tuhojuho kirjoitti:En tiedä onko oikealla osiolla, mutta modet hoitakoot, jos aiheellista
Mutta asiaan! Olis tiedossa turbo, joka olis muuten melkolailla kunnostuskelpoinen, mutta kun se on purettu, ei ole tehty kohdistusmerkintöjä.
Saako akselia enää tasapainotettua, ja jääkö sen jälkeen enää juurikaan hintaeroa täysin toimivaan puhaltimeen?
Akselin tasapainoituksesta ottavat 40-50e esim Seinäjoen Moottorityöllä, Hesasta kun kysyin niin hinta oli kaksinkertainen. Itse jätin vastaavassa tilanteessa akselin tasapainoittamatta kokonaan, ja hyvin pelaa. Ehkä saattoi säkällä osua suht kohdalleen, mitään merkkejä kun eivät turbohuollossa olleet laittaneet akselia purkaessaan.
Jos asialla ei ole tulipalokiire, niin tuonne kyseiseen lafkaan voi lähettääkin akselin tasapainoitukseen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ja tuosta tasapainotuksesta vielä... ei ne tehtaallakaan niitä intrudereita tasapainottele yhdessä akselin kanssa. Vaan ne tulee eri linjoilta ja valmiiksi
tasapainotettuna. Linjalla vaan niputetaan ja lyödään pakettiin. Speciaali mallit erikseen mutta niissä on ihan erit hintalaput ja nuo viripajat/tehdas tallit tekevät noille vaikka mitä muuta modausta lisäksi.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Muutamia ahtimia on tullut vaan laitettua nippuun ilman tasapainotuksia. Jos osat on yleisestiottaen hyväkuntoisia, niin ihan omalla kokemuksella odotettavissa oleva käyttöikä voi olla hyvinkin useita kymmenituhansiakilometrejä. Eräskin niputtamani ahdin t03 on nähnyt jo noin 30tkm, eikä mitään ongelmaa. Tuo ahdin on vieläpä siitä härski tapaus, että tasasin epäsuhtaisen mittaiset pakopyörän siivet akkuporakoneen ja nauhahiomakoneen kera. Tässä kuva ennen hiontaa. Saabeja harrastavien "asiantuntijoiden" mukaan ei noin saa tehdä ja että ahdin ei kestä pitkään. No, teinpä kuitenkin. Kyllä klubitovereiden joukosta löytyy pelottomia turbojen kokoajia, kuten vaikka Myrkky.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mä nyt en ainakaan noista tasapainottamisista hirveästi tiedä muutakuin että aina mulle on turbopajoissa sanottu että syytä olisi tehdä.
Onko se sitten rahastusta vai ei jääköön jokaisen omaksi päätelteltäväksi.
Maininta useita kymmeniä tuhansia kilometreja tasapainottamatta ei mua ainakaan vakuuta.
Tasapainottamatta 200 000 km VITUSTI RÄÄKÄTEN on jo vakuuttavampi lausunto.
Maksaako se sitten muka niin paljon tässä harrastuksessa,meinaan se tasapainottaminen,voihan sitä ajaa vaikka renkaillakin tasapainottamatta niitä,tosin sen kyllä heti huomaa ajossa toisin kuin turbon tasapainottamatta jättäminen.
tomaatti kirjoitti:Mä nyt en ainakaan noista tasapainottamisista hirveästi tiedä muutakuin että aina mulle on turbopajoissa sanottu että syytä olisi tehdä.
Onko se sitten rahastusta vai ei jääköön jokaisen omaksi päätelteltäväksi.
Maininta useita kymmeniä tuhansia kilometreja tasapainottamatta ei mua ainakaan vakuuta.
Tasapainottamatta 200 000 km VITUSTI RÄÄKÄTEN on jo vakuuttavampi lausunto.
Maksaako se sitten muka niin paljon tässä harrastuksessa,meinaan se tasapainottaminen,voihan sitä ajaa vaikka renkaillakin tasapainottamatta niitä,tosin sen kyllä heti huomaa ajossa toisin kuin turbon tasapainottamatta jättäminen.
Pointti olikin siinä, että ei se siihen pihatielle porsi, kun lähtee koeajolle. Kokemusta on vielä niin vähän. Vain noin 30tkm. Se pisimpään pyörinyt ahdin on nyt jo kolmannessa autossa. Tällähetkellä se on lastutetussa 9000turbossa ja saa taatusti taas sitä rääkkäystä. Palataan asiaan vuodenpäästä ja 30tkm lisää ajettuna.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Uusi ahdin (Mitsu td04-14) ja hommasin 19t kompurapesän ja imupuolen siipipyörän (Upgrade kit).
Mielipiteitä tarvitseeko "punttauksen"? Siipipyörän takalevyssä on meistojäljet, viittaisi että on linjalla tasapainotusta jo tehty, mutta luottaakko kiinalaiseeen..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD(KA) 2005 9³CV Aero 2.0T (HA) 1990 9000CC 2.0T A (MR) 1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR) 1975 99L 2.0 A (HA)