GT17 stategiset mitat?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Re: GT17 stategiset mitat?

Viesti Kirjoittaja junnu »

Oliko jossain ilmoitettu gt17 siipiä?>37/37 :lol:
Oliko jollain t25 siipi kokoja?
TO04 hl15t 42/45..
TO05-12b 42/46 8O
puh.050-3748237
#3078
Gasket
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Marras 24, 2015 12:10

Re: GT17 stategiset mitat?

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Vanhaa ylös kun on vähän jotain tuonnepäin asiaa.

Itsellä on tuollainen GT17 päätynyt hyllyyn ja olen suunnitellut josko sitä jossain kokeilisi. Pienihän tuo on, eikä kovin hyvässä maineessa, mutta silti. Nyt olisi potilaana vääränmerkkinen 1,6 8V. Käyty läpi, vähän siistitty, pikkuisen tiukempi nokka jne ja puristus 9 tienoille. Eli ei kovia paineita. Mitään kammotehoja en hakisi, vaan joku 150 tienoille. Old-schoolia DAT-Weberillä.

Olisikohan tuo ihan ok valinta moiseen kokoonpanoon? Kuitenkaan tuollaiseen koneeseen en paljoa pakopainetta haluaisi, joten onko kellään mitään mitattua dataa minkä verran tuollaisessa hieman hyötysuhderajoitteisessa koneessa on järkevät tehot GT17:lla? Luonteeltaan tuo on kuitenkin aika kierroskone, joten saisi raikkaasti pyöriä ahdettunakin.
Gasket
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Marras 24, 2015 12:10

Re: GT17 stategiset mitat?

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Vähän karttaan plotattu:

Kuva

Ei ny kovin paha. Jos koneen VE on sinnepäin, niin noin barilla irtoaisi jo 200 hv tienoille jos turbiini pysyy mukana. Enempää ei taitaisi oikein tuolla olla järkeä yrittääkään.

Tuossa kuvassa siis hahmoteltu tuo noin 150 hepan taso.
VectorKombi9-5-02
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
Paikkakunta: Kokkola

Re: GT17 stategiset mitat?

Viesti Kirjoittaja VectorKombi9-5-02 »

Tuu hakeen porsinu garretti. Muutako vie pois ja mittaile, välystä pikkasen on :mrgreen: . Jos tuo 185hp tuottanu on se oikea. T. Ari
9-5 kombi -02 2,3 man E85 TD04-15T-06 muutti varaosiksi Etelä- Pohjanmaalle.
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
Gasket
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Marras 24, 2015 12:10

Re: GT17 stategiset mitat?

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Mulla on hyllyssä ihan ehjäkin.

Ei kukaan ole mitannut pakopaineita tällaisella jollain tehoilla? Paljon esimerkiksi tuossa 185 hv versioissa olisi vakiona? Noita kompurakarttoja voi plottailla, mutta ainakaan itse en pakopuolesta osaa sanoa. Enkä ole edes gt17:n turbiinikäyrää mistään löytänyt.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: GT17 stategiset mitat?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

No siis tuota ahdinta kuitenkin on survottu Saabeissa 2,3litraisen moottorin kylkeen. Mie heitän ihan hatusta että se toimii varmasti sen siun 1,6moottorin kanssa. Saabin koneen kyljessä tuo herää 1600-1800rpm:ssä jo railakkaaseen vetoon ja menee "tukkoon" jossain 4000rpm. Ahdinhan näin nyrkkituntumalla toimii 1/3 kierrosalueesta optimaalisesti. Tuosta jos arvuuttelee, niin sen 1600cc moottorin kanssa voisi tehoalue tulla rippuen tietysti nokka-akseleista ylemmälle kierrosalueelle. Fyysisen kokonsa puolestakin tuo on näppärä ahdin. Ei muuta kun pakosarjaa väkertämään. Pakosarjan laippahan on T25, joten kyllä sihen saa muunkin ahtimen survaistua, mikäli GT17 ei pelaa halutulla tavalla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Gasket
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Marras 24, 2015 12:10

Re: GT17 stategiset mitat?

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Kiitokset tiedoista. Kyllähän se varmasti tuossa mulla pelaa. Jos 2,3:ssa 16V:ssä jaksaa tuon 4000 tienoille, niin 1,6:ssa 8V:ssä mennee sitten johonkin 6000..6500 vastaavasti.

Mulla ei tuossa kytkinkään kestä mahdottomia, joten alavääntö on sille vähän murhaa herkällä. Isompi ahdin helpottaa tuon eloa ja samalla tapaa kun tuo on halvalla kasattu kotikutoinen turbopata, niin ei uskalla mahdottomia pakopaineita sinne painaa. Vielä kaasari, millä ei ruiskun seoksia saa, niin isompi ahdin puolustaa paikkaansa vähän kaikilta osin.

Mulla on kyllä Mitsukin hyllyssä, ja se voisi olla parempi vaihtoehto, mutta se olisi varattuna vähän toiseen projektiin, niin en tiedä raaskiiko sitä tähän ruuvata kiinni. Tuo pikku-GT taas olisi koko lailla joutilas.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re:

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Mertmi kirjoitti:Tuosta GT17:sta hankkiudutaan eroon heti, kun vaan on mahdollista. Se on yksinkertaisesti liian pieni ahdin saabien virittämiseen.
Totta! Ihan sysipaskoja puhaltimia, meilläkin vasta 100 tkm kurvailtu stage 1 softalla ja epäilen ahtimen olevan orkkis. Metrejä vasta 334 tkm.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: GT17 stategiset mitat?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ei välttämättä ole orggis. Olipa tuohon minun 9-3:eenkin uusittu 93tkm ajettuna jo ahdin. Se sinun voi olla jopa kolmas? :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: GT17 stategiset mitat?

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Totta tuokin. Varmaa on vain se, että stagella ja GT17:llä on kurvailtu jo 100 tkm. Merkkejä ahtimen vaihdosta ei ollut ainakaan missään papereissa autoa hankittaessa, vaan mistä noita tietää. Ekat 100 tkm auto oli lapissa, joten pitkät matkat on kaiketi näille hyvästä.

Kuluva osa muiden joukossa.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Vastaa Viestiin