![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Pitkähkön taustatutkimuksen lopuksi päätin ostaa testipumpun pöydälle, koska ei viitsinyt riskeerata auton pumppua. GlobalTIS:n ja Techin kanssa aikani säädettyäni sain pumpun ohjelmointiprotokollat selville ja sain kehitettyä toimivan flashaysohjelman. Kaapelina tietysti vanha uskollinen Lawicel CANUSB Trionic-maailmasta.
![Kuva](http://i11.aijaa.com/t/00243/14125280.t.jpg)
Ohjelmoinnin keskeyttämistä ja rikkinäisen binäärin lataamistakin tuli kokeiltua useasti, sillä Tech2 lataa aina rikkinäisen binäärin pumppuun (ei siis kannata kylmiltään lähteä autoon kokeilemaan SPS:ää Techillä). Virheellisen ohjelmointiyrityksen jälkeen pumppu menee kuitenkin palautusmoodiin, jossa pystyy kuitenkin aina käynnistämään latauksen uudestaan (jossa Tech2 myös epäonnistuu). Tosin tässä palautusmoodissa on pieniä eroja normaalimoodiin, joten tämäkin piti huomioida flashaysohjelmassa. Tämän jälkeen uskaltautuikin jo kokeilemaan flashaysta autossa ja hienostihan tuo toimi suoraan OBD-portista.
Flashaysojelman kehittämisen jälkeen piti alkaa tutustua varsinaisesti softan karttoihin. Parin viikon kuluessa alkoi niihinkin löytyä järkeä. Ensimmäisenä poistui EGR ohjelmallisesti ja sitten piti alkaa etsiä tehoja
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Vakiosoftalla (vain EGR poistettu ohjelmallisesti) kolmen vedon keskiarvo: 119,3 hv / 295,6 nm
Suurimmat tulokset vakiosoftalla: https://network.perfexpert-app.com/results/5kjWh8KvNF
![Kuva](http://i2.aijaa.com/t/00702/14125287.t.jpg)
Tulokset ovat hämmästyttävän lähellä Saabin ilmoittamia arvoja 125 hv / 280 nm.
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Virisoftalla kolmen vedon keskiarvo: 141,3 hv / 366,3 nm
Suurimmat tulokset virisoftalla: https://network.perfexpert-app.com/results/vLbBP7W2aj
![Kuva](http://i4.aijaa.com/t/00414/14125290.t.jpg)
Oikeassa dynossahan vasta näkisi oikeat tehot/väännöt, mutta eiköhän noistakin voi alustavasti arvioida, missä suhteessa tehonlisäystä tuli esim. Hirschin lupaamaan 145 hv / 330 nm verrattuna.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit 29.4.2016:
Dynossa käyty. Tulos: 143 hv / 360 nm.
![Kuva](http://i6.aijaa.com/t/00695/14158392.t.jpg)
![Kuva](http://i8.aijaa.com/t/00722/14158394.t.jpg)
Edit 3.5.2016:
Softaus (stage 1 ja/tai EGR-disablointi) onnistuu nyt testatusti suoraan OBD-liittimestä kaikkiin PSG16-Saabeihin:
- NG9-3 2003-2004
- OG9-3 2001-2002
- OG9-5 2002-2005