a) Saab 99:iin jonka tehokkain malli lienee 145hv DIN
b) Saab 90:een jonka tehokkain malli lienee 100hv DIN
alustan osat ja jarruthan ovat samankaltaiset molemmissa:
turbomalleissa on n 15mm madaltavat jouset ja jäykemmät kaasuiskarit
nehän on helppo vaihtaa vaikka alustasarjan muodossa
oliko turbossa tuuletetut etujarrulevyt, jos oli niin helppo swappi ?
oliko eroja vakaajissa, sekin helppo swappi ?
mitä sanoo katsastusmies tapauksessa, onko kellään _varmaa tietoa_ ?
a) ?
b) ?
145hv x 1,2 = 174hv eli 1hv liian vähän !
onko tehokkaampia 99 malleja jotka auttavat tähän ?
-------------------
tietysti voihan hakea lupia joissa kertoo että 90 on kuin 99 jne jne ja että vain 1hv "liikaa" mutta sehän vie turhaan aikaa ja maksaakin vielä
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
pitäisi siis selvitä normaalilla muutoskatsastuksella
päästöthän eivät ole ongelma ainakaan 6/87asti, tehtiinkö silloin enää 90 ?
------------
joutuuko "jälkiasennusturvottamaan" 2,0-16v vaparin ja teholappu 174hv...
vai voiko "kuristaa" 175hv moottorista 1hv pois
vai dynotetaanko oikeasti kulunut vakiomoottori ja siinä onkin vain 170hv jäljellä ?
vai...
------------
sattuu olemaan tuommoinen moottori ja tuollaisia autoja ylimääräisenä...
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)