9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta
Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta
GT17 pysyy juuri ja juuri noilla 220hv nipussa, 300hv siitä ei saa edes unissaan. 1050mg/C on hyvin tavallinen stage1 ilmamassa 2-litraiselle ja sillä irtoaa n. 340Nm bensalla ja 360Nm E85:lla.
T7 männät hajoaa nakutuksesta ja lämmöstä, vääntöä ja tehoa ne sinänsä kestää ihan kohtuullisesti kunhan palaminen on normaalia.
T7 männät hajoaa nakutuksesta ja lämmöstä, vääntöä ja tehoa ne sinänsä kestää ihan kohtuullisesti kunhan palaminen on normaalia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta
Kaikki männät hajoaa LIIASTA kuumuudesta ja nakutuksesta.Meillä on firmassa yksi 9-3:nen 2.0t vm. -02 siinä on stage 3 virisofta "jotenkin ängetty siihen" mutta nyt olemme ajelleet sillä jo kohta 18000km ja koneessa on tehoja kaikkinensa 296hv Dynosta saatu tulos vuosi sitten.
Ollaan laitettu siihen paljon rahaa MUTTA saimme jollain ihmeen tzägällä noi tehot pysymään alle kolmessa sadassa kun siihen on tosiaan asennettu välijaahdyttimestä lähtien 3"putkistoon Suuttimet vaihdettu jne jne jne ja jne....
Jäähdytykseen panostettiin ja palaminen tuskin voisi olla täydellismpää kuin se nyt arvojen mukaan on ja on ollut aina,eikä ole männät aiheuttaneet "keskenmenoa"
Ollaan laitettu siihen paljon rahaa MUTTA saimme jollain ihmeen tzägällä noi tehot pysymään alle kolmessa sadassa kun siihen on tosiaan asennettu välijaahdyttimestä lähtien 3"putkistoon Suuttimet vaihdettu jne jne jne ja jne....
Jäähdytykseen panostettiin ja palaminen tuskin voisi olla täydellismpää kuin se nyt arvojen mukaan on ja on ollut aina,eikä ole männät aiheuttaneet "keskenmenoa"
Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta
Onpa iloinen dynopenkki jos b205e vakioahtimesta eli gt17 hyrrästä saadaan 30% enemmän ilmaa kuin mitä se maksimissaan lykkää. Vai onko tässä väärinymmärrys että siellä onkin joku muu ahdinmalli ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta
Meinasin tuossa ennemminkin sitä että ihan turha siitä voimansiirrosta on murehtia. Ennemmin ne rajat tulevat vastaan T7-männillä kuin voimansiirrolla, mitä nyt kytkin alkaa iän ja väännön myötä jossain välissä lipsumaan. Foorumia selaamalla niistä löytyy aika hyvin tietoa mitä mikäkin osa kestää, kyllä ne aika moneen kertaan on todettu monelta suunnaltaVR6 kirjoitti:Mulla on kyllä semmoista tietoa kaverilta joka on tehnyt elämänsä aikana kymmeniä Saabin 2.0 ja 2.3ltr:n koneita (asuu suunnilleen autotallissaan,oikeasti pätevä tehokkaiden turbo-koneiden rakentaja) ja hyvä ystävä.TTH kirjoitti:GT17 on semmoinen 220hp turbo, enempää sitä on turha kiusata.
Kyllä ne voimansiirron vakioromut kestää siellä reilusti enemmän kuin T7-männät, niistä kannattaa ennemmin olla huolissaan..
Hän on täysin eri mieltä mainitsemiesi mäntien kestävyydestä ja olen kyllä taipuvainen uskomaan sitä mitä hänen suusta tulee..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta
No voi helvetin kuustoista! ***SENSUROITU*** tiedoksi kun sitä kysyit ton ***** kommenttisi alussa niin siinä koneessamme on 15T ahdin.Se kaikki muu mitä olemme tehneet kyseiselle koneelle että se ILOINEN DYNOPENKKI ANTOI SILLOIN N.15000KM SITTEN SEN LUKEMAN MINKÄ ANTOI JÄÄKÖÖN SULLE KERTOMATTA. ****SENSUROITU****vesa67 kirjoitti:Onpa iloinen dynopenkki jos b205e vakioahtimesta eli gt17 hyrrästä saadaan 30% enemmän ilmaa kuin mitä se maksimissaan lykkää. Vai onko tässä väärinymmärrys että siellä onkin joku muu ahdinmalli ?
Viimeksi muokannut tturku, To Elo 18, 2016 23:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Poistettu kaikki turha mussutus ja toisten kirjoittajien arvostelu
Syy: Poistettu kaikki turha mussutus ja toisten kirjoittajien arvostelu
Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta
Joo joo:Siinä toinen joka vetoaa mitä on foorumilta lukenut.Teiltä muutamilta jää huomaamatta usein hyvinkin olellisia asioita kuten esim RE85:sen brenkun irroittamat karstat aihe.Noita öljypohjan siivilän ei tukkeutumisia on todellisuudessa yhtä paljon kuin niitä joide siivilät ovat tukossa muttaTTH kirjoitti:Meinasin tuossa ennemminkin sitä että ihan turha siitä voimansiirrosta on murehtia. Ennemmin ne rajat tulevat vastaan T7-männillä kuin voimansiirrolla, mitä nyt kytkin alkaa iän ja väännön myötä jossain välissä lipsumaan. Foorumia selaamalla niistä löytyy aika hyvin tietoa mitä mikäkin osa kestää, kyllä ne aika moneen kertaan on todettu monelta suunnaltaVR6 kirjoitti:Mulla on kyllä semmoista tietoa kaverilta joka on tehnyt elämänsä aikana kymmeniä Saabin 2.0 ja 2.3ltr:n koneita (asuu suunnilleen autotallissaan,oikeasti pätevä tehokkaiden turbo-koneiden rakentaja) ja hyvä ystävä.TTH kirjoitti:GT17 on semmoinen 220hp turbo, enempää sitä on turha kiusata.
