoitukseni takia,tää on vaan mun mielipide..
Kuplassahan on vakiona 2"huilua",Itse olen omaan volkkariini vaihtanut viilauksen yhteydessä käärmeenpesän ja hideout:in joka on YHDELLÄ ulostulolla.Niin onko tämä sitten antituuninkia?Toivottavasti kukaan ei vedä herneitä nenukkiinsa kirjoitukseni takia,tää on vaan mun mielipide..
Re: tuunaus?
Kuplassahan ne kaksi putkea on ihan sen takia, että on helpompaa työntää sitä kottikärryä.tomaatti kirjoitti:Joo,mun mielestä noi putkien jatkot on ihan syvältä.Esimerkiksi että 4 sylinteriseen autoon laitetaan tuplaputket taakse ni, EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ!
Kuplassahan on vakiona 2"huilua",Itse olen omaan volkkariini vaihtanut viilauksen yhteydessä käärmeenpesän ja hideout:in joka on YHDELLÄ ulostulolla.Niin onko tämä sitten antituuninkia?Toivottavasti kukaan ei vedä herneitä nenukkiinsa kirjoitukseni takia,tää on vaan mun mielipide..
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Re: tuunaus?
Tuolla tavalla saa Kuplaan siistin ulkoasun ja kunnon "möyhyt" äänet. Kaverilla oli kuplassa kans vastaava putkisto, äänet oli kunnon ääniä ja Kuplan peräpää tosi siisti.tomaatti kirjoitti:Joo,mun mielestä noi putkien jatkot on ihan syvältä.Esimerkiksi että 4 sylinteriseen autoon laitetaan tuplaputket taakse ni, EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ!
Kuplassahan on vakiona 2"huilua",Itse olen omaan volkkariini vaihtanut viilauksen yhteydessä käärmeenpesän ja hideout:in joka on YHDELLÄ ulostulolla.Niin onko tämä sitten antituuninkia?Toivottavasti kukaan ei vedä herneitä nenukkiinsa kirjoitukseni takia,tää on vaan mun mielipide..
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Mietintä.
Tämä on vaan omaa mietintää,mutta luulisi olevan TEORIASSA "parasta" kun olisi joka sylinterille oma putki..vähän niin kuin esim.mp puolella kilpavehkeissä käytetään parhaimmillaan neljää putkea..toisaalta siviili puolella todella kireissä peleissä käytetään kokoojaa 4-1...Itse tykkään kyllä yhdestä putkesta autossa kun on 4 tai 5 sylinteriä..toisaalta kyllähän niitä poikkeuksiakin löytyy..
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
niin monta putkee kuinka monta sataa heppaa autosta löytyy. Ja tietenkin pyöristetään aina alas päin. Eli jos on alta sata... ja jos on 199 ni yks.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
putket..
Kuplassahan ne kaksi putkea on ihan sen takia, että on helpompaa työntää sitä kottikärryä.
Tiiä siit sitte,mut ainakin mun turbo saapaksellellani ei oo MITÄÄN JAKOA mun kuplan kanssa ,paitsi huippunopeudessa.So what ,mä oon jo pitkällä ku mun muija vasta saappalla yrittää
ahtoja nostaa...
Tiiä siit sitte,mut ainakin mun turbo saapaksellellani ei oo MITÄÄN JAKOA mun kuplan kanssa ,paitsi huippunopeudessa.So what ,mä oon jo pitkällä ku mun muija vasta saappalla yrittää
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Siis mitä tahdot sanoa?Kapaleino kirjoitti:Tuokaan ei ole aina paras vaihto ehto jos on uskoninen säätöpenkkiin.qaw kirjoitti:Makuasia sanoi koira kun...
Mulla on ollut sellainen tapana että paksuin kohta pakoputkea on kiinni ahtimessa / pakosarjassa. Jos siellä on mehupilli niin sitten saa olla takapuskurin allakin. Mitäpä sitä olemattomilla asioilla elvistelemään...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Enpä ole muuten huomannut. Voi tietysti johtua siitäkin että on tullut tarkemmin tutkailtua vain noiden 900 turbojen putkia ja nehän on sama 2,25" alusta loppuun.dimebak kirjoitti:EDIT: Ja lisäksi, en tiä olekko huomannu, mutta Saabissa pakoputket ohenee loppua kohti. Ja tätä kosmeettista haittaa tässä olin lähinnä korjailemassa...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74