Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
eipä oo pakoputkiston vastapainetta tullu mittailtua, putki tosin 4" alusta loppuun joten riittää kyllä. Pakosarjasta on kyllä tullu mittailtua mut se on taas sit ihan eri juttu.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Arvoisat herrat ,
Onnistuuko tuollaisten Boschin Ev14 550cc laitto paikoille Saab9-3 -05 Aeroon Bolt on.
Tarviiko se myös jotain muuta? Tai onko järkeä jos ohjelmointia ei ole suoritettu vielä?
Hankittuna myös -08 Uscar kaapeli härpäke, -08 ohjausyksikkö sekä tuo IDM
Voisi huomenna ihmetellä kun täällä etelässä taitaa taas olla kesä.
Onnistuuko tuollaisten Boschin Ev14 550cc laitto paikoille Saab9-3 -05 Aeroon Bolt on.
Tarviiko se myös jotain muuta? Tai onko järkeä jos ohjelmointia ei ole suoritettu vielä?
Hankittuna myös -08 Uscar kaapeli härpäke, -08 ohjausyksikkö sekä tuo IDM
Voisi huomenna ihmetellä kun täällä etelässä taitaa taas olla kesä.
-:- Saab 9-3 Aero 2005 -:-
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Samalla kun vaihtuu suuttimet, vaihtuu myös softa. Auto tuskin edes lähtee käyntiin ennenkuin ohjelma on muokattu uusille suuttimille. Muita asioita jotka tulee ottaa huomioon kun tuohon B207 koneeseen vaihtaa suuttimia on, että suuttimille on imusarjan puolella ns. soviteholkit jo vakiona. Osa holkeista voi nousta vanhojen suuttimien mukana ja osa jäädä imusarjaan kiinni. Holkeissa on o-renkaat tiivisteenä, ja huonot o-renkaat voivat jäädä vuotamaan ja aiheuttaa herkästi imu- ja ahtovuotoja.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Kun sulla tulee biopowerin ecu niin kannattaisi varmaan käydä laittamassa siihen softa jossain velholla valmiiksi noille osille, jonka jälkeen sitten voit suuttimien ja idm vaidon yhteydessä kytkeä myös uuden ecun kiinni. Näinhän se varmaan kätevimmin onnistuu.
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Pakoputken kokoon liittyen
Mitsuclubilla AMWorks kirjoitti:Markkinoilla on hirmu määrä 3" , kolmentuuman (76,1mm) putkia jotka eivät oikeasti sitä ole !
Yksikin supistus ja ei tarvi olla kuin 5 mm syö heti tehoa ! 63,5mm / 76,1mm ero voi olla jopa 40 hp !
3" putkessa on 500hp kohdilla noin 0,1 bar vastapainetta josta se alkaa nousta nopeasti tehon kasvaessa.
600hp auto tarvii jo 89 mm putken(3,5") jos ei halua tehon laskua pakoputken takia.
jeeeeeee!
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Minusta tuo putken koko ei päde ihan yksi oikosesti noin. Toki mitä isompi ja vähä vastuksisempi ränni alusta loppuun turbollisessa on tavoite mutta jos tavoite on muutakuin se että maksimi teho saadaan ulos niin astuu muitakin mahdollisuuksia. Esim. ääni maailma (auton käyttö tarkoitus), tila kysymys (maavara min.80mm).
Ensiksi tuo teho, sitä ei saada ränninkoolla vaan sillä että se paketti ennen ränniä on tehty sille ilmamäärälle jota sisään otetaan ja poltetaan polttoaineen kans. En nyt osaa laskukaavoja väännellä mutta sellasella hiha tuntumalla ja kerätyllä tiedolla mennään.
Esim. omassa 9000 2.3 TA (t25) on tuo 3" dp ensimmäiselle joustolle ja sen jälkeen 2,5" rosteri putki. Tuolla setillä myös aikanaan penkitetty (renkailta jotain 230/430). Putkipaineet mitattiin decat putkesta ja ne oli pienet (en muista paljonko) mutta putki ei ole teho esteenä ennen 4 alkavia lukuja.
9-5 automaatti Aerossa tein sitten niin että dp on 3" ja putki on suora kuskin kohdalle asti jossa 3" katti ja katin jälkeen vasta muuttuu 2,5" ja boksissa jc stage 1 eli jotain 270/440 softan puolesta + omat koneen puolelle tehdyt muutokset . Sama juttu tuon ahdistavuuden kanssa. Ovat ääniltään silti molemmat varsin maltilliset.