Kyllä ne voimansiirron vakioromut kestää siellä reilusti enemmän kuin T7-männät, niistä kannattaa ennemmin olla huolissaan..
Hän on täysin eri mieltä mainitsemiesi mäntien kestävyydestä ja olen kyllä taipuvainen uskomaan sitä mitä hänen suusta tulee..
I COPE: Foorumia selaamalla niistä löytyy aika hyvin tietoa mitä mikäkin osa kestää, kyllä ne aika moneen kertaan on todettu monelta suunnalta [/quote]
Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta
Minä kun kärsin unettomuudesta, niin ajattelin tulla foorumille lukemaan unettavia aiheita kahden jälkeen yöllä. Mutta täällähän onkin täysi rähinä päällä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta
AZP kirjoitti:Minä kun kärsin unettomuudesta, niin ajattelin tulla foorumille lukemaan unettavia aiheita kahden jälkeen yöllä. Mutta täällähän onkin täysi rähinä päällä
Myönnettäköön että minulla meni herne nenään tämän Herra Teoria-tepon kanssa..
Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta
***Sensuroitu **** tossa yllä olevassa kirjoittamassasi vääntöarvoissakin on virhe.Stage 1 sorry vaan antaa GT17 föönillä ja RE85:sta käytettäessä vääntöä 380Nm.jcarlson kirjoitti:GT17 pysyy juuri ja juuri noilla 220hv nipussa, 300hv siitä ei saa edes unissaan. 1050mg/C on hyvin tavallinen stage1 ilmamassa 2-litraiselle ja sillä irtoaa n. 340Nm bensalla ja 360Nm E85:lla.
T7 männät hajoaa nakutuksesta ja lämmöstä, vääntöä ja tehoa ne sinänsä kestää ihan kohtuullisesti kunhan palaminen on normaalia.
Kun sulla on vielä kaiken lisäksi jonkin luokan pakkomielle jauhaa T7 mäntien rikkoontumisen syytä niin tuodaan nyt se sitten sullekin tietoon.
Ylivoimaisesti yleisin syy noiden mäntien entisesksi menolle on liian laihat seokset.Stage 1:ssä on turvaohjelma joka estää nakutuksen ja seoksen se pitää riittävän rikkaalla jäähdyttääkseen mäntiä sekä ettei männät saa kipeätä liian laihasta seoksesta.
****Sensuroitu****
Viimeksi muokannut tturku, To Elo 18, 2016 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Postettu turhat mussutukset kirjoituksesta pois
Syy: Postettu turhat mussutukset kirjoituksesta pois
Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta
Aidassa reikä ja paikalla trolli..?
OG 9-3 Viggen
NG 9-3 SC 2,0t BP
OG 9-5 Aero BP
ex: OG 9-3 BP St3
NG 9-3 SC 2,0t BP
OG 9-5 Aero BP
ex: OG 9-3 BP St3
Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta
No palaa siitä reiästä samantein takaisin..palauril kirjoitti:Aidassa reikä ja paikalla trolli..?
Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta
VR6 vois lukea mitä on kirjoittanut aiemmin. Samassa postissa lukee laatikkossa olevasta mitsusta ja "eikös tällä omalla föönilläkin päästä sinne 300hv tehoihin"VR6 kirjoitti:öönimarkusR kirjoitti:Muuta kun mitsun ahdin ja enempi bensanpaineita niin ottaa koneesta loputkin mitä otettavissa on..VR6 kirjoitti:Samaa sanoi toi kaveri joka nyt katsoo mikä softa siellä oikein on?Hän kertoi että väännön "määrää" voidaan säätää jos tuntuu siltä että loppuu usko voimansiirron kestävyyteen..
Semmoinen Mitsun fööni olisi jo tallissa,
peruskorjattu ahdin mutta se saa olla vielä laatikossaan.
Kun eikös tällä omalla föönilläkin päästä sinne 300hv tehoihin joka jo riittää minulle
koska mitä nyt olen ottanut selvää niin laatikko,kytkin,vetoakselit kestävät noi 300hv:n tehot...ymmärtääkseni..??
Kokeilukoneesta annoit tiedon 2.0t etkä maininnut ahdinta. Mutta sattuuhan näitä enemmänkin kirjoittaneille hölösuille, tervetuloa näyttävästi foorumille
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta
Va i helvete....
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta
Meinaatko siis että muissa Stageissa ei ole turvaohjelmaa?VR6 kirjoitti:Stage 1:ssä on turvaohjelma joka estää nakutuksen ja seoksen se pitää riittävän rikkaalla jäähdyttääkseen mäntiä sekä ettei männät saa kipeätä liian laihasta seoksesta.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 9-3SE 2.0T -01 Biosoftasta
Suosittelen jatkamaan selvittämistä.VR6 kirjoitti:koska mitä nyt olen ottanut selvää niin laatikko,kytkin,vetoakselit kestävät noi 300hv:n tehot...ymmärtääkseni..??
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00