Tonnarin alustasarja

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Jep, onneksi en ole asentamassa madallussarjaa vaan ehjää alustaa joka on tiukempi ja jämäkämpi yli 200+ tehoissa. 200tkm ajettu alusta on aika sökö että tuuli vie matkassaan yli 100km/h vauhdeissa. :?
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Tonnarissani on ollut jäykemmät jouset ja Bilsteinin iskarit joka nurkassa jo kauan, mutta eilen asensin etupään alatukivarren kiinnityksiin uudet osat.
Tukivarren etupäähän jätin vanhan puslan joka ei ollut vielä väljistynyt mutta
ne puslan kiinnityksen alumiininpalaset (2per tukivarsi) olivat tosi haperoina ja vaihdoin ne uusiin.
Kuitenkin syy miksi kirjoitan on tukivarren takakiinnikkeen vaihtaminen Powerflexin valmisteeseen. Muutos ohjauksessa oli paljon suurempi ja parempi mitä odotin :D
Ratin kääntäminen vaatii hiukan enemmän voimaa kuin ennen ja muutenkin ohjaus tuntuu tarkemmalta. Mutta ennenkaikkea nyt vasta auto kulkeekin suoraan! Olen tehnyt kiihdytys ja jarrutustestejä uraisella ja urattomalla asfaltilla ja voi vain todeta ratin "vetelyn" kadonneen lähes täysin.
Mun 225/45-17 kesärenkaat saattavat tuntua tulevana kesänä jopa "ajettavilta" :D
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Toodii saschin alustasarja on tulossa tällä viikolla kohti minua, joten haluaako kukaan antaa alustan vaihtoon liittyen vinkkejä ? Etupää menee varmasti ongelmitta mutta takapäässä on jotain ongelmia tulossa ? Etutukivarsien puslat menee vaihtoon ja tulee tilalle uretaanipuslat. Toivottavasti viikonloppuna pääsee hommiin kiinni.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
JarmoL
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 19:27

Vinkkiä

Viesti Kirjoittaja JarmoL »

Moro,

Itse syksyllä asensin vastaavan setin omaan CC:en. Siinä paketissahan tulee jopa työohjeet mukana, niistä kun katselee ja roiskii menemään.
Ainoa suurempi työmaa tuossa on ne takavaimentajien alapäät, minulla kuten varmaan kaikilla muillakin oli ne pultit niin lujassa ruosteessa etteivät suosiolla irronneet.(yritin liotella "uskonvahvistajalla"(wd-40) yön yli muttei siitä ollut apua) Eli pientä rälläkkää tarvittiin. Siinä hommassa tuhoutuu myös helposti ne takavakaajan kumit, kun sillä rälläkällä osoittelee minne sattuu. Helpottaisi kovasti jos auton saisi nosturille tuossa vaiheessa.
Alusta vaikuttaa ihan pätevältä sen vähän ajon jälkeen mitä olen sillä kurvaillut, ei ainakaan ole liian kova normaaliajeluun.

Jarmo
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Onko järkeä vaihtaa pelkkiä jousia? Iskarit kun on hyvässä hapessa vielä ja iskarit maksaakin pirusti... eli jeesaako ajettavuutta pelkät jouset?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Eihän se jousien vaihto ole iso homma taakse mutta edessä joudut purkamaan perssonin paketin. Jos iskarit on hyvässäkunnossa niin ei kai niitä kannata vaihtaa. Jousien vaihto auttaa pääasiassa siihen että levossa auto ei näytä väsyneeltä ja kun joku istuu taakse kyytiin perä ei laske maahan asti.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Alustasarjan asennus käynnistyy tänään illalla. Toivottavasti kaikki menee putkeen. Raportti ja kuvia tulee jälkikäteen.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Jep eli alustan asennus alkoi eräässä syrjäisessä hallissa synkkänä perjantai-iltana. Asentajina toimivat Sepa,Stressflk,eminem ja 9000cst. Vierailevia tähtiä oli milli ja joku "häiskä". :D

Homma alkoi odotetusti kun aloimme etutolppia irroittamaan. Kaikki meni siihen asti hyvin kunnes päästii vänkärin puolelle irroittamaan tolpan alapäätä joka on 2:lla pultilla kiinni. Krpleen pultit ei sitten millään meinanneet lähtä hakkaamalla pois, mutta loppujenlopuksi lähti. (noin 1,5h)

Ennen kuin asensimme etutolpat, vaihdoimme uretaanipuslat alatukivarsien päätyyn joka vaikuttaa renkaan sivuttaisliikkeeseen. Urataanipuslat oli niinsanotusti liian helpot asentaa. Eli ei mitään ongelmia näiden suhteen. Vanhat puslat olikin ihan loput. (0,5h)

Ongelmat ne vasta alkoi kun päästiin legendaariseen takapäähän jossa alettiin jousien sujuvat irroituksen jälkeen työstämään ISKAREITA irti autosta :evil: :evil: :evil: . J******TA että oli työ saada nämä irti :!: Rälläkkää sai ihan urakalla Sepa heiluttaa. Sitten kun saatiin rälläkkä hommat monien tuntien jälkeen hoidettua, alkoi seuraavat ongelmat. Piti nääs puslat puljauttaa iskareiden alapäähän ja takatukivarteen paikoilleen. Puslat ei sitten millään tahtoneet mennä paikoilleen, joten jouduttiin irroittamaan takatukivarsi autosta kokonaisuudessaan jotta saimme penkissä puritettua puslat paikoilleen. Homma oli niin V******NEN että tosikaan :twisted: . Lopuksi saimme homma hoidettua kunnialla loppuun ja kello olikin jo lauantain puolella 00:30. (6,5h)

Suuri kiitos Sepalle,Stressflk,Eminem, PRO-CARSERVICE:lle !

Alusta on aivan loistava kuten muut omaavat olivat jo kertoneet. Suosittelen tilaamaan muidenkin.

Liitän kuvia möhemmin kunhan kerkeän.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
paxte
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 18:07
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tonnarin alustasarja

Viesti Kirjoittaja paxte »

9000cst kirjoitti:Moro, tilasin itselle Pro Carista Sachsin alustasarjan + uretaanipuslat alatukivarsiin eteen. Mitä kokemuksia teillä on sachin alustasarjapaketista onko hyvä vai parempi ?
perhana. mikäs paketti tuo on? noh vaihdoin jo omaan 2.3l cd vm.91 boget ja sassit .. kalliimpaa motonetin iskaria.. http://www.speedparts.se/prod/sp_ch_sportchassi.shtml nuo taitaa olla parempaa kuin turbo tasoa...
Viimeksi muokannut paxte, Ma Huhti 18, 2005 11:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1975
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: Tonnarin alustasarja

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

paxte kirjoitti:
9000cst kirjoitti:Moro, tilasin itselle Pro Carista Sachsin alustasarjan + uretaanipuslat alatukivarsiin eteen. Mitä kokemuksia teillä on sachin alustasarjapaketista onko hyvä vai parempi ?
perskels. mikäs paketti tuo on? noh vaihdoin jo omaan 2.3l cd vm.91 boget ja sassit .. kalliimpaa motonetin iskaria.. http://www.speedparts.se/prod/sp_ch_sportchassi.shtml nuo taitaa olla parempaa kuin turbo tasoa...

lähen testaan nyt alustaa... kyttiä? 8O
Jep tuon satsin vaihdoin alle ja johan alko myös driftaaminenkin onnistua :lol:
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vastaa Viestiin