Saab 99 ja 90 + 2,0 T16 moottori ja muutoskatsastus ?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Saab 99 ja 90 + 2,0 T16 moottori ja muutoskatsastus ?

Viesti Kirjoittaja T16 »

175hv DIN 2,0-16v B202 turbomoottorin asentaminen

a) Saab 99:iin jonka tehokkain malli lienee 145hv DIN

b) Saab 90:een jonka tehokkain malli lienee 100hv DIN

alustan osat ja jarruthan ovat samankaltaiset molemmissa:

turbomalleissa on n 15mm madaltavat jouset ja jäykemmät kaasuiskarit
nehän on helppo vaihtaa vaikka alustasarjan muodossa

oliko turbossa tuuletetut etujarrulevyt, jos oli niin helppo swappi ?

oliko eroja vakaajissa, sekin helppo swappi ?

mitä sanoo katsastusmies tapauksessa, onko kellään _varmaa tietoa_ ?

a) ?

b) ?

145hv x 1,2 = 174hv eli 1hv liian vähän !
onko tehokkaampia 99 malleja jotka auttavat tähän ?

-------------------

tietysti voihan hakea lupia joissa kertoo että 90 on kuin 99 jne jne ja että vain 1hv "liikaa" mutta sehän vie turhaan aikaa ja maksaakin vielä :)

pitäisi siis selvitä normaalilla muutoskatsastuksella

päästöthän eivät ole ongelma ainakaan 6/87asti, tehtiinkö silloin enää 90 ?

------------

joutuuko "jälkiasennusturvottamaan" 2,0-16v vaparin ja teholappu 174hv...

vai voiko "kuristaa" 175hv moottorista 1hv pois

vai dynotetaanko oikeasti kulunut vakiomoottori ja siinä onkin vain 170hv jäljellä ?

vai...

------------

sattuu olemaan tuommoinen moottori ja tuollaisia autoja ylimääräisenä... :twisted:
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Lue tuosta, toivottavasti valkenee...

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=531
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin