360 kW:n 9-3SS 2.0T Helsinki Motor Showssa

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Turbo Sensonic kirjoitti:
900aero-84 kirjoitti:Kun siinä per eglundin tai jotenkin sinne päin ukolla on se pikes peak viggen ja siinä on vielä lohkon lisäks vakio männätkin. Ja tehoja tais olla 800hp
Ei ollut vakiomäntiä, vaan ihan takoalumännät. Esim. 9-5:n Aeron vakiomännät kestää noin 330 hv:aan saakka. Sen jälkeen ne brakaa :evil:
Mulla on semmonen video siitä autosta jossa loppu teksteissä sanotaan vielä siitä et siinä on ne vakiona, ainakin muistaakseni. Voin tässä joku päivä yrittää saaha tänne siitä todistus aineistoa kunhan vähän opettelen tota videon siirtämistä.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Per Eklundin Pikes Peak/Rallicrossi auto on kuitenkin pikkasen rajumpi, kuin tuo Endurance 9-3. Per Eklundin 2.0:sta otetaan n.800 hv 3.0 barin paineilla. :) Kissankokoisilla kirjaimilla "SAAB Genuine Parts"

Hieman lisää SS 9-3 :sta:

Moottori:
B234 2.0ltr ? (TYPO?)
Garret GTBB, ylipaineella 1,3 bar
Puristusuhde 9.0:1
JE:n valmistamat männät
Verdin kanget
Motec ADL
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Tai jos vielä tarkennetaan niin 3.5baria oli ahdot ton videon lopussa ja siinä luki
"original Saab engine & cylinder head, 6-speed Prodrive gearbox ja Garret turbocharger (3,5bar)"

En saa sitä videota tänne ku meinää olla peukku keskelä kämmentä tän tieko toneen kanssa.

Mut Saab Viggen Pikes Peak edition nimellä oon sen videon hakenu kazaasta.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

900aero-84 kirjoitti:
En saa sitä videota tänne ku meinää olla peukku keskelä kämmentä tän tieko toneen kanssa.
Jotta saisit videon linkattua tännä niin se pitää olla jollain servolla, ei P2P softan päässä. Ja kun linkki löytyy kopioi se tään "url"-tagien väliin.
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

badfear kirjoitti:B234 2.0ltr ? (TYPO?)
Joo, toi on väärin. Oikea moottorityyppi olisi varmaan joko B204 tai sitten B206. Kerroin tuosta typosta tuolle kuskille, Hans Simonssonille, joka kuulemma kuuli asiasta ekan kerran :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Mulla on kaksikin videota P. Eklundin autosta. Toinen taitaa olla sama, josta tässäkin aiheessa on ollut puhetta. Mutta toinen video on mielenkiintoinen. Se on ripattu ruotsin telkkarista ja kertoo dokumentin omaisesti Per Eklundin auton rakentamisesta, rakentajista ja kilpailemisesta. Kestoltaan pikkasen vajaa 30min. Harmi vaan kun on tämä GPRS :(
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

badfear kirjoitti:Per Eklundin Pikes Peak/Rallicrossi auto on kuitenkin pikkasen rajumpi, kuin tuo Endurance 9-3. Per Eklundin 2.0:sta otetaan n.800 hv 3.0 barin paineilla. :) Kissankokoisilla kirjaimilla "SAAB Genuine Parts"

Hieman lisää SS 9-3 :sta:

Moottori:
B234 2.0ltr ? (TYPO?)
Garret GTBB, ylipaineella 1,3 bar
Puristusuhde 9.0:1
JE:n valmistamat männät
Verdin kanget
Motec ADL
On myös huomioitava autojen eri käyttö tarkoitukset pärre vetäisee vaan muutaman kierroksen grossia mutta tulla rata pelillä ajetaan joskus aika pitkiäkin kisoja. Yksi mikä kiinnitti huomion tuossa rata pelissä oli nuo ahtopaineet kun on saatu pysymään mukavan alhaalla, toki sen suuremman turbon takia, mutta on siellä tehty paljon töitä.
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

badfear kirjoitti:Mulla on kaksikin videota P. Eklundin autosta. Toinen taitaa olla sama, josta tässäkin aiheessa on ollut puhetta. Mutta toinen video on mielenkiintoinen. Se on ripattu ruotsin telkkarista ja kertoo dokumentin omaisesti Per Eklundin auton rakentamisesta, rakentajista ja kilpailemisesta. Kestoltaan pikkasen vajaa 30min. Harmi vaan kun on tämä GPRS :(
Piti taas vaihteeks kattoo tuo pitempi pätkä. Harmi vaan kun en paljoa ruotsia osaa, niin menee suurin osa niinsanotusti ohi.
Alkaisipa GM panostaa WRC-touhin ja luonnollisesti Saabin kautta. :twisted:
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Vastaa Viestiin