Tuohon Amw juttuun huomioisin sen että mutkat ja liitokset syö tuota kokonais virtausta ja lisää painetta ellei niitä ole tehty oikein.
Ensiksi tuo teho, sitä ei saada ränninkoolla vaan sillä että se paketti ennen ränniä on tehty sille ilmamäärälle jota sisään otetaan ja poltetaan polttoaineen kans. En nyt osaa laskukaavoja väännellä mutta sellasella hiha tuntumalla ja kerätyllä tiedolla mennään.
Esim. omassa 9000 2.3 TA (t25) on tuo 3" dp ensimmäiselle joustolle ja sen jälkeen 2,5" rosteri putki. Tuolla setillä myös aikanaan penkitetty (renkailta jotain 230/430). Putkipaineet mitattiin decat putkesta ja ne oli pienet (en muista paljonko) mutta putki ei ole teho esteenä ennen 4 alkavia lukuja.
9-5 automaatti Aerossa tein sitten niin että dp on 3" ja putki on suora kuskin kohdalle asti jossa 3" katti ja katin jälkeen vasta muuttuu 2,5" ja boksissa jc stage 1 eli jotain 270/440 softan puolesta + omat koneen puolelle tehdyt muutokset . Sama juttu tuon ahdistavuuden kanssa. Ovat ääniltään silti molemmat varsin maltilliset.
Tuohon Amw juttuun huomioisin sen että mutkat ja liitokset syö tuota kokonais virtausta ja lisää painetta ellei niitä ole tehty oikein.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Mainittakoon, että Kemen lainaama AMWorksin teksti on viestistä, jossa markkinoidaan Lancer Evon (5-9) pakoputkistoja, joten voi olla että ko. tekstissä on tarkoitettu nimenomaan noita autoja. Samat lainalaisuudet toki pätevät muissakin autoissa, mutta rajat ja tarkemmat lukemat varmasti vaihtelevat tilanteen mukaan.
Edit: jos jotakuta kiinnostaa, niin teksti on siis täältä: http://www.mitsubishiclubfinland.com/ke ... ic=58396.0
Edit: jos jotakuta kiinnostaa, niin teksti on siis täältä: http://www.mitsubishiclubfinland.com/ke ... ic=58396.0
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 61
- Liittynyt: To Joulu 12, 2013 17:21
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Ihan villinä kysymyksenä, miten tuo saabin vakiodampperi kestää? Mietin vaan, että jos haluaa punaviivaa nostaa turvallisesti reilummin voisi paikallaan olla esim ATin fluid dampperi?
Voisi näin paperilla kuvitella jopa pidentävän moottorin ikää.
Voisi näin paperilla kuvitella jopa pidentävän moottorin ikää.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
vois mode siivota nää asiattomat virikoneen rakentamista koskemattomat softatiedustelut pois tästä ketjusta.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
EI varmasti huono idea, ati tekee kyllä noita custom damppereita, kaikkine kuluineen puhutaan noin tonnin investoinnista. Pitäs osata piirtää jonkinlaiset kuvat mukaan.Piikkisika kirjoitti:Ihan villinä kysymyksenä, miten tuo saabin vakiodampperi kestää? Mietin vaan, että jos haluaa punaviivaa nostaa turvallisesti reilummin voisi paikallaan olla esim ATin fluid dampperi?
Voisi näin paperilla kuvitella jopa pidentävän moottorin ikää.
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Toimittaa 153 mm pitkiä kankia mutta varmaan reisussa.
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Ollut varmaan koko viime vuoden siinä tapauksessa reissussa...eikä ole yhdestä tai kahdesta suusta kuultua, että TKMS:n palvelu on aivan hanurista.
KL-Racing ( https://shop.klracing.se/sv/artiklar/15 ... -saab.html ), ACM-AB ( http://www.acm-ab.se/acm-vevstake-saab/1342-0 ) ja EXD ( http://www.hblom.se/universal/forged-h- ... 153mm.html ) ainakin kauppaa moisia.
KL-Racing ( https://shop.klracing.se/sv/artiklar/15 ... -saab.html ), ACM-AB ( http://www.acm-ab.se/acm-vevstake-saab/1342-0 ) ja EXD ( http://www.hblom.se/universal/forged-h- ... 153mm.html ) ainakin kauppaa moisia.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Ostanut siltä paljon kankia ja mäntiä kaikki tullut ajallaan ja olen hakenut ajallaan.osalla voi olla jos saamiset riippuu kauan ei toista kertaa lähettele niin niissä vain usein käy. viimeksi kuukausi sitten tuli kankia 4 sarjaa ja kahdet wössnerit.
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!