Tarkoitus olisi viedä (H-kone vapari) nokka-akseli hiottavaksi. Miten onko tuo nokka-akselipukin ja venttiilikopan höylääminen väistämätön juttu vai selviääkö normaali venttiili välyksen säätö paloilla? Mitenkäs jos joutuu hiomaan nokkapukkia niin täytyykö lyhentää jakopään ketjua? Mitä muita juttuja tulisi ottaa huomioon.
T. Jani ja miljoona kysymystä
Nokka-akselista
Paras vaihtoehto on plaanata ainetta pois kannen yläpuolen tasopinnalta, jotta nokka-akseli ja virranjakajan akseli pysyvät varmasti linjassa. Akselin hionnassa ei kannata ahnehtia, koska koneen pitää sitten saada soppaa oikein kunnolla, jotta se kävisi vähänkään kunnollisesti ja jaksaisi vetääkin. Säädettävä nokkapyörä olisi tietysti hyvä, niin voisi etsiä parhaat ajoitukset.
nokka
Tuossa on nyt kaksi nokka-akseli vaihtoehtoa, jotka on cat camsin valmistamia. Tarkoitus olisi siis jommilla kummilla arvoilla hiotuttaa itselle nokka. Tosin alkuperäinen nokka on muka ärhäkämpi kuin 6100021 nokka minun tulkinnalla. Joku viisampi voisi kertoa noista nokka akseleista enemmän. Kumpi kannattaa ruisku saabbiin valita jne..
Alkup h-kone vaparin nokan arvot tais olla jotain 10/54 54/10 (astetta) imu 10.8mm pako 11mm (vai olikohan toisinpäin)
partnr.
duration
duration
maximum lift
lift at TDC
parts
application
[data link]
[0.1mm+cl]
[1.0mm+cl]
[cl=0]
[cl=0]
[-]
[-]
6100021
266 / 266°
230 / 230°
10.45 / 10.45mm
2.00 / 1.95mm
O.E.M.
MECH: sport
6100014
284 / 284°
252 / 252°
10.75 / 10.75mm
3.25 / 3.30mm
O.E.M.
MECH: sport
6100014
284 / 284°
252 / 252°
10.75 / 10.75mm
3.25 / 3.30mm
O.E.M.
MECH: sport
Alkup h-kone vaparin nokan arvot tais olla jotain 10/54 54/10 (astetta) imu 10.8mm pako 11mm (vai olikohan toisinpäin)
partnr.
duration
duration
maximum lift
lift at TDC
parts
application
[data link]
[0.1mm+cl]
[1.0mm+cl]
[cl=0]
[cl=0]
[-]
[-]
6100021
266 / 266°
230 / 230°
10.45 / 10.45mm
2.00 / 1.95mm
O.E.M.
MECH: sport
6100014
284 / 284°
252 / 252°
10.75 / 10.75mm
3.25 / 3.30mm
O.E.M.
MECH: sport
6100014
284 / 284°
252 / 252°
10.75 / 10.75mm
3.25 / 3.30mm
O.E.M.
MECH: sport
#1890