mitkä suuttimet og 900?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

mitkä suuttimet og 900?

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tuntuu tuo pieni remontti aina vaan paisuvan :wink:
nyt jo pitäisi hankkia isompia suuttimia tai jollain muulla saada lisää bensaa.
ruiskuna siis lucas cu14, suuttimet 2,1-2,3 ohmia.
mitkä kävisi niiden tilalle ja mistä niitä saa?

mikähän noiden vakio suuttimien numero on? kun niissä ei lue kuin 73356a, semmoista suutinta en mistään löydä!
lucas 5206004 numeroinen saattaisi olla lähellä tuota vakiosuutinta, matala ohminen ja virtaus ~260??

5207008 voisi olla hyvä tilalle virtaus ~367, matala ohminen.
mistä semmoset?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Onko jo bensalastua? Eikös tuolla pitäisi päästä jo ilman suuttimien vaihtoa varsin pitkälle, 260-270hp lukemista olen kuullut puhuttavan. Tuota samaa Lucasin CU14 ruiskua on ollut ainakin Range Roverin V8:ssa, ja kuulemma ainakin jossain Hondissa (olikohan Prelude) on ollut Lucasiin sopivia suuttimia.

Vakiosuuttimista en osaa sanoa tarkemmin, mutta ECU vaihtuu '91 jolloin mallimerkintä on CU14.1 ja kuulemma suuttimetkin muuttuvat jonkinverran erilaisiksi(?), joten näitten mallien välillä ECU ja suuttimet eivät sopisi keskenään, ilmamassamittari ja tyhjäkäyntimoottori jne ovat kyllä samat.
Minulla olevassa Lucasin korjaamokirjassa mainitaan että 1990-> suuttimien impedanssi on 2,0-2,8 Ohm 20 asteessa (eli siis matalaimpedanssiset), ja käytetään esivastusta joka on suurudeltaan 2-3 Ohm.
Suuttimien virtaamaksi mainitaan 108-132 ml / 30s.

Vielä pitää lisätä, että itselläni on tuossa '91 mallisessa CU14.1, ja siinä on myöskin tuo esivastus. Suuruudesta ja suuttimien koosta en osaa sanoa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

on lastu..
siihen asti niillä pitäisi päästä, siihen se sitten jää, tai parempi jättää jo johonkin 250-260..
taitavat molemmat olla vapareita, honda ja rover, eli varmaan pienet suuttimet :?
eli tuo 5206004 voisi olla hyvin lähellä vakiota ainakin virtauksen perusteella...
puhutaanko siinä kirjassa jotain suuttimien ohjaus tavasta?englanniksi eri vaihtoehtoja: "Saturated", "Peak & Hold" ja "Ballasted"
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

260-270hv on aikalailla paljon suuttimilta joiden tuotto 108-132 ml / 30s. Tiukille menee...
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

2.1 suuttimet

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Hieman ehkä offtopic:

Paljonko 2.1:n suuttimet virtaavat ? (Paljonko dutycycle ja bensanpaine?) Boschin osanro 0 280 155 008

Netistä olen löytänyt muutamista listoista nuo suuttimet, mutta virtaustiedot ovat aina puuttuneet.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ei näyttänyt löytyvän mitään tietoja noihin 2.1 suuttimiin,. löytyi vaan että olemassa ovat..
tuskimpa ne paljon enenmpää virtaavat kuin 2.0 i16...


noista tehoista, että niillä hetkellisesti on se 260-270 saavutettu, tosin menee jo hiukan laihalle ja dutycycle taitaa lähes 100 jo olla, siksi parempi jättää sinne max 260.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Eipä ole lukemia noille suuttimille mullakaan, mutta olis kyllä suuttimet jotka pukkaa sen ~300cc 2.5 bar ja 324cc 3.0bar, testatut ja puhdistetut. Ja matala ohmisetkin vielä.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Kuinka tarkkana tuon ohmi määrän kanssa on oltava kun vaihtaa suuttimia. Siis riittääkö se että jos alkuperäiset suuttimet on olleet esim matala ohmiset niin uudetkin ovat matala ohmiset, tai vastaavasti jos on ollut korkea ohmiset niin silloin uudetkin ovat. Eli esim 12ohmisten tilalle voi laittaa vaikka 16ohmiset. Vai onko oltava tarkasti sama tuo ohmi-luku? :?
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ainakaan pienempi ohmisia ei kannata laittaa. polttaa ruiskun boxi itsensä kun virta kasvaa liikaa!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin