Jep, tätä en muistanutkaan, että T7-koneen 99% varmaan porsimiseen on myös tämä löysien venajousten optio, jos kone ei mossahda jo tuon etanolinkäytön aiheuttamaan öljynkierron tukkeutumiseen

T7-koneremontissa on usein haasteena ollut myös se, että mm. kampiakseli on korjauskelvoton ja kanteen tarvitaan noin 1000e varaosat, jos sen haluaa toimintakuntoon...
Meidän T5-koneessa esiintyy pientä jäähdytinnesteen hävikkiä ja ilmeisesti se tulee kannen välistä ulospäin. Ainakaan öljyn sekaan ei vettä sekoitu. Vaihdettiin jo kannen pultit, kun aika löysällä olleiden pulttien kiristyksessä löytyi aika pahasti venähtänyt pultti, mutta eihän tuo vanhempi kannentiiviste enää tahdo kiristämällä pitää, kuten T7-peltitiiviste. Siinä onkin ehkä ainoa T7-koneen parannus T5-koneeseen

Hommasin jo huvikseni kansiremonttia varten tehdasuuden T5-kannen, kun sellaisen vielä sai noin 140 eurolla. Saabiltahan näitä kansia sai vähän aikaisemmin noin satasella, mutta nyt alkavat loppua joka paikasta...
Eski