9000 Aero turbon päivitys/huolto?
9000 Aero turbon päivitys/huolto?
Morjens,
-94 9000 Aerolla nyt rullattu 205tkm, mietin että miten toi td04-T15 kestää? Itse en harrasta mitään järjetöntä kiihdytys ajoa mutta edellisistä omistajista ei voi tietää. Kannattaisko tehdä ennakoivaa huoltoa vai päivittää T19 versioon? Kun tuolla speedpartsilla näyttäis olevan tarjolla. Mitähän muuta tarvis päivittää jos tuon T19 laittais?
-94 9000 Aerolla nyt rullattu 205tkm, mietin että miten toi td04-T15 kestää? Itse en harrasta mitään järjetöntä kiihdytys ajoa mutta edellisistä omistajista ei voi tietää. Kannattaisko tehdä ennakoivaa huoltoa vai päivittää T19 versioon? Kun tuolla speedpartsilla näyttäis olevan tarjolla. Mitähän muuta tarvis päivittää jos tuon T19 laittais?
Saab 900c, Saab 900i 16v, Saab 9000 Aero
Re: 9000 Aero turbon päivitys/huolto?
2.0 vai 2.3 aero?
Bensa vai etanolia mielessä? Miten ja mihin alueelle voiman haluat?
T19 tarvinnee jos haluat toimivan ja optimitehot +295hv lähtien ulos softaus, isommat ic + suuttimet + putkisto 3" dp lähtien ja muistaakseni 3bar map. Turbois tdo5-16t, holsetit jne löytyy muitakin hyviä vaihtoehtoja.
Itse vaihtamassa 2.3T garretin tilalle juuri alle 200tkm ajetun T15 ja tuolla (orkkis ic:lläkin) sen 290hv saanee ulos isommalla putkistolla ja softata joku steg3-4. Jos 2.0 niin karkeasti samalla päässee. ainakin +270hv.
Etsi napilla haulla saat luettavaksi paljonkin kokemuksia ja viri tietoa
Ps. hukkis mitsuis yleensä velttonee, fixattua saa ulkosella lisäjousel tai hommaa uuden.
Bensa vai etanolia mielessä? Miten ja mihin alueelle voiman haluat?
T19 tarvinnee jos haluat toimivan ja optimitehot +295hv lähtien ulos softaus, isommat ic + suuttimet + putkisto 3" dp lähtien ja muistaakseni 3bar map. Turbois tdo5-16t, holsetit jne löytyy muitakin hyviä vaihtoehtoja.
Itse vaihtamassa 2.3T garretin tilalle juuri alle 200tkm ajetun T15 ja tuolla (orkkis ic:lläkin) sen 290hv saanee ulos isommalla putkistolla ja softata joku steg3-4. Jos 2.0 niin karkeasti samalla päässee. ainakin +270hv.
Etsi napilla haulla saat luettavaksi paljonkin kokemuksia ja viri tietoa
Ps. hukkis mitsuis yleensä velttonee, fixattua saa ulkosella lisäjousel tai hommaa uuden.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: 9000 Aero turbon päivitys/huolto?
Itse tein viime vuonna juurikin tonnarin mitsuun 15T -> 19T -konversion: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=147660
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: 9000 Aero turbon päivitys/huolto?
Mitsuilla on maine kestävinä turboina ja omat havainnot tukee sitä. Siksi en itse ainakaan noilla kilometreillä lähtisi mitään ennakoivaa huoltoa tekemään. Voi helposti hyvällä pidolla kestää vielä toisetkin 200tkm.
Eri asia sitten jos virittämään lähdet ja tehoja haluat enemmän kuin sen vajaa 300 heppaa.
Eri asia sitten jos virittämään lähdet ja tehoja haluat enemmän kuin sen vajaa 300 heppaa.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: 9000 Aero turbon päivitys/huolto?
Ok, kiitos avusta. Taidan jättää turbon rauhaan kun kerran ei ole mitään ongelmia ollut. Kyllähän noi vakio tehot riittää.
Saab 900c, Saab 900i 16v, Saab 9000 Aero
Re: 9000 Aero turbon päivitys/huolto?
Hmm jännä et tuos vertaillu karvan alle 200tkm ajettua mitsua 289tkm kurvattuun garret t25:n niin mitsus joka puolel jo hiukan klappia mut garret taas täysin priima ja ei mitään klappia minnekään.
Garret saa jatkaa elämäänsä toisel klubilaisel ja otan pienen riskin niin suoraan mitsu tuommoisenaan vaan kiinni.
Garret saa jatkaa elämäänsä toisel klubilaisel ja otan pienen riskin niin suoraan mitsu tuommoisenaan vaan kiinni.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: 9000 Aero turbon päivitys/huolto?
Samoja havaintoja kuin Kuparillakin. Pari TD04:ää pienellä päittäisklapilla reilut 300 tkm ajettuna, mutta toimivat kuitenkin täysiään eikä öljysavua näkynyt.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 9000 Aero turbon päivitys/huolto?
Sama juttu,ex garrett T25 palveli matalapaineisena 340tkm eikä yhtään klappia. Sit 15tkm stage3:olla ja edelleen erittäin hyväkuntoinen josta jatkoi matkaa johonkin volvoon.
Tdo4-15 oli jotain +200tkm ajettu ja pikku välys oli mut kaikki antoi irti ja hienosti ahtoi eikä hukkis jumitellut sen 10tkm ja auto vaihtoi omistajaa.
Tdo4-15 oli jotain +200tkm ajettu ja pikku välys oli mut kaikki antoi irti ja hienosti ahtoi eikä hukkis jumitellut sen 10tkm ja auto vaihtoi omistajaa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: 9000 Aero turbon päivitys/huolto?
Vaikka tosiaan vaihettu mitsu väljempi kuin garret ni ei tuo 2 päivän ajon jälkeen savuta, äännä ja vetää hyvin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01